Įrangą "Mažeikių naftai" atplukdys dar du laivai.

"Vakarų eksprese" jau buvo rašyta, kad praeitą penktadienį į Klaipėdos uostą, į konsorciumą "Klaipėdos terminalas", buvo atplaukęs Vokietijos kompanijai priklausantis specialios paskirties motorlaivis "Paula", atgabenęs negabaritinį krovinį - įrenginius AB "Mažeikių nafta".
Specialios paskirties laivu atplukdyta įranga yra skirta "Mažeikių naftos" linijai, kuria iš kuro bus pašalinama siera. Apie tokią liniją pradėta galvoti prieš trejus metus, dar tada, kai "Mažeikių naftos" akcijų dalį valdė "Williams International", ketinusi pardavinėti kurą Vakarų Europoje.
Dalis krovinio - dvi elektros pastotės ir joms skirtos atsarginės dalys į laivą "Paulą" buvo pakrauta Lehavre (Prancūzija), o kita dalis krovinio buvo paimta Antverpeno (Olandija) uoste. Šiuo kroviniu Klaipėdos uoste rūpinosi ekspedijavimo ir agentavimo kompanija UAB "Passat".
Krovinį į paskirties vietą ir šiuo metu tebegabena specialus autotreileris, turintis 18 ašių, kuris į Klaipėdą buvo atplukdytas iš Olandijos. Jam su tokiu kroviniu leidžiama važiuoti iki 30 km per valandą greičiu. Jį lydi policija. Planuojama, kad jis į Mažeikius baigs vežti įrenginius iki spalio 18 d.
Krovinio nebuvo galima sandėliuoti ant konsorciumo krantinių. Leistina apkrovos norma konsorciume yra 3 tonos į kvadratinį metrą. Treileris ji nuvežė ten, kur jį būtų galima laikyti.
Jeigu krovinys sveria daugiau kaip 30-40 tonų, jis jau yra laikomas negabaritiniu kroviniu pagal savo svorį. Paprastai kranais uoste kraunami kroviniai sverią 30-40 tonų. "Mažeikių naftai" laivas "Paula" atplukdė 7 vienetus krovinio, kurie svėrė nuo 40 iki 140 tonų ir buvo nuo 17 iki 37 m ilgio. Krovinys, kurio ilgis iki 10-12 metrų dar yra normalaus gabarito, tačiau, jeigu jo ilgis tris kartus didesnis, vadinasi, jis tikrai yra negabaritinis.
Laivo "Paula" dedveitas - daugiau kaip 8 tūkst. tonų. Klaipėdoje iš jo buvo iškrauta apie 470 tonų krovinio. Dar jame buvo 25 vienetai negabaritinių krovinių, kurie svėrė nuo 128 iki 56 tonų ir buvo skirti Talino uostui.
Beje, buvo svarstoma galimybė atgabenti minėtą krovinį "Mažeikių naftai" ro-ro tipo laivu. Krovinys, sveriantis 140 tonų turėtų būti buvęs pakrautas ant autotrelerio, šis įvažiuotų į laivą, o paskui išvažiuotų. Tačiau nerasta tokios kompanijos, kuri būtų tokia universali, kad galėtų dirbti ir su kranais ir turėtų ro-ro rampą, todėl šiuo variantu nepasinaudota.
Toks krovinys atgabentas į konsorciumą "Klaipėdos terminalas", nes jis jau turi tokio darbo patirtį. Beje, be kitų dalykų, krovinio siuntėjas domėjosi ir tuo, kokia suma savo veiklą yra apdraudęs "Klaipėdos terminalas". Tai, kad šis krovinys buvo patikėtas jam, nemažą vaidmenį suvaidino ir tai, kad "Klaipėdos konsorciumas" kol kas vienintelis Klaipėdos uoste turi galingą mobilųjį kraną. Beje, be laivo "Paula" į Klaipėdos uostą "Mažeikių naftai" skirtą krovinį atplukdys dar du laivai. Konsorciumo direktoriaus Vaidoto Šileikos teigimu, kitas laivas atplauks spalio 10 d. ir atgabens apie 3 tūkstančius kubinių metrų įrangos dėžėse. Tačiau tai jau nebus negabaritinis krovinys. O trečias laivas turėtų atplaukti lapkričio mėnesį.
Beje, iš laivo "Paula" kaip specialaus laivo negabaritiniams kroviniams gabenti kai kurie uostininkai tikėjosi daugiau. Mums jis padarė pakankamą įspūdį. Laivo kapitonas vokietis Torstenas Miuleris sakė, jog tokį laivą aptarnauja 18 žmonių įgula. Beje, jo greitis - 20 mazgų, nes jis neretai plaukia Atlanto vandenynu iki JAV, tad čia jam reikia didesnio greičio. Tiesą sakant, buvo šiek tiek keista, kad toks naujas laivas, pastatytas tik 2000 m., gabenantis tokį atsakingą krovinį, priklausantis Vokietijos kompanijai, plaukioja su Antigvos ir Barbudos vėlia, kuri yra laikoma "pigia vėliava". Laive buvo matyti įgulos narių iš Azijos.

Skaitomiausi portalai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder