Estų keltai surado nišą Elbės upėje

Estų keltai surado nišą Elbės upėje

Darbo netekę savo šalyje keltai "Grete" ir "Anne-Marie", plaukiojantys su Estijos vėliava, šiuo metu dirba Vokietijoje, kursuoja tam tikru maršrutu Elbės upe. Juose dirba net po du kapitonus - vienas estas, kitas - vokietis. Beje, abu šie keltai buvo statomi Klaipėdoje.

Keltas "Grete" pastatytas 2010, o "Anne-Marie" - 2011 metais Klaipėdoje. Apmaudu, kad Vokietijoje išleistame buklete rašoma, jog šie keltai pastatyti Norvegijoje, "Fiskerstrand Verft AS" laivų statykloje. Juos statė Lietuvos uostamiestyje esanti Estijos koncernui "BLRT Grupp" priklausanti AB Vakarų laivų gamykla (VLG) kartu su norvegais. 2007 metais buvo įkurta bendra įmonė "Fiskerstrand BLRT AS". Estijos laivybos kompanijai "Saaremaa Shipping Company Ltd" buvo pastatyti trys tokie jūriniai keltai, pritaikyti ir keleiviams, ir transporto priemonėms gabenti Estijos pakrančių maršrutais. Grimzlė nedidelė - 3,8 m. Gali gabenti 150 lengvųjų automobilių ir 600 keleivių, turi ledo klasę. 2008-aisiais, kai šie keltai buvo pradėti statyti, buvo laikomi vienais moderniausių keltų Europoje.

KAPITONAS. Kapitonas Tonu Kreusas prižiūrėjo laivų statybą Klaipėdoje.

Kelto "Anne-Marie" kapitonas Tonu Kreusas prisiminė, kaip laivas buvo statomas Klaipėdoje, VLG. Galima sakyti, pats dalyvavo tų laivų statybos procese, nes buvo pagrindinis kapitonas ir beveik metus gyveno Lietuvos uostamiestyje. Praėjusią vasarą beveik mėnesį laivas "Anne-Marie" buvo remontuojamas Klaipėdoje, mat tokie keleiviniai laivai kasmet turi būti dokuojami.

Du laivus įdarbino Elbėje

Pernai nuo rugpjūčio 20 d. abu minėti keltai pradėjo plaukioti Elbės upe, kursuodami tarp Kukshafeno uosto ir Brunsbutelio. Kelionė trunka apie 80 minučių. Bilietas suaugusiam kainuoja 6 eurus, automobilių perkėlimas - 21-37 eurus. Maždaug prieš 15 metų Elbėje panašus maršrutas buvo, paskui ilgus metus juo niekas nekursavo, o pernai linija atnaujinta.

Kapitonas T. Kreusas pasakojo, kad "Saaremaa Shipping Company Ltd" nelaimėjo konkurso aptarnauti keltų linijų, jungiančių Estijos žemyninę dalį su Saremos ir Hiumos salomis, ką ji darė daugiau kaip 20 metų. Tiesa, vienas iš trijų Klaipėdoje statytų jos keltų dar liko dirbti Estijoje iki spalio 1 d. Situacija pasikeitė todėl, kad Estijos valdžia statosi naujus laivus. Susisiekimo su minėtomis salomis klausimu Estijoje vyksta didžiulės diskusijos. Kapitono manymu, greičiausiai linijas dar aptarnaus seni laivai, kol rikiuotėn stos nauji.

KAPITONĖ.50 metų kapitonei Gabrielai Almann reisai Elbės upe patinka, nes čia intensyvus eismas.

"Saaremaa Shipping Company Ltd" šiuo metu dar aptarnauja keturias linijas Estijoje, tad pagrindinė jos veikla vis dėlto tebėra toje šalyje. Laivą "Regula" iš jos nusipirko Estijos valstybė, šiuo metu ji dar turi apie 10 laivų. Kur bus nukreipti kiti kompanijos laivai, dirbantys šiuo metu Estijoje, kol kas nežinia. Neatmetama galimybė, kad ir trečias keltas "persikraustys" į Elbę.

Intensyvus eismas ir potvyniai

Linijoje Kukshafenas-Brunsbutelis estų keltai jau atidirbo pirmus metus. Pasak kapitono, pelno nesitikima, nes reikėjo investuoti į uostus Vokietijoje, pertvarkyti rampas, šį bei tą pareguliuoti, kad laivai galėtų saugiai švartuotis. Jis mano, kad abu keltai šioje linijoje dirbs dar mažiausiai metus, o paskui bus daromos išvados, ar apsimoka tokią liniją aptarnauti, ar ne. Pasak T. Kreuso, kol kas keltams užtenka ir transporto priemonių, ir keleivių, be to, jų srautai nuolatos auga.

LAIVAS. Keltas "Grete", pastatytas Klaipėdoje, šiuo metu plaukioja Elbės upe.

Anot kapitono, dirbti šioje linijoje nėra lengva. Navigacijos sąlygos gana sudėtingos, nes Elbės upe plaukia daug didelių laivų į Hamburgo uostą, į Kylio kanalą. Kitas dalykas, laivybą apsunkina dažni potvyniai ir atoslūgiai, kurių Baltijos jūroje nėra. Srovė, kurios greitis būna iki 5 mazgų, keičiasi kas 6 valandas, suprantama, dėl to mažėja laivo greitis. Potvynio metu laivas iš Kukshafeno į Brunsbutelį nuplaukia per 1 val. 10 minučių, o atoslūgio - beveik pusvalandžiu ilgiau. Ir švartuoti laivą nėra lengva Brunsbutelyje, nes stovi plieniniai stulpai, atmušų nėra. Anot T. Kreuso, sunkiausia dirbti žiemą.

Kelto kapitonė - moteris

Kelte "Anne-Marie", be T. Kreuso, dar yra ir kapitonė vokietė. Mat be locmanų toje linijoje dirbti negalima, o jie kalba tik vokiečių kalba. Ir kelte "Grete" taip pat papildomai dirba ir vokietis kapitonas.

50 metų kapitonė Gabriela Almann estų kelte dirba nuo šių metų sausio. Prieš tai tarnybą ėjo kituose laivuose. Ji baigė Kukshafeno jūreivystės mokyklą. Laivais plaukioja jau 17 metų, turi jūrų kapitono diplomą. Moteris nemano esanti kažkuo išskirtinė, pasirinkusi tokį darbą, kuris jai patinka.

ĮSPŪDŽIAI. Elbės upe plaukioja didžiuliai konteinervežiai.

T. Kreusas sovietmečiu baigė Kaliningrado aukštąją inžinerinę jūreivystės mokyklą. Pradėjo karjerą dideliuose žvejybos laivuose, vėliau dirbo Anglijos kompanijoms priklausančiuose krovininiuose laivuose ir plaukiojo po visą pasaulį. O pastaruosius beveik 20 metų tarnybą eina kompanijos "Saaremaa Shipping Company Ltd" laivuose. Gyvena Saremos saloje. Mėnesį plaukia keltu Elbės upe, mėnesį ilsisi. Šiuo metu jam 55 metai.

Keltų įgulos, kurias sudaro 9 nariai, yra estų. Aptarnaujantis personalas (laivuose žmonės yra ir maitinami) internacionalinis: dirba žmonės iš Albanijos, Rumunijos, Vokietijos ir net Šveicarijos.

Skaitomiausi portalai

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder