2020 m. rugsėjo 27 d. 22:00 val., sekmadienis

ve  >  Žinios  >  Jūra

Jūra

Kapitonas M. Bastakis: „Turime didžiulį potencialą tapti konkurencinga jūrine valstybe“

(34)

Reklama

Lietuvos stiprybė – visus metus neužšąlantis Klaipėdos uostas su tranzitui itin palankia geografine padėtimi. Tačiau norint būti konkurencinga jūrine valstybe – tik uosto neužtenka. Deja, daugiau nei dešimtmetį valdžioje sprendimus susijusius su jūrine ekonomika priima reikalingų kompetencijų neturintys specialistai, kurie siekdami paslėpti esančias problemas skatina klaipėdiečių ir uosto susipriešinimą.

Lietuvos jūrininkų sąjungos vadovas P. Bekėža pabrėžia, kad Lietuvoje jūrinis verslas yra pamirštas. „Šiandien visi mums svarbūs klausimai keliauja per skirtingas ministerijas ir nėra kas kompetentingai spręstų ir kontroliuotų visą situaciją. Nors politikai akcentuoja, kad Lietuva – jūrinė valstybė, tačiau dėmesys jūriniam verslui yra nustumtas į užkampį“, – teigia P. Bekėža. „Mūsų šalyje jūrų laivyba nėra laikoma prioritetine ūkio šaka, o tai turi įtakos ir kitiems klausimams. Pavyzdžiui, dar iki dabar nuo sovietinių laikų jūrininkams atlyginimas susideda iš dviejų dalių – darbo užmokesčio ir dienpinigių, nuo kurių nėra mokamos įmokos Sodrai, o tai reiškia, kad jūrininkai gauna daug mažesnes pensijas, socialines išmokas,“ – antrina kapitonas M. Bastakis ir priduria, kad tai tik viena iš daugelio jūrininkus kamuojančių problemų.

Jūrinė bendruomenė turi savo kandidatą į Seimą

Siekdami keisti susiklosčiusią padėtį, šių metų rudenį vykstančiuose Seimo rinkimuose jūrininkų sąjungos tarybos nariai vienbalsiai delegavo kapitoną M. Bastakį atstovauti jūrinę bendruomenę. M. Bastakis – 15 metų patirtį turintis jūrų kapitonas, dirbantis šiuolaikiniuose konteinerius gabenančiuose laivuose su galingiausiomis pasaulio konteinerių linijų kompanijomis – „Hapag Lloyd“, MSC, „Maersk“. M. Bastakio kandidatūrai pritarė ir Lietuvos aukštosios jūreivystės mokyklos direktorius V. Stankevič. „Esu profesionalus jūrininkas, nemažai metų praleidau jūroje, buvau Seime dvi kadencijas, todėl esu tikras, kad ten turi dirbti profesionalūs jūrininkai, kurie atstovautų jūrininkų ir jūrinių organizacijų interesus. Manęs nedomina M. Bastakio politinės pažiūros, bet žinau, kad jis yra profesionalus jūrininkas, laivo kapitonas, kuris gerai išmano savo profesiją. Visai jūrinei bendruomenei būtų labai gerai, jeigu toks žmogus mus atstovautų“, – tikina V. Stankevič.

Vienas esminių tikslų – atkurti jūrinių reikalų komisiją

Į Seimą kandidatuojantis jūrinės bendruomenės atstovas M. Bastakis pažymi kelis esminius tikslus, kuriuos sieks įgyvendinti kadencijos metu. Pagrindinis iš jų – jūrinių reikalų komisijos atkūrimas, kurioje būtų galima sutelkti ir spręsti visus su jūros ekonomikos vystymu susijusius klausimus. Šiam sprendimui pritaria ir P. Bekėža: „Kai Seime turėjome jūrininkų atstovus buvo labai daug padaryta ir požiūris į mūsų problemas buvo aktyvesnis. M. Bastakis yra puikiai susipažinęs su tarptautinės jūrų teisės aktais, kurie kelia reikalavimus ir Lietuvai. Seime turint jūrininkų atstovą, kuris žino šiuos niuansus, galima padaryti daug gerų darbų tiek Klaipėdai, tiek visai Lietuvai“.

Didžiulis Lietuvos, kaip jūrinės valstybės, potencialas

„Esu įsitikinęs, kad Lietuva turi didžiulį potencialą tapti konkurencinga jūrine valstybe“, – pažymi M. Bastakis ir priduria, kad tai vienas perspektyviausių šalies ekonomikos sektorių ir viena pagrindinių Klaipėdos varomųjų jėgų. „Pasitelkiant strategiją „Europa 2020“ galima prisidėti prie valstybės ekonomikos didinant užimtumą ir konkurencingumą. Jūrų ūkį ir Klaipėdos uostą, laikydami viena iš strateginių valstybės ūkio krypčių, skatinančių Lietuvos ekonomiką, ne tik sukursime naujų, geriausiai šalyje apmokamų darbo vietų, mažinsime emigraciją, skatinsime laivų statybą ir remontą, smulkų verslą, turizmą, į mokslinius tyrimus aktyviau įtrauksime Klaipėdos universitetą bei kitas mokymo įstaigas, bet ir per 2 metų laikotarpį į Valstybės biudžetą pritrauksime nuo 60  mln. iki 350 mln. eurų“, – tvirtina kandidatas.

Aplinkai draugiška plėtra

Tačiau M. Bastakis pabrėžia, kad bet kokia plėtra negali būti orientuota tik į greitą ekonominę naudą. „Pirmiausia, privalome atsigręžti į gyventojų interesus ir poveikį aplinkai. Visos uosto, Laisvosios ekonomikos zonos, mieste veikiančios pramonės įmonės ir ypač savivaldai priklausantys ūkiniai subjektai turi dėti visas pastangas siekiant sumažinti taršą ir prisitaikyti prie keliamų aplinkosaugos tikslų. Lietuvos laivų statybos ir remonto pramonė pasižymi didžiuliu inovacijų ir dizaino pajėgumu.  Šiam sektoriui teks strateginis vaidmuo pasitinkant tokius iššūkius, kaip klimato kaita, oro tarša, energijos efektyvumas ir jūrinės veiklos vystymas. Tai paskatins papildomų ir inovatyvių darbo vietų kūrimą“, – teigia kandidatas.

Klaipėda – Lietuvos kaip jūrinės valstybės simbolis. Šiame mieste kas antroje šeimoje yra žmogus, dirbantis jūriniame ar uosto sektoriuje. Tokiam miestui – būtinas profesionalus šios srities atstovas. Rinkimuose M. Bastakis dalyvaus su Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjunga, 77 numeriu partijos sąraše. Taip pat už jį bus galima balsuoti Baltijos vienmandatėje apygardoje, Klaipėdoje.

Politinė reklama. Bus apmokėta iš Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos rinkiminės sąskaitos. Užs. Nr. 287146

Griežtai draudžiama "Vakarų eksprese" paskelbtą informaciją kopijuoti ir platinti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitaip ją naudoti neturint raštiško leidėjų sutikimo. Turinio naudojimo taisyklės.

Komentarai

2020-08-06   12:52

IP: 172.69.190.76

Gaila, bet kažkaip tai keistai atrodo, liktai dar ir nesenas, o jau ieško politinio prieglobsčio ir dar su kolchoznikais, didelis klaustukas?? Gal jie persikvalifikavo iš žemės artojų į jūrų-marių artojus? Norėtųsi, kad bent vienas tikras jūrininkas pamėgintu pajudinti Lietuvos jūrinės šakos reikalus, bet vilties labai, labai mažą. Buvo jau "kapitonų" seime, bet kažkaip tai nelabai kas pajudėjo tą kryptimi. Kai juos pajudindavo, vienintelė, kiek galinti, atstovaujanti organizacija-Lietuvos jūrininkų sąjunga, Vieni sakė, kad juos rinko "ir mūrininkai", o kiti ieškodavo ir surasdavo šiltesnes vieteles??? Pasakysiu tiesiai, nematau jokios galimybės ką nors išjudinti iš vietos, nes reikia kandidatų būti Don Kichotu iš La Mančos arba Džordanu Brunu, kitaip nieko nepasieksi!!! O taip norėtųsi TOS JŪRINĖS LIETUVOS VALSTYBĖS. Tiesą sakant, šis jūrininkas dar 24.04.2018 buvo vyriausias kapitono padėjėjas( kaip jis tapo patyręs-experience kapitonu?) didelis klausimas???

2020-08-06   00:11

IP: 141.101.105.134

Vardas..Brianas Günteris Haugenas
Gyvena ..... Šiaurės Reinas-Vestfalija
Profesija ...... verslininkas
Paskolos suma .... 250 000 €
Paskolų palūkanos .... 1 proc.
Religija: katalikybė
Mano el. Paštas kiekvienai arkliai; [email protected]

Buvo sakoma, kad gyvenimas iš tikrųjų gali džiaugtis tik tuo atveju, jei jau buvo kančia ir skausmas. Esu laiminga ir dėkinga, kad esu su savo „Mizuho Bank“, Ltd. Diuseldorfo filialas gavo 250 000 eurų paskolą į banko sąskaitą. Ar esate vyras ar moteris, kurie kreipėsi dėl paskolos ir buvo atmesti jūsų banko? Šiandien noriu jums pasakyti, kad galite gauti paskolą iš geriausios internetinės kompanijos ir nereikia pildyti daugybės dokumentų, jie taip pat turi gerą 1% palūkanų normą. Su AASIMAHA ADILA PASKOLOS BENDROVĖ mane supažindino draugas, gavęs iš jų paskolą. Man reikėjo grynųjų pinigų ir nuėjau į savo banką. Jie man pasakė, kad dėl blogo kredito nebuvau kvalifikuotas gauti paskolą, o banko palūkanos buvo aukštos. Dabar esu laiminga, nes galiu kurti savo svajonių verslą. Mano mokėjimas prasidės netrukus. Nustokite švaistyti laiką komerciniame banke, turėdami aukštą palūkanų normą, ir pasinaudokite AASIMAHA ADILA AHMED PASKOLOS FIRMA, kad gautumėte savo paskolos lėšas. Jie labai greitai gauna patvirtintas paskolas ir kredituoja jūsų sąskaitą tą pačią paraiškos pateikimo dieną. Ne, dalyvaujama per daug procesų ir procedūrų, kaip tai daroma bankuose. Paskolas teikianti įmonė nežino, kad dalinuosi šia gera žinia. Su jais galite susisiekti el. Paštu.
Kreipkitės dabar ..... ([email protected])
Mano el. Paštas kiekvienai arkliai; [email protected]

taip

2020-08-04   22:07

IP: 172.69.190.32

Mindaugas vertas Klaipėdiečių palaikymo.

Tavo komentaras

Vardas*

El. paštas

Komentaras*

Siunčiama. Prašome palaukti...

Šiandien VE.lt skaitykite

Jūra

Tęsiame publikacijų ciklą, kuriame pristatome išskirtines Klaipėdos uosto krovos kompanijų profesijas ir...

Klaipėdos uostininkai moko kolegas įvairiose šalyse nuotrauka, foto

Žemės ūkio ministerijai įspėjus, kad Baltijos jūroje įrengiant vėjo elektrinių parkus...

Jūros vėjo parkų valdytojų ir žvejų interesai bus derinami nuotrauka, foto

Europos Parlamentas (EP) baigė derybas su kitomis ES institucijomis dėl pagalbos Baltijos...

Sutarta dėl didesnės ES pagalbos Baltijos jūros žvejams nuotrauka, foto

Iki spalio 2 d. renkamos paraiškos pagal Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 m....

Žvejojantys pasyviosios žvejybos įrankiais dėl kompensacinių išmokų turėtų paskubėti nuotrauka, foto

Po rezultatyvaus savaitgalio - 3-ioji BHL turnyrinės lentelės vieta nuotrauka, foto

Sportas, Klaipėdos rankinio klubas "Dragūnas" sekmadienį Baltijos rankinio lygos (BHL) rungtynėse namuose rezultatu...

Už apsilankymą Nidos švyturyje Neringos muziejai surinko apie 15 tūkst. eurų nuotrauka, foto

Neringa, Už apsilankymą Nidos švyturyje iš viso surinkta apie 15 tūkst. eurų, BNS...

Vladimiras Laučius. Kaip mes nešame Baltarusijai demokratijos saulę nuotrauka, foto

Nuomonės, Lietuvos politinis elitas taip drąsiai kovoja už laisvę ir demokratiją Baltarusijoje, fotografuodamasis socialiniams tinklams...

Laura Groza: "Kiekvienas spektaklis man - lyg mylimasis" nuotrauka, foto

SE, Rugsėjo 19,20 dienomis Maksimo Gorkio pjesės "Saulės vaikai" premjera Klaipėdos dramos teatras...

Pasidalink

Jūsų vardas*

Draugo el. paštas*

Komentaras

Siunčiama. Prašome palaukti...