2020 m. lapkričio 1 d. 00:33 val., sekmadienis

ve  >  Žinios  >  Jūra

Jūra

Krovos darbų vadovas kartais skambina pianinu

(4)

Krovos darbų vadovas kartais skambina pianinu nuotrauka, foto

VADOVAS. Kamineros krovinių terminalo krovos darbų vadovas Žilvinas Kvaraciejus: "Rytoj manęs laukia labai sunki diena, krausime grūdus, bet nesijaudinu. Kai įsidirbi, būna paprasta. Ir prie darbo naktimis jau pripratau."

© Vitos JUREVIČIENĖS nuotr.

Reklama

Tęsiame publikacijų ciklą, kuriame pristatome išskirtines Klaipėdos uosto krovos kompanijų profesijas ir asmenybes. Šį kartą supažindiname su jaunu UAB "Kamineros krovinių terminalo" krovos darbų vadovu Žilvinu Kvaraciejumi. Kokių tik jis darbų nedirbo, kol pagaliau surado savo vietą. Pasirodo jį, žvejybos laivų kapitono sūnų, visada traukė uostas, tik jis to nežinojo.

Kamineros krovinių terminale Ž. Kvaraciejus dirba jau šeštus metus, nuo 2014-ųjų. Tai vienas jauniausių krovos terminalų Klaipėdos uoste, įsikūręs buvusios bendrovės "Klaipėdos hidrotechnika" ir durpes krovusios UAB "MABRE LPC" vietoje. Beje, jame ir dabar kraunamos durpės.

Tiesiog pasisekė

Ž. Kvaraciejus gimęs ir užaugęs Klaipėdoje. Uostas jam buvo visada įdomus, visi jo laivukai. Jo tėvas atvažiavo iš Dzūkijos į uostamiestį mokytis jūrinių dalykų. Jis visą gyvenimą dirbo laivuose, daug metų buvo žvejybos laivų kapitonu. Kai atsiveždavo sūnų į uostą, šis visada žavėdavosi kranais.

Žilvinas studijavo tarptautinio verslo vadybą ne todėl, kad to norėjo, bet kad reikėjo kur nors mokytis. Dirbo įvairiose srityse, pavyzdžiui, autoservise padangų montuotoju, padavėju, statybininku. Jam net į galvą neatėjo mintis, kad galėtų dirbti uoste, kad reikėtų rinktis tokią specialybę. Bet pirmai progai pasitaikius atsidūrė uoste.

Atėjo pabandyti, pasimokyti, pradėjo nuo paprastų darbelių: nuo svarstyklių, nuo rąstų skaičiavimo, geležinkelio vagonų apžiūros. "Įmetė mane į tą virtuvę ir prilipau. Po mėnesio jau dirbau intensyviai", - pasakojo vyras. Karjerą sumanus vaikinas padarė greitai: tapo krovos darbų vadovu. Mano, kad jam tiesiog pasisekė, kad tuo metu atsilaisvino tokia vieta.

Terminale krovos darbų vadovų jau yra nebe trys kaip anksčiau, o keturi, nes padaugėjo darbų. Ir visi jie, pasak Žilvino, jauni, jis dirba seniausiai.

"Nemaniau, kad man čia taip patiks"

Reklama

"Kai tik pradėjau dirbti, terminaliukas tikrai buvo mažas. Per savaitę mes gal ir pakraudavome kokį vieną laivą durpių. Dabar per metus krauname apie 0,5-0,7 mln. tonų įvairių krovinių. Turime du uždaro tipo sandėlius. Krauname beveik viską, mūsų terminalas universalus. Jeigu vertinsime tai, kokį nedidelį plotą uoste mes užimame, galima sakyti, kad mes krauname tiek pat krovinių, kaip ir didelėse Klaipėdos uosto krovos kompanijose", - juokavo Ž. Kvaraciejus.

Darbą apsunkina tai, kad veiksmas vyksta dviejose aikštelėse. Geležinkeliais atvykstantiems kroviniams krauti turima aikštelė yra Perkėlos gatvėje. Krovinių vežiojimas iš jos į terminalą, kad būtų galima krauti į laivus, bendrovei kainuoja gana brangiai. Mat terminale prie naudojamų trijų krantinių nėra geležinkelio. Tai vienintelis terminalas uoste, neturintis geležinkelio prie savo krantinių. Tikimasi, kad Uosto direkcija kaip galėdama greičiau įrengs čia geležinkelį.

"Mano pagrindinis darbas - bendrauti su žmonėmis. Turime apie 30 dokininkų mechanizatorių. Nėra lengva jaunesniam žmogui vadovauti patyrusiems kranininkams, bet mūsų kolektyvas labai geras. Tai darbas, reikalaujantis kantrybės, visų darbuotojų nepakontroliuosi visada. Reikia turėti ir ištvermės, tenka bendrauti su laivų kapitonais ir įgulomis. Man šis darbas patinka, nes jame nėra rutinos - ir problemos būna vis naujos, jeigu pasikartoja sena, tu jau žinai, ką daryti. Jeigu trūksta žmonių, pats darau tai, ką reikia. Matai, kolegos nespėja, eini ir padedi jiems padaryti kokį nors fizinį darbą.

Nemaniau, kad man čia taip patiks. Žinau, kad rytoj manęs laukia labai sunki diena, krausime grūdus, bet nesijaudinu. Laivo triumai jau išplauti, šiandien jie džiovinami, pasamdyta 15 mašinų. Mes tą laivą krausime apie dvi su puse paros, o paskui jis plauks į "Klasco", kad būtų pakrautas iki galo, nes pas mus trūksta gylio. Durpių laivui pakrauti užtenka dviejų žmonių, kitiems kroviniams jų reikia daugiau.

Kai įsidirbi, būna paprasta. Ir prie darbo naktimis pripratau. Sunkiausia būna, kai nėra intensyvaus veiksmo. Tarkime, krauname kokį mažą laivuką, tai 3 val. nakties jau atrodo ir miegas pradeda imti. Užtat naktį visada būna ramiau, neatsiranda kokių nors darbų iš šalies", - pasakojo Žilvinas.

Hobis - šeima

Paklaustas, koks jo hobis, Žilvinas nedvejodamas atsako, kad šeima - vaikeliui tik dveji metukai. Krovos darbų vadovas mėgsta naujas technologijas. Be to, jis labai mėgsta muziką, pats yra baigęs muzikos pakraipą turinčią mokyklą. "Pats šešerius metus grojau. Dabar žmona užsimanė, tad jos gimtadieniui padovanojome pianiną. Tenka ir pačiam prisėsti, bet jau reikia daug ką prisiminti. Žmona anksčiau niekada negrojo, bet jau, galima sakyti, šiuo metu mane aplenkė, jau groja draugams", - atviravo Žilvinas.

Reklama

Ir vis dėlto dabar jam įdomiausia leisti laiką su šeima. Sako turintis labai gerą vaiką. Jam gimus jie su žmona neužsidarė, susitinka su draugais ir vaiką visur vežasi. Kai jam buvo 6 mėnesiai, tėveliai su juo skrido į Egiptą.

Griežtai draudžiama "Vakarų eksprese" paskelbtą informaciją kopijuoti ir platinti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitaip ją naudoti neturint raštiško leidėjų sutikimo. Turinio naudojimo taisyklės.

Komentarai

Taip

2020-09-11   08:02

IP: 185.11.26.161

labai geras pomėgis, tik kaimynų gaila, ypač kai pamainos skirtingos.

2020-09-11   07:52

IP: 172.69.190.76

Greit kanklems reikes skambynti po Baltarusijos ivykiu uoste.

Tai va

2020-09-10   19:03

IP: 84.15.180.64

Jeigu ryte žmogus su gera nuotaika eina į darbą,o vakare į namus tai yra laimingas gyvenimas.Tokiu principu gyvenau ir gyvenu visą savo gyvenimą.

Tavo komentaras

Vardas*

El. paštas

Komentaras*

Siunčiama. Prašome palaukti...

Šiandien VE.lt skaitykite

Jūra

Tęsiame publikacijų ciklą, kuriame pristatome išskirtines Klaipėdos uosto krovos kompanijų profesijas ir...

Nuo suvirintojo iki vyriausiojo stividoriaus nuotrauka, foto

Kuršių marios ir Baltijos jūra pernai neatitiko geros cheminės būklės, rodo Aplinkos...

Jūros ir marių dugne - per daug gyvsidabrio, nikelio, cinko nuotrauka, foto

„BLRT Grupp“ koncerno dukterinė įmonė „Marketex Marine“ pastatė ir perdavė savo ilgametei...

„BLRT Grupp“ pastatė pasaulyje analogų neturinčią jūrinę žuvivaisos baržą nuotrauka, foto

Klaipėdos teisėsaugininkai nutraukė ikiteisminį tyrimą dėl galimos aplinkos taršos ir užteršto grunto...

Nutrauktas tyrimas dėl užteršto grunto Klaipėdos uoste nuotrauka, foto

Emocinę nepriežiūrą neretai patiria pasiturinčių tėvų vaikai nuotrauka, foto

Psichologija, Nepriežiūra – viena iš keturių smurto prieš vaikus formų. Statistika rodo, kad...

Palangos „Naglio“ kino teatras taps regionine filmoteka nuotrauka, foto

Vakarų Lietuva, Prieš daugiau nei 60 metų pastatytas ir iš esmės neremontuotas Palangos...

Baltarusija nuo sekmadienio uždaro sienas užsieniečiams nuotrauka, foto

Pasaulis, Baltarusija nuo sekmadienio laikinai uždaro savo sienas užsienio piliečiams ir asmenims...

Lietuvoje – naujas profesionalus teatras „Taškas“ nuotrauka, foto

Klaipėda, Kultūros ministras Mindaugas Kvietkauskas viešąją įstaigą „Taško“ teatrą pripažino profesionaliojo scenos meno...

Pasidalink

Jūsų vardas*

Draugo el. paštas*

Komentaras

Siunčiama. Prašome palaukti...