2019 m. birželio 25 d. 02:58 val., antradienis

ve  >  Žinios  >  Jūra

Jūra

Krantinės rekonstruotos nestabdant krovos

Krantinės rekonstruotos nestabdant krovos nuotrauka, foto

PABAIGA. Vakar spaudos konferencijoje Uosto direkcijos generalinis direktorius Arvydas Vaitkus ir BKT generalinis direktorius Vidmantas Dambrauskas pasakojo, kaip buvo rekonstruojamos 101-104 krantinės.

© Egidijaus Jankausko nuotr.

Klaipėdos uoste įsigudrinta rekonstruoti krantines nestabdant darbų krovos kompanijoje. Tai padaryti nebuvo lengva, tačiau rezultatas puikus - keturios krantinės Birių krovinių terminale rekonstruotos per metus ir keturis mėnesius, neskaičiuojant tam tikrų formalumų, krovos apimtys joje ne tik kad nesumažėjo, bet ir šiek tiek padidėjo.

101-104 krantinių, kuriomis naudojasi UAB Birių krovinių terminalas (BKT), rekonstrukcija truko apie dvejus metus. Šiomis dienomis kompanijai jau perduota eksploatuoti 433 m rekonstruotų krantinių. Rekonstrukcija kainavo 8,96 mln. Eur, sutaupyta beveik 1 mln. Eur. Krantines rekonstravo konkursą laimėjusi AB "Latvijas tilti". BKT generalinis direktorius Vidmantas Dambrauskas sako, kad investicijos į šias krantines atsipirks jau kitų metų balandį, o jos be remonto galės stovėti apie 20 metų. Kol vyko krantinių rekonstrukcija, BKT per tą laiką pastatė tris naujus sandėlius - investavo 19 mln. eurų.

Pasak V. Dambrausko, pirmą kartą uoste krantinių rekonstrukcija buvo suskaidyta į etapus. Anksčiau rangovai taikydavo tokią praktiką - krantinėse krova sustabdoma, ir jie dirba metus ar pusantrų. Pasak jo, šį kartą buvo pasirašyta kokybiška rangos darbų sutartis. Kompanijos vadovas negailėjo pagyrų rangovei. "Tai tikrai normali kompanija, nebėgioja dėl kiekvieno šimto eurų į uosto direkciją ir nestabdo darbų. Ji padalino krantines į keturias 100 metrų zonas ir dirbo etapais, todėl galėjau krauti vienu metu vieną didelį laivą ir dar vieną mažiuką. 2017-aisiais, kai vyko pagrindiniai darbai, pas mus krova ne tik kad nesumažėjo, bet po truputį augo", - sakė V. Dambrauskas.

REKONSTRUKCIJA BKT terminale vyko nestabdant krovos darbų. Egidijaus Jankausko nuotr.

Beje, BKT krantinės rekonstruotos taip, kad ateityje prie jų galės švartuotis "Post Panamax" tipo laivai. Tai pirmosios Klaipėdos uosto krantinės, prie kurių bus pasiektas iki 16,5 m gylis, kai bus rekonstruoti molai ir uosto kanalas pagilintas iki 17 m.

"Tai turbūt pirmas objektas, kuris buvo statomas tokiais tempais ir nestabdant krovos darbų. Šios krantinės jau funkcionuoja ir, pagal mūsų skaičiavimus, kitų metų balandį jos atsipirks. Esame labai dėkingi Uosto kapitonui ir visam Uosto direkcijos kolektyvui, nes nebuvo lengva šalia dirbančių kranų, kitos technikos švartuoti laivus, bet gyvenimas parodė, kad tai galima padaryti", - sakė V. Dambrauskas.

"Turėjome rimtų problemų gerąja prasme, nes uoste nebuvo tokios praktikos, kad vykstant krovos procesui būtų atliekami statybos darbai. Tai retas atvejis, kai galima džiaugtis problemomis. Prie 101-104 krantinių nebuvo laiko tarpo, net kelių valandų, kad nestovėtų laivai. Dabar artėja AB "Klaipėdos nafta" krantinių rekonstrukcija. Jos veikla taip pat negalės būti stabdoma. Vėl darysime rekonstrukciją etapais. Pradėsime nuo 1 krantinės. Trečią krantinę rekonstruojant reikės susikalti akvatorijoje polius ir švartuoti laivus. UAB Klaipėdos konteinerių terminalo vadovas Vaidotas Šileika irgi prašė nestabdyti darbų ir rekonstruoti krantines. Tačiau prie pirso to daryti neįmanoma. Geras BKT pavyzdys yra užkrečiamas, tačiau plačiai taikoma tokia praktika negalės būti, kiekvienas atvejis bus nagrinėjamas atskirai", - sakė Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Arvydas Vaitkus.

Pasak jo, BKT padarė milžiniška šuolį ir dabar generuoja didžiausią krovinių srautą Klaipėdos uoste. Šiemet per pirmą pusmetį BKT iš vagonų iškrovė per 5 mln. tonų. Pastaruoju metu per metus šiame terminale iškraunama 140 tūkst. vagonų. V. Dambrauskas prognozuoja, kas per artimiausius dvejus metus krova BKT augs 7-9 proc.

Griežtai draudžiama "Vakarų eksprese" paskelbtą informaciją kopijuoti ir platinti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitaip ją naudoti neturint raštiško leidėjų sutikimo. Turinio naudojimo taisyklės.

Tavo komentaras

Vardas*

El. paštas

Komentaras*

Siunčiama. Prašome palaukti...

Šiandien VE.lt skaitykite

Jūra

Šeštadienį 6 val. gautas pranešimas, kad AB „DFDS Seaways“ kelto „Athena Seaways“,...

Išgelbėta lenkų jachtos įgula nuotrauka, foto

Valstybės valdomos bendrovės Smiltynės perkėla valdybos pirmininkas bei iš posto besitraukiantis bendrovės...

Iš pareigų traukiasi „Smiltynės perkėlos“ generalinis direktorius nuotrauka, foto

Vakar Susisiekimo ministerija vėl išplatino pranešimą spaudai apie jos audito, atlikto AB...

"Smiltynės perkėla" tebenarstoma po kaulelį nuotrauka, foto

Tęsiame rašinių ciklą, pasakojantį apie tai, kas yra už uosto tvoros. Šiandien...

Visų laivų statytojų robotai nepakeis nuotrauka, foto

Klaipėdos "Gintaro" plaukikų pergalės nuotrauka, foto

Sportas, Kauno "Girstučio" baseine vykusiose kasmetinėse tarptautinėse varžybose "Kaunas Grand Prix", kuriose dalyvavo...

Žmonės mano, kad gelbėtojai tik vaiko poilsiautojus nuotrauka, foto

Lietuva, Kaip kažkas taikliai pastebėjo, žmonės linkę aklai pasitikėti santechnikais, tačiau nuolat...

Į Neringą - vandens keliais nuotrauka, foto

Vakarų Lietuva, Dreverna, Klaipėda, Šilutė, Ventės rago pusiasalis, Minija ir Uostadvaris -...

Nuo ko reikės saugoti prezidentę? nuotrauka, foto

Lietuva, Kadangi jau liepos 12 d. nutrūksta prezidentės Dalios Grybauskaitės įgaliojimai, o Konstitucinis...

Sportas, Paskelbta prieš 5 val.

Vakarų Lietuva, Paskelbta prieš 7 val.

Lietuva, Paskelbta prieš 7 val.

Pasidalink

Jūsų vardas*

Draugo el. paštas*

Komentaras

Siunčiama. Prašome palaukti...