Laive "Giruliai" vakarais būdavo net šokama.

Klaipėdos jūrų krovinių kompanija (KLASCO) kaip nuostolingą laivą "Giruliai" pardavė UAB "Bruzė". Šią vasarą jis dirbo pelningai ir naujieji jo savininkai kol kas nesigaili įsigiję tokį pirkinį.
2000 m. rugsėjo mėnesį UAB "Bruzė" įsigijo pramoginį laivą keleivinį reidinį jūrinį katerį "Giruliai". Jis pastatytas 1983 m. Rusijoje, paskui ne kartą modernizuotas, aprūpintas nauja radijo ir navigacine aparatūrą. Tai specialiai keleiviams pritaikytas laivas, galintis vienu metu jų plukdyti 40. Į jūrą jis gali plaukti net tada, kai bangos aukštis būna 2 m, tačiau nuo uosto vartų arba artimiausio uosto tegali nutolti tik 20 jūrmylių arba apie 38 km. Jo korpusas kaip locmaninio katerio, todėl jis gali plaukioti ir tarp ledų.
KLASCO "Giruliai", pasak šios bendrovės generalinio direktoriaus Edurado Plauškos, buvo kaip karvė neduodanti pieno. Laivo, kurio likutinė vertė buvo 370 tūkst. Lt, išlaikymas krovos kompanijai per mėnesį kainavo apie 40 tūkst. Lt.
UAB "Bruzė" direktoriaus pavaduotoja turizmo reikalams Stasė Juodienė pasakojo, jog šiemet "Giruliai" iš Klaipėdos į Palangą plaukė pusantro mėnesio. Tiksliau sakant, nuo liepos 15 d. iki rugsėjo 1 d. laivas dirbo Palangoje. Jis paimdavo keleivius nuo Palangos tilto ir pusantros valandos plukdydavo į jūrą Šventosios link ir atgal. Per dieną tekdavo padaryti 6 reisus: pirmas reisas 10 val., paskutinis 20 val. Keleivių būdavo ir visi 40, o kartais susirinkdavo tik 12. Pasak ponios Stasės, laivas plaukdavo netgi teturėdamas 10 keleivių, tačiau tokių atvejų buvo labai nedaug. Dažniausiai jūra pasimėgauti norinčiųjų per reisą būdavo apie 30.
20 val. į jūrą plaukdavo norintieji palydėti besileidžiančią saulę. Vakariniuose reisuose dominavo jauni keleiviai. Tad kartais ant laivo denio jūroje vakarais leidžiantis saulei būdavo šokama. Kartais "Giruliams" jau grįžus prie Palangos tilto keleiviai dar pasilikdavo pusvalandžiui ar valandai, naudodavosi baro paslaugomis.
Pusantros valandos kelionė jūroje vienam keleiviui kainavo 20 Lt, o vaikui iki 7 metų - 10 Lt. Direktoriaus pavaduotojos teigimu, keleiviai, kurie dieną dažniausiai plaukdavo su vaikais, būdavo šia pramogine kelione ir labai patenkinti. Beje, "Giruliuose" veikė baras, kuriame buvo galima nusipirkti ir gaivinančiųjų, ir net alkoholinių gėrimų, greitai paruošiamų užkandžių. Būtent tokį paplaukiojimą jūra kol kas Lietuvoje tesiūlo viena UAB "Bruzė".
S. Juodienės teigimu, pats geriausias buvo rugpjūčio mėnuo, kai buvo dirbama be jokių pertraukų visą mėnesį. Įgula netgi likdavo miegoti Palangoje. Tas variantas, kad "Giruliai iš Palangos vakare 20 val. plauktų į Klaipėdą, nepasiteisino, nes būdavo labai nedaug keleivių: dažniausiai 4, o daugiausia 8.
Beje, plaukimo "Giruliais" valanda kainuoja 354 Lt nepriklausomai nuo to, kiek laive bus žmonių - 1 ar 40. Priimami ir išankstiniai užsakymai. Užsakovas moka valandos kainą. Beje, rugpjūčio 1-2 dienomis "Giruliai" Palangoje nedirbo, nes per Jūros šventę laivą buvo užsisakiusios firmos Klaipėdoje. Maždaug 20 žmonių grupės plaukiojo po dvi tris valandas. Beje, esant pageidavimui "Giruliai" gali jūroje plaukioti ir ilgiau.
Ir dabar laivas "Giruliai" dirba pagal išankstinius užsakymus. Šiuo metu, deja, jis per savaitę padaro maždaug po vieną reisą. Tačiau pasak S. Juodienės, dažniausiai tai būna užsakymai mažiausiai trim valandoms. Neretai užsakovas reikalauja ir banketėlio su švedišku užkandžių stalu.
Jeigu ir kita vasara bus tokia kaip šiemet, tikimasi vėl organizuoti reisus po jūrą nuo Palangos tilto. Direktoriaus pavaduotojos teigimu, šį vasaros sezoną "Giruliai" dirbo pelningai.
UAB "Bruzė" direktorius Algirdas Aušra paklaustas, ar nesigaili, kad buvo nupirktas toks laivas, atsakė: "Jeigu nebūtų Palangos tilto, abejoju, ar apsimokėtų tokį laivą turėti. Tačiau šiemet buvo tikrai geros oro sąlygos, ilgai pūtė rytų vėjas, tad mes galėjome laivą švartuoti prie Palangos tilto, užtat toks sumanymas pasiteisino. Kaip bus kitais metais, nežinau".
Dabar "Giruliai" po vasaros sezono, galima sakyti, ilsisi stovėdamas prie krantinės AB "Senoji Baltija" teritorijoje. Pasak direktoriaus, jeigu bus norinčių, "Giruliai" plauks ir žiemą. Paklaustas, ar nežada bandyti šio laivo parduoti, A. Aušra atsakė, jog ne.

Gemius

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder