Laivas "Paula" atgabeno įdomų krovinį.

Vakar į Klaipėdos uostą atplaukė Vokietijos kompanijai priklausantis specialios paskirties motorlaivis "Paula", plaukiojantis su Antigvos ir Barbudos vėliava, ir buvo prišvartuotas prie konsorciumo "Klaipėdos terminalas" naudojamos 130-osios krantinės. Jis atgabeno negabaritinį krovinį, įrenginius skirtus AB "Mažeikių nafta" rekonstrukcijai. Tai yra 7 negabaritiniai krovininiai vienetai, kurie sveria nuo 40 iki 140 tonų, maksimalus vieno krovinio ilgis - 37 m, minimalus - 17 m. Beje, laive buvo ne tik "Mažeikių naftai" skirti įrengimai, bet ir Talino uostui skirtas krovinys. Vakar Klaipėdoje krovinys buvo iškrautas ir laivas 19 val. ruošėsi išplaukti į Taliną.
Įrenginiai buvo iškraunami "Klaipėdos terminale" laivo "Paula" kranais, kadangi šis laivas yra pritaikytas gabenti sunkiasvorius krovinius. Dviejų jo kranų keliamoji galia yra po 320 tonų, o vieno - 200 tonų. Kai mes atvykome pažiūrėti šio įdomaus laivo, buvo ruošiamasi iškrovimo darbams. Stebėjome, kaip į vandenį buvo nuleista ir tvirtinama speciali laivo "koją", kad prasidėjus krovos darbams laivas nepasvirtų.
Krovinį į paskirties vietą gabens specialus autotreileris, kuris užvakar atvyko iš Olandijos keltu, atplaukusiu į Tarptautinę jūrų perkėlą. Pats treileris yra įspūdingo dydžio ir turi 18 ašių, kurios yra valdomos hidrauliniu būdu. Kiekviena ašis, turinti 4 ratus, gali suktis reikiamu kampu ir kryptimi. Beje, bendras šio "traukinio" ilgis - apie 50 m. Pati priekaba gali būti sutrumpinta priklausomai nuo to, koks ant jos kraunamas svoris.
Treileris gabens negabaritinius krovinius į Mažeikius, į sandėliavimo vietą, pastatys juos ant specialių atramų ir išvažiuos. Įrenginiai bus sandėliuojami pagal tam tikrą eiliškumą. Treileriui su tokiu kroviniu leidžiama važiuoti iki 30 km per valandą greičiu. Jį lydės policija. Planuojama, kad jis į Mažeikius pajudės anksti rytą pirmadienį. Laivo "Paula" atgabenti įrenginiai į Mažeikius bus vežami iki spalio 13 d.
Dar 1999 m. konsorciume lankėsi amerikiečiai, kurie domėjosi galimybe atgabenti tokį krovinį, skirtą "Mažeikių naftai" modernizuoti. Iš kitų uosto kompanijų šiam tikslui pasirinktas konsorciumas todėl, kad turi patogų išvažiavimą, be to, nemažai tokio darbo patirties, nes 1999 m. čia buvo perkrauna nemažai negabaritinių krovinių, skirtų Būtingės naftos terminalui.

Gemius

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder