2020 m. spalio 22 d. 01:32 val., ketvirtadienis

ve  >  Žinios  >  Jūra

Jūra

Į Klaipėdos uostą gali įplaukti "Pannamax" tipo laivai.

"Vakarų ekspresas" jau rašė, kad pagal sutartį su Švedijos jūrine administracija Klaipėdos uoste yra vykdomi tralavimo darbai - nustatomas tikslus akvatorijos gylis. Šių darbų pradžia reiškia, kad uoste buvo pabaigtas išorinio įplaukos kanalo ir uosto akvatorijos (iki 10 krantinės) gilinimas, kurį atliko Danijos ir Olandijos kompanija "Rohde Nielsen".
Įplaukos kanalas turėjo būti pagilintas iki 14,5 metrų, o uosto akvatorija iki minėtosios krantinės - iki 14 metrų. Šiuo metu į Klaipėdos jūrų uostą leidžiama įplaukti laivams turintiems ne didesnę nei 10,6 metro grimzlę. Po šio gilinimo, iki 10-osios krantinės į uostą galėtų įplaukti 12,5 m grimzlės laivai.
Taip pat buvo vykdoma uosto įplaukos kanalą nuo bangų saugančių bangolaužių rekonstrukcija. Pietinis molas po rekonstrukcijos pailgėjo 278 metrais, o šiaurinis - 205 metrais. Šią savaitę naujieji bangolaužių tęsiniai bus sutvirtinti paskutiniaisiais tetrapodais. Ta proga "Vakarų ekspresas" pakalbino atostogaujantį Klaipėdos uosto įplaukos kanalo rekonstrukcijos įgyvendinimo projekto grupės vadovą Vytautą Kauną pavaduojančią šios grupės sutarčių specialistę Nadeždą Rachmaniną.

- Kiek jau darbų įvykdyta ir ką dar reikia užbaigti?

- Jau atlikta apie 95 proc. darbų. Reikia dar nugabenti kelis tetropodus ant pietinio molo bei pakeisti jau kelių ten esančių padėtį, sumontuoti navigacinius ženklus ir iškelti likusias nuolaužas, kurios trukdytų laivybai. Likę darbai tikrai turėtų būti užbaigti iki rugpjūčio pabaigos.

- Kokia yra visų uosto įplaukos kanalo rekonstrukcijos darbų sąmata ir kiek pinigų jau yra panaudota?

- Už bangolaužių rekonstrukciją ir statybą bendrai Danijos ir Olandijos įmonei jau yra sumokėta apie 70 mln. litų (su PVM), o už atliktus gilinimo darbus yra sumokėta 20 mln. litų. Kadangi gyliai buvo didesni nei buvo numatyta pradiniame projekte, tai padidėjus išlaidoms mes jau viršijome bangolaužių statybai ir rekonstrukcijai numatytą sąmatą. Sąmata viršyta buvo ir dėl naftos išsiurbimo iš laivų nuolaužų, nes šie darbai nebuvo numatyti pradiniame darbų projekte. Dėl šių papildomų išlaidų pradinė sutarties suma bus viršyta apie 10 proc. Galutinė sąmata, jau su naftos išsiurbimo iš nuolaužų darbais, siekia 84 mln. litų su PVM.

- Iš kur bus gauta lėšų viršplaniniams darbams apmokėti?

- Kaip ir visų kitų išlaidų, 63 proc. finansuos Pasaulio bankas, o likusią dalį sumokės Uosto direkcija.

- Ar bus iškeliamos visos nuolaužos, esančios šalia bangolaužių?

- Visos nuolaužos nebus iškeltos, nes sutartyje su darbus atliekančia kompanija buvo numatyta, kad bus keliamos tik tos nuolaužos, kurios trukdys bangolaužių statybai. Pagal sutartį buvo numatyta iškelti 2 tūkst. tonų nuolaužų. Šiuo metu jau yra iškelta apie 1700 tūkst. tonų. Kadangi nuolaužų yra daugiau nei 2000 tūkst. tonų, tad dalis jų paliks. Yra planų dar iškelti 500 tonų ir taip viršyti sutartį, bet šie planai gali ir likti planais. Tačiau visos vandenyje paliksiančios nuolaužos yra išsidėsčiusios nuošaly ir laivybai tikrai nekels jokio pavojaus.

- Ar visi darbai buvo vykdomi laiku, pagal terminus, kurie buvo numatyti sutartyse?

- Bangolaužių statybos pabaiga buvo numatyta kitų metų rudenį, tad darbai buvo vykdomi net tik kad pagal grafiką, bet ir daug sparčiau. Visi darbai atliekami taip kvalifikuotai, kaip ir buvo tikėtasi.

- Ar bangolaužius stačiusi kompanija suteikė kokias nors garantijas?

- Pagal sutartį yra suteikiama vienerių metų garantija. Visą šitą laikotarpį yra nesumokama 10 proc. darbų vertės pinigų, arba darbus atlikusi kompanija tą sumą pakeičia banko garantija. Jei per metus laiko reikėtų atlikti kokių nors defektų pašalinimus, tai kompanija juos atliktų savo sąskaita, o garantinis laikotarpis prasitęstų dar vieneriems metams.

- Kokie artimiausi projektai numatomi įgyvendinti Klaipėdos uoste?

- Yra numatomi visos uosto akvatorijos gilinimo iki 12,5 metro darbai. Šie darbai būtų atliekami iki 115 krantinės. Šį projektą taip pat finansuotų Pasaulio bankas.

Griežtai draudžiama "Vakarų eksprese" paskelbtą informaciją kopijuoti ir platinti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitaip ją naudoti neturint raštiško leidėjų sutikimo. Turinio naudojimo taisyklės.

Tavo komentaras

Vardas*

El. paštas

Komentaras*

Siunčiama. Prašome palaukti...

Šiandien VE.lt skaitykite

Jūra

Sėkmingai baigti šių metų spalio 8 d. pradėti aštriašnipių eršketų išleidimo...

45 tūkstančiai aštriašnipių eršketų įkurdinti į Baltijos jūrą įtekančiose upėse nuotrauka, foto

Ateinančią savaitę, preliminariai spalio 21 d., trečiadienį, burlaivis „Meridianas“ bus plukdomas į...

Kurį laiką „Meridiano“ nematysime nuotrauka, foto

Klaipėdoje, jūriniame mieste, jau seniai pasigendama jūrinių akcentų. Kažkodėl juos įsileisti klaipėdiečiai,...

Jūrinius akcentus - į miesto strateginį planą nuotrauka, foto

Tikimasi, kad jau šią savaitę Lietuvos administracinių ginčų komisija priims sprendimą: arba...

Ar Klaipėda praras beveik 2 mln. eurų ES paramą paaiškės netrukus nuotrauka, foto

Juodkrantės sporto aikštynui - leidimas nuotrauka, foto

Neringa, Ketinimai Juodkrantės Žaliajame Kelyje įkurti universalų sporto aikštyną toliau skinasi kelią -...

"Banga" dar neužsitikrino ketvirtosios vietos nuotrauka, foto

Sportas, Gargždų "Bangos" galutinė Lietuvos futbolo A lygos čempionato pozicija paaiškės po paskutinių...

„Auska“ gali tapti muziejumi ar senelių namais nuotrauka, foto

Vakarų Lietuva, Prezidentine vila vadinama „Auska“ netukus gali tapti Palangos nuosavybe. Palangos miesto meras...

Svarsto Lietuvai galimybę turėti nacionalines avialinijas nuotrauka, foto

Lietuva, Susisiekimo ministerija svarsto galimybę Lietuvai kartu su privačiu investuotoju turėti nacionalines...

Neringa, Paskelbta prieš 1 val.

Sportas, Paskelbta prieš 2 val.

Vakarų Lietuva, Paskelbta prieš 3 val.

Pasidalink

Jūsų vardas*

Draugo el. paštas*

Komentaras

Siunčiama. Prašome palaukti...