2020 m. balandžio 9 d. 14:13 val., ketvirtadienis

ve  >  Žinios  >  Jūra

Jūra

Klaipėdos uostas ruošiasi okeaninei laivybai

(2)

Klaipėdos uostas ruošiasi okeaninei laivybai nuotrauka, foto

STYGIUS. "Begoje" jau nėra vietos statyti terminalą naujiems kroviniams.

© Egidijaus JANKAUSKO nuotr.

Reklama

Ne paslaptis, kad kai kurie Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos darbai stoja ne tik dėl to, kad ji vis dar neturi nuolatinio vadovo, bet ir todėl, kad Vyriausybė dar nėra patvirtinusi uosto bendrojo plano, nors nuo jos sprendimo rengti tokį planą jau praėjo 5 metai. Pasigirsta kalbų, kad, atleidus Arvydą Vaitkų, niekas "nebestums" išorinio uosto statybos.

"Labai blogai, kad painiojamas uosto bendrasis planas ir išorinis uostas, kuris yra tik viena iš sudedamųjų to plano dalių. Bendrasis planas kalba apie daug mums reikalingų objektų ir nereikėtų jo vertinti kaip išorinio uosto statybos dokumento. Tai teritorijų planavimo dokumentas, leidžiantis judėti į priekį. Niekas nesikeičia, išorinio uosto sprendinys lieka bendrajame plane. A. Vaitkus irgi nematė poreikio tą uostą turėti šiandien ir kalbėjo apie jį kaip apie perspektyvą. Tokią perspektyvą bent jau dokumentuose mes turime turėti. To neturint, nėra apie ką kalbėti su potencialiais partneriais. 2008 metais išoriniu uostu buvo susidomėjusi kompanija "Mersk". Tačiau, kadangi mūsų perspektyva nebuvo patvirtinta jokiais dokumentais, turėjome tik viziją, kompanija pasakė, kad grįžtume su pasiūlymais, kai turėsime konkretesnius planus", - sakė Uosto direkcijos rinkodaros ir bendrųjų reikalų direktorius Artūras Drungilas.

Paklaustas, kaip vertina prezidento Gitano Nausėdos abejojimą, ar išorinis uostas iš tikrųjų yra verkiant reikalingas, atsakė: "Šiandien Klaipėdos uosto žemė yra išnaudojama 5 kartus labiau nei kaimyniniuose Rygos, Ventspilio, Talino uostuose. Laivų krovos kompanijos "Bega" nuomojamoje teritorijoje nebėra vietos statyti terminalą naujiems kroviniams. Iš esmės mūsų uostas auga tik todėl, kad didinamas darbo efektyvumas. Teritorijų tikrai trūksta, nes atplaukia vis didesni laivai. Pernai priėmėme didžiausią kompanijos MSC ("Mediterranean Shipping Company") laivą "MSC Ingy", kurio ilgis - 400 metrų. Parodėme, kad galime tai daryti, bet yra apribojimų. Jeigu negalėsime tokių laivų priimti ar darysime jiems laivybos apribojimus, negalėsime konkuruoti su Lenkijos Gdansko uostu. Mūsų ateitis - giliavandenis uostas. Kaip greitai jo reikės, kitas klausimas. Dabar mes šalinsime apribojimus įgyvendinami savo programą, numatytą iki 2022 metų.

O kas konkrečiai bus daroma?

Stiprinsime bangolaužius, tiesinsime laivybos kanalą. Ruošimės priimti didesnius laivus, kuriems būtų taikoma mažiau apribojimų. Tai reiškia, kad mes iš esmės pasiruošime okeaninei laivybai. Visada sakėme, kad išorinis uostas yra sprendinys, kuris bus įgyvendinamas tik tada, jeigu bus rastas partneris, kuris pritars partnerystei su Lietuvos valstybe. Mes tokios linijos ir laikomės: stengiamės sudaryti sąlygas okeaniniams laivams priimti. Iki 2022 metų žadame ištiesinti laivybos kanalą. Kitas uosto bendrojo plano sprendinys - išvystyti uosto pietinę dalį. Jis bus daromas greičiausiai, nes yra įgyvendinamas paprasčiausiai. Išorinis uostas jau būtų trečio etapo sprendinys, jeigu bus partneris ir jeigu krovos apyvarta augs tokiais pat tempais kaip dabar, ir dabartiniame uoste trūks vietos.

Šalies prezidentas Gitanas Nausėda atkreipė dėmesį į tai, kad Kinijos investicijos gali būti pavojingos. Ar Uosto direkcija kaip partnerį yra numačiusi tik Kinijos kompanijas?

Manau, kad didelis Klaipėdos uosto privalumas yra tas, jog jis turi tokį investuotoją kaip kompanija "Terminal Investment Limited" (kuriai priklauso bendrovė "Klaipėdos Smeltė" - aut. past.), kurios savininkė yra antra pagal dydį pasaulyje konteinerius gabenanti laivybos kompanija MSC. Nė vienas uostas Baltijos jūroje neturi tokios didelės laivybos kompanijos, kuri būtų investavusi į savo terminalą uoste. Mūsų prioritetinis klientas vystant išorinį uostą - MSC ir uoste esančios įmonės. Kiti galimi klientai be MSC yra laivybos linijos, kurios dirba su Europa pagal konteinerių paskirstymo principą, t. y. kompanija "Maersk", prancūzų laivybos linija CMA CGM, "COSCO"("China Ocean Shipping Company" - aut. past.), "China Merchants Group" ir kt. Ne mūsų kompetencija vertinti tų partnerių patikimumą politine prasme, bet mūsų prioritetiniai partneriai yra laivybos linijos, kurios yra stipriausios Europoje. Kaip potencialiausius partnerius mes matome MSC, "Maersk", CMA CGM. "COSCO" šiuo metu sparčiai auga, tai irgi mūsų galimas klientas.

Ar galima sakyti, kad, nepaisydama įvairių politinių vėjų, Uosto direkcija stengiasi įgyvendinti savo strateginius planus?

Mes numatome uosto gilinimą ir kanalo pasukimą, t. y. ištiesinimą, kad būtų užtikrinama laivyba net blogesnėmis hidrometeorologinėmis sąlygomis. Įgyvendinami bendrojo plano sprendinius, užtikrinsime geresnį didelių okeaninių laivų aptarnavimą. Vėliau spręsime, ar mums bus ekonomiškai naudingas išorinis uostas, ar bus užtikrinami krovinių srautai ir tinkama grąža valstybei.

Uosto direkcija ketino statytis administracinį pastatą. Kas naujo šioje srityje? Ar esant dabartinei situacijai tokių planų jau atsisakoma?

Kitas sprendinys uosto bendrajame plane - krantinė, besiribojanti su buvusio "Memelio miesto" teritorija. Ją numatyta perstatyti pastatant naują krantinę kruiziniams laivams. Kiek man teko matyti kituose uostuose, krantinės, kurios statomos šalia gyvenamosios paskirties namų, statomas sukalant polius ir padedant pamatus pastatams. Prieš pradedant rekonstruoti tą krantinę reikėtų matyti aiškią viziją, kokie pastatai ten galėtų atsirasti. Visų pirma reikia sulaukti, kada bus patvirtintas bendrasis uosto planas, tada su daugeliu dalykų jau bus galima judėti į priekį.

Taip išeina, kad kol Vyriausybė nepatvirtina bendrojo plano, jums stabdosi daugelis darbų.

Reklama

Taip, kol nėra to plano, negalime leisti pinigų kai kuriems darbams.

Jūs tikite, kad šiemet Vyriausybė patvirtins tą planą?

Labai tikiu. Liepos 22 d. sukako 5 metų jubiliejus, kai Vyriausybė priėmė sprendimą rengti uosto bendrąjį planą.

Pasak laikinai Uosto direkcijos generalinio direktoriaus pareigas einančio Vidmanto Paukštės, šiuo metu direkcija laukia Lietuvos Vyriausybės sprendimo dėl uosto bendrojo plano. "Tikimės per artimiausius du tris mėnesius turėti rezultatą, nes liko tik biurokratinės procedūros", - sakė V. Paukštė.

Griežtai draudžiama "Vakarų eksprese" paskelbtą informaciją kopijuoti ir platinti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitaip ją naudoti neturint raštiško leidėjų sutikimo. Turinio naudojimo taisyklės.

Komentarai

Girinis

2019-08-04   23:38

IP: 83.176.243.174

Baikit Jūs su ta konkurencija. Pasaulyje krovinių apyvarta mažta,kaip ir vartojimas,o kinija desperatikai leidžia-skuba išleisti trilijonus supirkinėdama pasaulio priekrantės teritorijas. Tai vadinama tyliąją ekspansija,... Klaipedai tikrai nereikia tolimesnės plėtros,o tik modernizacija ir prisitaikymas prie rinkos pokyčių(su teisinga vadyba ir kainodara galima gyventi. Esami rezervai v isai nenaudojami,taip kaip esami apkrauti geriausiu atveju 80% ,..Valstybininkai turi isisąmoninti,kad viską darome ne dėl algos ar milijonų kuriuos moka tarptautinės korporacijos,bet dėl tautos-Jos stiprybės.Jos vientisumo. Kitaip visa veikla tik pustomas smėlis,..praitų kartų vilties ir uolaus triūso vaisiais naudosis svetimaliai-atvykėliai,Valstybininko pagrindinė užduotis sukurti sąlygas, atsirasti motyvuotam piliečių triūsui vardan kilnių siekių kurie priimtini daugumai.Dabar dauguma skursta,nusišalinusi nuo valstybės valdymo,nesąmoninga,balsuoja -kojomis. Stambaus verslo valdytojai,supranta ,kad neauksi tave suvalgys,todėl jie pučiasi suprasdami,kad tai- beprotybė,bet kitaip negali. Todėl uosto plėtra reikalinga ne daugumai jos gyventojų,bet saujeliai prisiplakėlių,kurie iš aukštų varpinių skalambija kaip mums reikalingas giliavandenis uostas. Reikia statykite,kirskite,naikinkite,jei nemokate mokintis iš svetimų klaidų mokinsitės iš savų.Čia didžiausia atsakomybė krenta paprastiems žmonėms kurie neišgalės pabėgti,o "prisidirbę valstybininkai", susikraus mantą ir išlėks kur dar,..Jie galvoja apie save,o ar jūs, galvojate?!. Kapitalizme,jei nesate naudingas, niekas apie jus nepagalvos ir nepasirūpins,Jie žino-,esi turtingas,esi reikalingas.....
Būkime žingeidūs, išmintingi ir veiklūs,ne tik asmeniniuose reikaluose,bet ir visuomeniniuose!

2019-08-01   19:41

IP: 78.61.189.227

tai o kas leis vystyti pietine dali, lygtais uz kiaules nugaros jau prasideda gamtos rezervatas

Tavo komentaras

Vardas*

El. paštas

Komentaras*

Siunčiama. Prašome palaukti...

Šiandien VE.lt skaitykite

Jūra

Pastaruoju metu matome nemažai gražių pilietinių akcijų, prisidedančių prie šalies pastangų...

Sunkmetis išryškino uostų svarbą nuotrauka, foto

Kaip visas pasaulis, visa Lietuva, taip ir Klaipėdos valstybinis jūrų uostas imasi...

Uostas: gautas pritarimas neleisti išlipti įgulų nariams iš laivų nuotrauka, foto

Tęsiame publikacijų ciklą, kuriame pristatome išskirtines Klaipėdos jūrų uosto profesijas ir asmenybes....

"Begos" kranų strėles sukiojantis tėvo ir sūnaus tandemas saugo uosto tradicijas nuotrauka, foto

Atsižvelgiant į nepalankią epideminę situaciją dėl koronaviruso infekcijos (COVID-19) ir siekiant sumažinti ligos...

Siekiant apsisaugoti nuo viruso plitimo – specialios priemonės jūrų uoste nuotrauka, foto

Dar viena koronaviruso auka: mirė iškili Lietuvos mokslininkė nuotrauka, foto

In Memoriam, Eidama 98–uosius metus Anapilin iškeliavo Elena Stankūnienė – visa Lietuva, ypatingai...

Su koronavirusu kovojantiems medikams – vasaros metu nemokamas įvažiavimas į Neringą nuotrauka, foto

Neringa, Siekdama padėkoti Lietuvos asmens sveikatos priežiūros įstaigų darbuotojams, kovojusiems su koronaviruso infekcija,...

Specialistai įspėja: „Zoom“ programa šnipinėja vartotojų kompiuterius ir siunčia duomenis į „Facebook“ nuotrauka, foto

IT, Lietuvoje pratęsus karantino laikotarpį, gyventojai ir toliau aktyviai naudojasi programomis, kurios suteikia...

Šis gimtadienis – išbandymas mūsų profesiniam pasišventimui, kolegiškumui, žmogiškumui nuotrauka, foto

Klaipėda, Klaipėdos jūrininkų ligoninės direktorius Jonas Sąlyga socialiniuose tinkluose pasidalino tokiu įrašu:

Pasidalink

Jūsų vardas*

Draugo el. paštas*

Komentaras

Siunčiama. Prašome palaukti...