Didžiausias darbdavys gimsta skausmingai

Didžiausias darbdavys gimsta skausmingai

Estijos koncernui "BLRT Grupp", valdančiam Vakarų laivų gamyklos (VLG) įmonių grupę, šiemet įsigijus "Baltijos" laivų statyklą buvo pradėtas pastarosios bendrovės reorganizavimo procesas, kurio pabaigoje VLG taps didžiausiu regiono darbdaviu. Tačiau kaip ir kiekvienos permainos, taip ir šis procesas sukėlė natūralų žmonių nerimą, pasipriešinimą bei kitas emocijas, lydinčias bet kokius kardinalius pokyčius.

Į "Vakarų ekspreso" redakciją kreipėsi AB "Baltijos" laivų statyklos darbuotojai ir tvirtino, jog naujieji įmonės savininkai siekia reorganizaciją vykdyti tik sau palankiomis sąlygomis - nepratęsiamas darbo stažas, įvedamos labai griežtos bausmės už galimus darbo drausmės pažeidimus, darbo apmokėjimo sistema keičiama į darbuotojams nepalankią pusę. Tad "Vakarų ekspresas" paprašė į visus "Baltijos" laivų statyklos darbuotojams kylančius klausimus atsakyti VLG vadovo Arnoldo Šileikos.

Kiek atleis - neaišku

Pasak A. Šileikos, toks juridinis vienetas kaip AB "Baltijos" laivų statykla dar egzistuoja ir toliau egzistuos. Tik nuo šiol ji užsiima turto - pastatų, įrengimų, teritorijos - valdymu. Laivų statyba užsiima nauja Vakarų laivų gamyklos (VLG) įmonių grupės bendrovė Vakarų Baltijos laivų statykla (VBLS). Ji veikia "Baltijos" laivų statyklos teritorijoje. Čia naujieji savininkai numato atlikti investicijas, kurios leis padidinti į vandenį nuleidžiamų laivų pločius.

Pokalbininko teigimu, visi "Baltijos" laivų statyklos darbuotojai, kurie gamino sekcijas, laivų blokus, yra įdarbinami VBLS. O kiti, priklausomai nuo jų specializacijos - atitinkamose VLG grupės įmonėse.

"Dar sunku pasakyti, kiek konkrečiai "Baltijos" laivų statyklos darbuotojų dėl integracijos neteks darbo, nes pati įmonė dar iki tol, kol "BLRT Group" nusprendė ją įsigyti, buvo paskelbusi, jog atleis apie 30 procentų savo darbuotojų. Kol kas dėl integracijos procesų buvo atleisti 86 žmonės - daugiausiai iš administracijos. Buvęs "Baltijos" laivų statyklos generalinis direktorius Viktoras Stulpinas sutiko dirbti toliau ir užimti VLG generalinio direktoriaus pavaduotojo laivų statybai pareigas. Mes labai vertiname jo patirtį, kompetenciją", - teigė A. Šileika.

Anot jo, struktūrinė "Baltijos" laivų statyklos darbuotojų integracija į VLG įmonių grupę jau yra įvykdyta 85 proc.

"Tačiau aišku, kad mentalinė integracija vyks dar ilgai. Tai rodo ir mūsų pačių patirtis, kai VLG buvo reorganizuojama į įmonių grupę. Žmonių reakcija į pokyčius yra natūrali. O čia dar reikia apsiprasti ir su naujais kolektyvų nariais. Dėl to buvo rengiamas ne vienas susitikimas su darbuotojais, jų metu atsakinėta į įvairiausius klausimus", - sakė pokalbininkas.

Jis taip pat atkreipė dėmesį į tai, kad VLG "nuo pat privatizacijos teko gyventi atšiauriomis konkurencijos sąlygomis, o "Baltijos" laivų statykla gana ilgai gyveno po saugiu "Odense Steel Shipyard Ltd." sparneliu".

"Ji buvo ir savininkas, ir pagrindinis užsakovas. Taigi tas ramus periodas baigėsi. Bet kokiu atveju mūsų pagrindinis tikslas yra užtikrinti efektyvų esamų laivų statybos resursų panaudojimą ir maksimalų VBLS apkrovimą", - teigė A. Šileika.

Anot jo, prisijungus "Baltijos" laivų statyklą VLG įmonių kolektyvas išaugs iki maždaug 2 000 žmonių. Tad ši įmonių grupė yra didžiausias regiono darbdavys. O įvertinus tai, kiek ji duoda darbo subrangovams, tai darbo vietų skaičius išauga iki 3 000.

Baudos - tikrai griežtesnės

VLG vadovas patikino, kad visiems "Baltijos" laivų statyklos žmonėms, kurie pereina dirbti į VLG grupės įmones, darbo stažas pratęsiamas, jis nenutrūksta.


"Dėl to, kad žmonėms būtų ramiau ir išvengtume nereikalingų emocijų, yra sulyginamos ir apmokėjimo sistemos. Įmonėse, kuriose pusę arba daugiau kolektyvo sudaro iš "Baltijos" laivų statyklos atėję žmonės, yra nustatyta šioje įmonėje galiojusi atlyginimų sistema. Tokių pačių profesijų žmonės "Baltijos" laivų statykloje uždirbdavo vidutiniškai 10 procentų daugiau nei VLG įmonėse. Tačiau, aišku, yra ir pavienių atvejų, kai buvusiems "Baltijos" laivų statyklos darbuotojams tenka prisitaikyti prie VLG atlyginimų sistemos", - sakė A. Šileika.

Pokalbininko teigimu, kaip ir "Baltijos" laivų statykloje, taip ir VLG yra keletas darbo apmokėjimo sistemų. Vieniems darbuotojams jų alga tiesiogiai priklauso nuo pagamintos produkcijos, kitiems - nuo darbo laiko (alga susideda iš pastovios dalies ir kintančios, kuri priklauso nuo konkrečių darbo rezultatų).

"Bet kokiu atveju atlyginimų sistema yra nuolat peržiūrima, tobulinama, ji nėra sustabarėjusi ir amžina", - teigė VLG generalinis direktorius.

Jis pripažino, kad VLG grupės kolektyvinėje sutartyje numatytos sankcijos už darbo drausmės pažeidimus iš tikrųjų yra griežtesnės nei galiojusios "Baltijos" laivų statykloje.

"Jos leido pasiekti, kad per pastaruosius metus įmonėje nėra nutikę jokių skaudžių nelaimių ir ji yra gavusi tarptautinį rizikos valdymo standartą, kuris yra labai svarbus konkuruojant dėl užsakymų. Tačiau baudų, kaip ir atlyginimų sistema, yra nuolat peržiūrima, tobulinama. Be to, buvusiems "Baltijos" laivų statyklos darbuotojams bus taikomas pereinamasis laikotarpis, kad jie susipažintų su galiojančia tvarka, niekas neskubės jų bausti", - tikino A. Šileika.

Ateities perspektyvos

Pasak A. Šileikos, žiūrint į šiuos metus per atlyginimų prizmę reikėtų sakyti, jog gerai, jei pavyko jų nemažinti.

"Taip buvo daugeliu atvejų, tačiau kai kuriems VLG darbuotojams jie mažėjo 10-20 procentų. Šiuo metu rinkoje laivų savininkai turi idealias sąlygas rinktis, kur statyti naujus laivus, nes konkurencija milžiniška. Deja, bet tenka konstatuoti, kad neseniai keletą laivų statybos konkursų pralaimėjome lenkams. Šioje šalyje laivų statybos sektoriuje algos yra mažesnės nei pas mus", - sakė pokalbininkas.

Anot jo, nieko paguodžiančio nėra ir tokių unikalių laivų, kaip vėjo jėgainių parkams jūroje aptarnauti skirtas "Windlift1", statybos rinkoje.

"Manėme, kad įgyvendinus šį unikalų projektą užsirekomenduosime kaip patikimi gamintojai, tačiau ir čia viską lemia pinigai - trijų tokių laivų statymo konkursus pralaimėjome kinams, singapūriečiams ir Jungtinių Arabų Emyratų laivų statytojams. Jų pasiūlymų sumos tokios pačios kaip ir mūsų, bet skiriasi valiuta - jie siūlo JAV doleriais, o mes eurais. Taigi susidaro nemažas skirtumas, kuris nulemia užsakovo apsisprendimą", - sakė VLG vadovas.

Anot jo, įmonių grupė užsieniečių nebeįdarbina, yra likę tik keli kinai, kurie dirba bendrovėje "Vakarų konstrukcijos". Įmonė priima ir lietuvių specialistus, kurie grįžta iš užsienio, pavyzdžiui, iš Suomijos, kurioje laivų statybos sektorius atsidūrė ties išnykimo riba.

Nors laivų statyba generuoja didžiausią pridėtinę vertę, VLG planuoja plėsti ir kitas veiklas.

"Dėl laivų statybos pajėgumų perkėlimo į "Baltijos" laivų statyklą atsilaisvinusioje VLG teritorijoje bus įgyvendintas naujos kokybės vamzdžių gamybos linijos įrengimo projektas, dalis teritorijos bus panaudota įmonės "Vakarų krova" krovos pajėgumams didinti.

Rekonstravus 135-135 krantines galėsime priimti remontuoti "Panamax" tipo laivus, kurių ilgis - iki 240 metrų. Dabar galėjome aptarnauti iki 174 metrų ilgio laivus. Tačiau sunkumų ir toliau kelia vis neišsprendžiama po dokais esančio užteršto grunto iškėlimo problema. Žadama, jog aikštelė jam laikyti bus įrengta 2012-aisiais, bet tokie terminai mūsų netenkina", - sakė A. Šileika.

Skaitomiausi portalai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder