Į darbą - kasdien su laivu

Į darbą - kasdien su laivu

Tęsiame publikacijų ciklą, kuriame pristatome išskirtines Klaipėdos uosto krovos kompanijų profesijas ir asmenybes. Šį kartą supažindiname su bene egzotiškiausios ir mažiausiai žinomos profesijos atstovais Martynu Ambrozaičiu ir Gediminu Čeginsku, dirbančiais KN (AB "Klaipėdos nafta") Suskystintųjų gamtinių dujų (SGD) terminale ir padedančiais užtikrinti sklandžią jo veiklą. Martynas dirba krante, o Gedminas kasdien į darbą keliauja laiveliu.

M. Ambrozaitis prie KN komandos prisijungė 2014 metais vasarą, o rudenį, spalį, atplaukė SGD laivas-saugykla "Independence". SGD terminalui, kurį sudaro "Independence", krantinė ir dujotiekio atšaka, eksploatuoti buvo suburta nauja 20 žmonių komanda. Suprantama, visiems jiems pirmiausia teko kelis mėnesius mokytis ir įgyti teorinių žinių apie gamtines dujas.

Martynas prieš tai dirbo vienoje naftos kompanijoje gamybos operatoriumi. Jį, kaip jauną specialistą, labai sudomino skelbimas, kad reikalingas SGD terminalo operatorius. Tuo metu tai buvo kažkas negirdėto ir naujo. Iš pradžių dirbo SGD terminalo pamainos vadovu, buvo ir technologas, ir vyr. technologas, o dabar eina SGD terminalo Eksploatacijos skyriaus vadovo pavaduotojo pareigas.

SGD terminalo Eksploatacijos skyriaus biuras yra Centriniame Klaipėdos terminale. Kartu su M. Ambrozaičiu dirba ir technologai.

"Independence" matau pro langą. Nors laivų-dujovežių prie jo buvo atplaukę jau labai daug, arti 200 didelių ir mažų dujovežių, tačiau kiekvienas dujovežis, praplaukiantis pro mūsų pastatą, man vis dar kelia džiaugsmą. Visai kitos emocijos, nei palydint žvilgsniu kokį nors kitą laivą", - prisipažino M. Ambrozaitis.

Tapus vienu iš vadovų pasikeitė ir jo darbo specifika. Iš pradžių jam teko daug klausinėti, ką ir kaip daryti, o dabar pačiam tenka atsakinėti į klausimus ir padėti. Paklaustas, kokie darbo SGD terminale momentai jam buvo įsimintini, atsakė: "Pirmas etapas buvo susipažinimas su terminalo eksploatavimo kolektyvu, nes visa komanda buvo nauja. Paskui vyko terminalo paleidimo ir derinimo darbai. Buvo didelis sambrūzdis tiek krantinėje, tiek pačiame laive ir dujų apskaitos stotyje. Tai buvo labai įdomus laikas. Terminalas turėjo būti išbandytas visais režimais. Puikiai nuteikė komandinė dvasia ir atsidavimas darbui, nes žmonės neskaičiavo darbo valandų.

"Pagrindinis mano darbas anuomet buvo išdujintų dujų perdavimo sistemos kontroliavimas ir valdymas tiekiant dujas į magistralinį Lietuvos dujotiekį. Skystos šaltos (apie -160 laipsnių Celsijaus) dujos yra laikomos laive, o išdujintos perduodamos į vamzdyną, kurį mes eksploatuojame. 2017 metais pradėjus veikti mūsų SGD paskirstymo stočiai Burių gatvėje, KN teritorijoje, prasidėjo darbas su SGD, priimant krovinį iš laivų-dujovežių į SGD talpyklas ir jomis užpildant SGD autocisternas. Kadangi tai produktas, turintis labai žemą minusinę temperatūrą, - sniegą pamatai ne tik žiemą, bet ir vasarą."

Patinka eksperimentuoti virtuvėje

M. Ambrozaitis prisipažino, kad šiuo metu iššūkis ne tik pačiam išlaikyti optimizmą, bet ir juo užkrėsti kolegas. "Daug iššūkių mes jau esame įveikę, bet nemažai jų dar laukia ir šiandien. Norisi suburti tokią komandą, kurioje visi norėtų pasiekti geriausią rezultatą. Šiandien žmonės yra įsitempę dėl koronaviruso situacijos, tad labai norisi pozityvumo", - sakė jis.

VADOVAS. SGD terminalo Eksploatacijos skyriaus vadovo pavaduotojas Martynas Ambrozaitis vis dar žavisi kiekvienu dujovežiu.

Po darbo Martyno širdis atsigauna artimųjų rate. "Daugiausia dėmesio skiriu žmonai, savo tėvams ir broliui. Laisvalaikiu mėgstu vaikščioti prie jūros, skaityti psichologines knygas.

Dar mėgstu kulinariją. Gaminti stengiamės kartu su žmona. Patinka eksperimentuoti ir nustebinti. Kad ir kokį patiekalą gaminčiau, vis tiek ką nors padarau savaip, o paskui įdomu, ar kas nors tai pastebės. Man tai teikia džiaugsmo", - atviravo Martynas.

Darbas platformoje

To paties skyriaus pamainos vadovo G. Čeginsko darbo vieta dar egzotiškesnė. Daugelis klaipėdiečių yra matę vadinamąją krantinę, esančią šalia laivo "Independence", t. y. ant metalinių polių pastatytas kelias platformas, sujungtas metaliniais tilteliais. Ant vienos tų platformų ir yra pastatas, kuriame dirba Gediminas kartu su operatoriumi. Jie organizuoja ir prižiūri visą dujų tiekimo procesą iš "Independence" į visą Lietuvos dujų tiekimo sistemą.

"Mūsų užduotis technologinė. Mes skaičiuojame, kiek dujų išeina, prižiūrime, kad būtų užtikrinta jų kokybė ir t. t. Toje terminalo valdymo patalpoje mes sėdime prie kompiuterių. Jų turime gal dešimt. Beje, nuotoliniu būdu galime valdyti ir čiaupus, jeigu reikia. Palaikome radijo ryšį su laivo "Indepedence" įgula dujų tiekimo klausimais, bendraujame draugiškai", - pasakojo Gediminas.

G. Čeginskas šypsosi, kad jam su kolegomis žvejų, priplaukiančių per arti laivo-saugyklos, drausminti netenka. "Kartu su mumis dirba žmonės iš Viešojo saugumo tarnybos. Jie saugo nuo netikėtumų. Tarnyba turi ir specialų laivelį, jiems tenka kartais ir žvejus, priplaukusius per arti, sudrausminti", - sako Gediminas.

Į Klaipėdą atviliojo žmona

G. Čeginskas penkerius metus dirbo dujų apskaitos stotyje Kiškėnų kaime Klaipėdos rajone ir jau maždaug metus dirba toje platformoje prie laivo-saugyklos. "Nenusibodo kasdien laivu plaukti į darbą. Įdomu, daug ką pamatai: aplinkui ir laivai, ir rūkai, ir uosto šviesos, ir paukščiai. Plaukiame tik 10-12 minučių. Atplukdęs mūsų pamainą į darbo vietą, kolegas iš kitos pamainos parplukdo į krantą. Koronaviruso pandemijos metu stengiamės su kita pamaina nekontaktuoti. Baigiame darbus, išeiname į lauką ir pasikeičiame ant platformos laikydamiesi 2 metrų atstumo, pasišnekame trumpai, ir viskas. Kartais ir telefonu plaukdami aptariame svarbesnius reikalus. Saugome vieni kitus: jeigu vieni susirgtų, liktų kita komanda", - pasakojo pokalbininkas.

G. Čeginskas - kaunietis, kurį į Klaipėdą atviliojo žmona. Anksčiau su jūra jis nieko bendro neturėjo. Kauno technologijos universitete įgijo naftos perdirbimo technologijos specialybę ir po baigimo pateko į tuometinę "Mažeikių naftą", nes ji mokėjo stipendiją. Vėliau teko ir Būtingės naftos terminale dirbti. Bet nutiko taip, kad jo žmona buvo iš Klaipėdos, tad jis atvyko gyventi į uostamiestį ir taip atsidūrė KN.

Kai buvo statomas SGD terminalas, buvo renkama specialistų komanda. "Buvome surinkti visi tokie, kurie su dujomis nieko bendro nebuvome turėję. Tad visus 2014-aisiais išsiuntė į Vilnių apie du mėnesius mokytis. Kiekvieną savaitę nuo pirmadienio iki penktadienio krimtome mokslus apie SGD", - pasakojo G. Čeginskas.

Labiausiai Gediminas mėgsta keliones. Keliaudavo po Lietuvą ir su šeima, ir su draugais. Šią vasarą, sako, dar pavykę pamatyti įvairių įdomių vietų. Mėgsta skaityti istorines knygas, nes, kai nukeliauja į kokią nors vietą, domisi jos istorija. Jam labai patinka itališkos dainos, bet klausosi įvairios muzikos. Augina du vaikus: berniuką ir mergaitę. Dukra jau šeštokė, sūnus - trečiokas.

Skaitomiausi portalai

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder