2019 m. liepos 22 d. 07:07 val., pirmadienis

ve  >  Žinios  >  Jūra

Jūra

"Eurogate Klaipėda" viltys ir bėdos.

2002-09-12, 12:00

Vidmantas MAŽIOKAS

Šiandien Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos (KLASCO) filialo "Eurogate Klaipėda" padalinys Tarptautinė jūrų perkėla (TJP), vadinamasis ro-ro terminalas tėra apkrautas daugų daugiausiai 40%. Ko čia galima tikėtis artimiausiu metu?

Ekonominio sprogimo padaryti neįstengiama

"Vakarų eksprese" ne kartą rašyta, jog unikalioje Klaipėdos perkėloje stovi unikalūs įrenginiai, sudvigubinti tiltai, leidžiantys apdoroti didžiausius pasaulyje keltus. Projektinis TJP pajėgumas yra 150 tūkst. vagonų per metus, tačiau šiemet ji neapdoros nei 10 tūkstančių vagonų. Jeigu ji galėtų apdoroti 150 tūkst. vagonų per metus, pasak "Eurogate Klaipėda" direktoriaus Vaclovo Grigalausko, įvyktų ekonominis sprogimas.
"Eurogate Klaipėda" vadovybė dar tebesvajoja, kad kada nors į Klaipėdą ateis europinio pločio geležinkelio bėgiai. Tada padidėtų geležinkeliu gabenamų krovinių apyvarta TJP, būtų išspręsta daugybė problemų. Tokią rožinę svajonę įgyvendinti dabar trukdo lėšų stygius. Šiuo metu KLASCO tai yra neįmanoma, kadangi jos sausakrūviame uoste katastrofiška padėtis - krovinių sausra dėl Rusijos geležinkelio tarifų politikos. V. Grigalausko manymu, jeigu visi KLASCO padaliniai dirbtų sėkmingai, ji galėtų sukaupti daug lėšų, ir tokia svajonė nebūtų utopinė.

Uždavinys - surasti naujų linijų

Šiuo metu perkėloje turimos dvi linijos į Švediją, jas aptarnauja UAB "Baltijos keltų terminalas", linijos į Vokietijos Kylio ir Mukrano uostus bei Danijos uostus.
"Eurogate" uždavinys stengtis, kad kuo daugiau naujų linijų būtų atidaryta perkėloje. Linijos šeimininkas arba operatorius turi rūpintis tuo, kad ta linija būtų gabenama kuo daug krovinių, nes nuo jo verslo TJP, kaip stividorius, tegauna tik beveik 5%. Pavyzdžiui, jeigu autotreilerio pervežimas į Vokietiją kainuoja 1200 Lt, tai TJP gauna tik 112 Lt už pakrovimą.
Pasak "Eurogate" direktoriaus, Baltijos baseine rinka yra jau tirštai prisodrinta, pripildyta keltų pasiūlos. Tai rodo, kad ir toks pavyzdys, jog kompanijos "Scandlines" keltas "Greifswald" šiandien stovi praktiškai be darbo. Žinoma, naujos linijos yra atidaromos, tačiau jos veda į Liepoją, Rygą, Taliną, Sankt Peterburgą. Netoli pastarojo statomas didžiulis Rusijos uostas Ustluga, kuris turės ir geležinkelinę, ir ro-ro perkėlą. Tad Klaipėdos uostui tokiomis sąlygomis konkuruoti labai sunku. Norint tai daryti, būtina orientuotis į greitą krovinių apdorojimą. Ypač svarbu, V. Grigalausko manymu, kad jėginės struktūros, t. y. muitinės, pasienio pareigūnai greitai dirbtų, idant krovinys kuo mažiau stovėtų uoste.
Pasak direktoriaus, muitinės reikalai po truputį gerėja, pradedamos supaprastinti procedūros. Šalia keleivių laukimo salės esančiame keleivių emigracinės ir ekonominės patikros, kurią atlieka muitininkai ir pasieniečiai, poste Muitinės departamentas žada įrengti rentgeno aparatūrą, kuria bus tikrinamas keleivių bagažas. Tai kur kas pagreitins šią procedūrą.

Pastangos ir viltys

Šiuo metu bandoma pritraukti krovinius iš tų valstybių, kurios būtų tuo suinteresuotos. Šiandien yra kuriamas KLASCO filialas Logistikos ir transporto centras, kuris globaliniu mastu užsiims ir krovinių paieška. Jau yra paskirtas ir naujas šio centro direktorius Mečislovas Vitkauskas. Pirmuoju generalinio direktoriaus pavaduotoju pradėjo dirbti Vilius Aksinavičius, anksčiau dirbęs AB "Mažeikių nafta" vyriausiuoju vamzdynų ir Būtingės naftos terminalo eksploatavimo vadovu. Jis imsis spręsti KLASCO komercijos ir marketingo problemas.
Dar viena "Eurogate" direktoriaus viltis - Lietuvai įstojus į Europos Sąjungą (ES) siena nusikels į rytinę dalį. V. Grigalauskas tiki, kad tada Pabaltijo regione turėtų labai išaugti krovinių kiekis, nes bus paprasčiau įvažiuoti į Baltijos valstybes.

Bėdų bėda

Šiandien Lietuvos bėdų bėda, V. Grigalausko įsitikinimu - Baltarusija, per kurią jai reikia gabenti savo krovinius. Lietuvos vežėjai turi samdyti krovinio palydą du kartus per parą. Tad jie jau suka į kairę ir važiuoja per Latviją. Susidaro daugiau kilometrų ir daug nepatogumų. Belieka tikėtis, kad šie reikalai gerės. Lietuvos Vyriausybė jau veda derybas. Yra pareikšta, kad jeigu Baltarusija nesiliaus ekonomiškai spausti Lietuvą, pastaroji imsis tokių pačių priemonių prieš jos vežėjus.
Nors konfliktai su Baltarusijos muitine, kurie apsunkino krovinių pervežimą, o kartu ir TJP veiklą, dar nesibaigė, tačiau didžiulio krovinių nuotrūkio dėl to perkėloje nepastebėta.

ES parama

Orientuojantis į laisvojo uosto modelį prie AB "Vakarų laivų remontas" bus statomas augalų karantino, veterinarijos ir maisto produktų patikrinimo punktas, skirtas visai pietinei Klaipėdos uosto daliai, t. y. ir konsorciumui Klaipėdos terminalui, ir AB "Vakarų laivų remontas", ir TJP, ir konteinerių terminalui. "Eurogate" direktorius nevertina, ar tai gerai, ar ne. To reikalauja ES, beje, ji ir finansuoja šį projektą. V. Grigalauskas juokauja, sakydamas, jog būtų gerai, kad ES finansuotų europinių geležinkelio bėgių nutiesimą į Klaipėdą.

Įveikiant sunkumus

Nepaisant įvairių sunkumų "Eurogate Klaipėda" padalinių TJP ir konteinerių terminalo veikla plečiasi. Apie konteinerių terminalo rekordą rugpjūčio mėnesį "Vakarų eksprese" jau rašyta. Pasak V. Grigalausko, būtų gerai, kad ir kituose KLASCO padaliniuose būtų bent jau tokie neblogi reikalai, kaip "Eurogate", nors, žinoma, ir čia iki klestėjimo dar toli.
Beje, prieš privatizavimą "Eurogate" dirbo 300 žmonių. Dabar jų liko 98. Taigi čia kyla darbo našumas. Žinoma, vien savo jėgomis "Eurogate" neišsiverčia, prireikus papildoma darbo jėga krovos kompleksams samdoma iš filialo "KLASCO servisas". Tokį darbo organizavimą "Eurogate Klaipėda" direktorius vertina kaip labai pažangų.

Reklama

Griežtai draudžiama "Vakarų eksprese" paskelbtą informaciją kopijuoti ir platinti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitaip ją naudoti neturint raštiško leidėjų sutikimo. Turinio naudojimo taisyklės.

Reklama

Tavo komentaras

Vardas*

El. paštas

Komentaras*

Siunčiama. Prašome palaukti...

Šiandien VE.lt skaitykite

Jūra

Dažnas praeivis, atsidūręs Klaipėdos piliavietėje, ją prisimena dėl įspūdingų Jūros šventę vainikuojančių...

Originalaus ir unikalaus pasukamojo tiltelio istorija nuotrauka, foto

Paskutiniu metu pilkųjų ruonių skaičius Baltijos jūroje yra išaugęs, žuvies mažėja, todėl...

Mokėsi naudoti laimikį nuo ruonių saugančias gaudykles nuotrauka, foto

Baltijos jūra mums yra ypatinga ne tik todėl, kad ji vienintelė skalauja...

Baltijos jūroje tarša mažėja, tačiau džiaugtis anksti nuotrauka, foto

Kasmet į Klaipėdą atplaukiantys įspūdingi kruiziniai laivai sulaukia vis daugiau klaipėdiečių ir...

Lietuvą pasaulyje garsina Gargždų laivų statytojai nuotrauka, foto

Pirmadienio horoskopas 12-ai zodiako ženklų nuotrauka, foto

Įvairybės, AVINAS. Skirtingai nei kitiems, ši diena jums nebus aktyvi. Patartina labiau remtis...

Klaipėdiečiai paplūdimį pavertė egzotiško futbolo aikšte nuotrauka, foto

Sportas, Savaitgalį Klaipėdos pajūryje itin gausiai susirinkę poilsiautojai galėjo mėgautis nekasdieniu reginiu –...

Merginų rankinio rinktinė mažajame finale nusileido turkėms nuotrauka, foto

Sportas, Lietuvos jaunių (iki 19 metų) merginų rankinio rinktinei nepavyko pergale baigti Europos...

Astrologinė prognozė kitai savaitei nuotrauka, foto

Įvairybės, AVINAS

Įvairybės, Paskelbta prieš 1 val.

Įvairybės, Paskelbta prieš 13 val.

Pasidalink

Jūsų vardas*

Draugo el. paštas*

Komentaras

Siunčiama. Prašome palaukti...