2020 m. balandžio 9 d. 13:41 val., ketvirtadienis

ve  >  Žinios  >  Jūra

Jūra

Keliama nauja išorinio uosto baimės banga

(10)

Keliama nauja išorinio uosto baimės banga nuotrauka, foto

UOSTAS. Klaipėdos uoste numatytomi plėtros planai siekiant užtikrinti jo konkurencingumą tarptautinėje rinkoje.

© Egidijaus JANKAUSKO nuotr.

Reklama

Pastaruoju metu visuomenės atstovai pradėjo aktyviau atakuoti plėtrą planuojantį Klaipėdos uostą. Jie ragina nepritarti uosto bendrajam planui. Tarsi per didinamąjį stiklą nagrinėjamas dokumentas - sveikintinas dalykas, tačiau protestuotojų kritika kai kuriais atvejais prasilenkia su tikrove ir yra klaidinanti.

Kiekvienas mąstantis žmogus supranta, kad bet kokia veikla turi būti planuojama. Uosto bendrasis planas reikalingas tam, kad uosto teritorijoje galėtų būti vystomi projektai, užtikrinantys Klaipėdos uosto konkurencingumą. Uosto bendrasis planas buvo pradėtas rengti todėl, kad atsirado poreikis turėti kompleksiškai suplanuotą visos uosto teritorijos planavimo dokumentą. Kitas svarbus motyvas pradėti rengti tokį planą - trūksta naujų teritorijų uosto plėtrai. Jeigu nieko nebus daroma, Klaipėdos uostas pralaimės konkurencinę kovą ir liks periferiniu uostu, o tai netruks pajusti ir valstybės biudžetas.

Anot Uosto direkcijos, galimybė jūroje ties Melnrage statyti išorinį uostą yra tik vienas šio didelio plano sprendinių, be to, jis sąlyginis. Uosto bendrojo plano sprendiniai bus įgyvendinami tik atsiradus poreikiui. Jeigu nebus investuotojų į išorinį uostą, jis ir nebus statomas.

Be to, uosto bendrojo plano sprendinių įgyvendinimo programoje nurodyta, kad, vadovaujantis galiojančia LR bendrojo plano redakcija, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto plėtrai šiaurinėje dalyje (Baltijos jūros akvatorijoje) reikalingi statinių statybos projektai gali būti pradėti rengti tik atlikus strateginį pasekmių aplinkai vertinimą dviem išorinio uosto alternatyvoms - ties Melnrage ir Šventosios-Būtingės zonoje.

Derino 30 institucijų

Nurodoma, kad bendrasis planas buvo derinamas su kone trisdešimčia institucijų. Į pagrįstas pastabas buvo atsižvelgta, o į neargumentuotas pastabas planavimo organizatorius turi teisę neatsižvelgti.

Šiemet liepos 10 d. Valstybinė teritorijų planavimo ir statybos inspekcija pripažino, kad uosto bendrojo plano sprendiniai ir planavimo procedūros iš esmės atitinka visus reikalavimus, ir pritarė tam, kad jis būtų teikiamas tvirtinti Vyriausybei.

Žmonės nerimauja, jog išorinis uostas pridarytų neigiamų pasekmių aplinkai, tačiau kol kas jokių oficialių tyrimų, kurie patvirtintų, jog tai sukeltų neigiamų pasekmių, nėra atlikta. Be to, kadangi šiuo metu nėra žinomi techniniai išorinio uosto statybos parametrai, nėra galimybės pagrįstai ir tiksliai įvertinti galimą išorinio uosto statybos poveikį aplinkai, todėl toks vertinimas šiuo metu nėra atliekamas.

Be to, dar nėra net parinkta prioritetinė tokio uosto statybos vieta. Jeigu visos Lietuvos bendrajame plane prioritetinė išorinio uosto statybos vieta būtų parinkta ties Melnrage, konkretus šio objekto statybos poveikis aplinkai būtų įvertintas nustatyta tvarka atlikus poveikio aplinkai vertinimą (PAV). Kaip numato PAV įstatymas, sprendimą, ar ūkinė veikla yra galima, PAV ataskaitoje nurodytomis sąlygomis priima Aplinkos apsaugos agentūra, o PAV ataskaitoje nurodytos veiklos vykdymo sąlygos, taip pat ir poveikį eliminuojančios, sumažinančios ar kompensuojančios priemonės yra privalomos ūkinės veiklos vykdytojui.

Baiminamasi didelių pastatų

Pastaruoju metu tarp visuomenės atstovų pasigirsta, kad, įgyvendinus bendrojo plano sprendinius, marių pakrantės visoje miesto teritorijoje būtų užstatytos 30 metrų aukščio pramoniniais pastatais - sandėliais.

Reikėtų žinoti, kad aukštuminių pastatų ir statinių statymą ne tik Klaipėdos mieste, tačiau ir uosto teritorijoje reglamentuoja Klaipėdos miesto aukštybinių pastatų išdėstymo schema, kitaip sakant, specialusis planas, kuris patvirtintas 2007 m. birželio 28 d.

Klaipėdos miesto savivaldybės tarybos sprendimu aukštybinių pastatų statymą, jų atitiktį teritorijų planavimo dokumentams kontroliuoja Klaipėdos kultūros paveldo departamentas. Derinant parengtus projektus jis įvertina atitiktį galiojantiems teritorijų planavimo dokumentams, todėl teiginys, kad visas uostas bus užstatytas 30 metrų aukščio pastatais, yra klaidingas.

Griežtai draudžiama "Vakarų eksprese" paskelbtą informaciją kopijuoti ir platinti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitaip ją naudoti neturint raštiško leidėjų sutikimo. Turinio naudojimo taisyklės.

Komentarai

vili

2019-09-02   09:15

IP: 77.79.56.181

g tu gyveni prie uosto svyturio gatveje labai gera ten rudos dulkes ryti juos pzvojingos kalinei jas kasa

g

2019-09-02   09:14

IP: 84.240.58.194

Straipsnio pavadinimas atitinka realybę... oho kokios bangos. Uostas berots jau pasitvirtino efektyvesnių bangolaužių įrengimą, taigi viliuosi ir ši banga neprivers keisti krypties.

D. Bikauskaitė: "protestuotojų kritika kai kuriais atvejais prasilenkia su tikrove ir yra klaidinanti"

2019-09-02   08:48

IP: 88.119.119.241

O kame tie protestuojantys ką nors suklaidino? Kad nebus užstatinėjama uosto teritorija iki 30 m aukščio sandėliais? Bus. Bus ir aukštesnių. Net iki 110 m. Kad Uosto bendrasis planas atitinka Klaipėdos miesto aukštybinių pastatų išdėstymo schemą? Ne, neatitinka. Kad Uosto BP sprendiniai yra tiktai "sąlyginiai"? Ne. Tokių sprendinių nėra ir negali būti. Taip galėtų tik koks kungys iš uosto direkcijos D. Bikauskaitei "paaiškinti". Jūs geriau parašykit, kad pagal tą Uosto BP ir toliau viduryje miesto bus kraunama geležies rūda ir laužas, anglis, cementas ir baltarusiškos trąšos... Tik keturis kartus daugiau. Ir pasekmės to progreso bus atitinkamos. Parašykit, Dalia.

Tavo komentaras

Vardas*

El. paštas

Komentaras*

Siunčiama. Prašome palaukti...

Šiandien VE.lt skaitykite

Jūra

Pastaruoju metu matome nemažai gražių pilietinių akcijų, prisidedančių prie šalies pastangų...

Sunkmetis išryškino uostų svarbą nuotrauka, foto

Kaip visas pasaulis, visa Lietuva, taip ir Klaipėdos valstybinis jūrų uostas imasi...

Uostas: gautas pritarimas neleisti išlipti įgulų nariams iš laivų nuotrauka, foto

Tęsiame publikacijų ciklą, kuriame pristatome išskirtines Klaipėdos jūrų uosto profesijas ir asmenybes....

"Begos" kranų strėles sukiojantis tėvo ir sūnaus tandemas saugo uosto tradicijas nuotrauka, foto

Atsižvelgiant į nepalankią epideminę situaciją dėl koronaviruso infekcijos (COVID-19) ir siekiant sumažinti ligos...

Siekiant apsisaugoti nuo viruso plitimo – specialios priemonės jūrų uoste nuotrauka, foto

Dar viena koronaviruso auka: mirė iškili Lietuvos mokslininkė nuotrauka, foto

In Memoriam, Eidama 98–uosius metus Anapilin iškeliavo Elena Stankūnienė – visa Lietuva, ypatingai...

Uosto direkcijos dėmesys tiems, kuriems jo labiausiai reikia nuotrauka, foto

Klaipėda, Šiuo metu norinčiųjų padėti Klaipėdos medikams, kovojantiems priešakinėse kovos su koronavirusu linijose,...

Su koronavirusu kovojantiems medikams – vasaros metu nemokamas įvažiavimas į Neringą nuotrauka, foto

Neringa, Siekdama padėkoti Lietuvos asmens sveikatos priežiūros įstaigų darbuotojams, kovojusiems su koronaviruso infekcija,...

Specialistai įspėja: „Zoom“ programa šnipinėja vartotojų kompiuterius ir siunčia duomenis į „Facebook“ nuotrauka, foto

IT, Lietuvoje pratęsus karantino laikotarpį, gyventojai ir toliau aktyviai naudojasi programomis, kurios suteikia...

Pasidalink

Jūsų vardas*

Draugo el. paštas*

Komentaras

Siunčiama. Prašome palaukti...