Didėja laivai, ilgėja pirsai

Didėja laivai, ilgėja pirsai

Vasaros antroje pusėje planuojama pradėti Centrinio Klaipėdos terminalo (CKT) naudojamo pirso ilginimo darbus. Žinoma, bus kalami ir poliai. CKT generalinis direktorius Karolis Grigalauskas tikina, kad Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos rangovas naktimis šių darbų vykdyti neplanuoja, todėl aplinkiniai gyventojai galės ramiai miegoti. Pradėdamas šiuos darbus Lietuvos uostas ruošiasi 2021 metais priimti du naujus 30 metrų ilgesnius AB "DFDS Seaways" ro-pax keltus, kurie bus statomi Kinijoje.

2018 m. Klaipėdos uoste buvo pasiektas visų laikų perkrautų ro-ro krovinių rekordas. "Pernai ypatingas dėmesys buvo skirtas sunkiasvorių transporto priemonių, vykstančių Baltijos prospektu, srautų monitoringui, neturėjome ypatingų krizinių situacijų, susijusių su ilgalaikiais transporto kamščiais ar nenumatytais eismo sutrikimais", - sako K. Grigalauskas.

Šių metų pirmą ketvirtį, palyginti su tuo pačiu pernai metų laikotarpiu, ro-ro krovinių srautai nemažėja. Pasak CKT vadovo, svarbiausias terminalo uždavinys dabar - pasiruošti 2021 metams, kai planuojama atnaujinti AB "DFDS Seaways" keltų laivyną. Į Klaipėdą pradės kursuoti nauji, modernūs, naujos kartos keltai.

CKT klientai taip pat ruošiasi naujoms terminalo paslaugoms ir aptarnavimo kokybės šuoliui. Planuojama plačiai pradėti taikyti naujas klientų informavimo sistemas ir didinti vartų pralaidumo galimybes.

VADOVAS. Centrinio Klaipėdos terminalo generalinis direktorius Karolis Grigalauskas sako, kad Uosto direkcijos rangovas, vykdydamas pirso lginimo projektą, nakties metu triukšmingų darbų nevykdys.

Uosto direkcija ilgins terminalo naudojamą pirsą. Šie darbai kainuos per 2 mln. eurų. CKT savo sandėlio pastate įrengs buitines patalpas, kurioms įrengti bus skirta iki 400 tūkst. eurų. Daugiausia investuos AB "DFDS Seaways", kuri jau yra užsakiusi statyti Kinijoje du naujus keltus. Jos investicijos sieks daugiau kaip 210 milijonų eurų. Terminalas, nors dar yra gana naujas, yra priverstas nuolat tobulėti, siekdamas neprarasti patrauklumo klientams ir konkurencinio pranašumo prieš kitus ro-ro terminalus.

Bus statomas dar vienas palas

Techninis pirso pailginimo projektas jau parengtas. Konkursą atlikti pirso ilginimo pastatant papildomą palą ir dalies laivybos kanalo pagilinimo, nes pirsas jau šiek tiek išsikiš į kanalą, darbus laimėjo Telšių UAB "Statmax", dirbsianti su partneriais. Beje, ji yra laimėjusi atlikti ir kapitalinį 7, 8, 9 krantinių remontą. "Pasirodo, ir žemaičiai moka statyti uostą", - su šypsena taria laikinai einantis Uosto direkcijos generalinio direktoriaus pareigas infrastruktūros direktorius Vidmantas Paukštė.

SANDĖLIS. CKT sandėlio 3 aukšte rengiamos papildomos buitinės patalpos. Bus pagerintos darbo sąlygos terminalo darbuotojams, atsiras nauji biurai, kurie bus nuomojami klientams. Darbai pradėti kovo pabaigoje, turėtų būti baigti birželio pabaigoje. 

Pasak jo, planuojama pirso rekonstrukcija nereiškia, kad jis buvo blogai pastatytas ir dabar kas nors ardoma, kas anksčiau buvo pastatyta. "Detalusis planas parengtas jau gana seniai, daugiau nei prieš 10 metų. Pirso statybas pradėjome 2010-aisiais. Pastaruoju metu akivaizdi laivų, tarp jų ir keltų, didėjimo tendencija. Signalą iš terminalo operatoriaus, kad reikia ilginti pirsą, gavome gana seniai. Su juo ir su laivybos kompanija esame pasirašę sutartį, kad mes ilginsime pirsą, o jie švartuos terminale ilgesnius keltus", - sakė V. Paukštė.

Paties pirso ilginimo darbų vertė nėra didelė - per 2 mln. eurų. V. Paukštės teigimu, bus įrengta papildoma aikštelė arba vadinamasis palas, su dabartiniu pirsu sujungtas metaliniu tilteliu. "Tada prie pirso bus galima švartuoti ilgesnį keltą, kuris plukdys daugiau transporto priemonių", - sakė jis.

Jo teigimu, su rangovu sutartis jau pasirašyta, šiuo metu rengiamas darbo projektas, užsakomos medžiagos, darbai turėtų būti pradėti antroje vasaros pusėje.

Naktimis nebus triukšmaujama

V. Paukštės teigimu, polių ilginant pirsą bus kalama palyginti nedaug, nes reikės įrengti tik vieną laivams švartuoti reikalingą aikštelę. Darbų apimtys kur kas mažesnės palyginti su visos krantinės rekonstrukcija. "Šiuo atveju nemanau, kad bus kokių nors problemų. Jeigu ir girdėsis triukšmas, tai labai neilgai. Statybos darbų trukmė - apie 250 dienų, bet polių kalimas bus tik kelių mėnesių klausimas", - aiškino V. Paukštė.

"Stengsimės, kad poliai būtų kalami tokiu metu, kad kuo mažiau sukeltų nepatogumų tiek aplinkiniams Klaipėdos miesto gyventojams, tiek keltų eismui. Viena iš mūsų rangovams nurodytų sąlygų - naktimis darbai neturėtų būti vykdomi. Žinoma, terminalui būtų kur kas patogiau, jei jie būtų vykdomi būtent naktį, kai terminale nebūna keltų. Remonto darbai apsunkins terminalo darbą, bet nieko nepadarysi, teks kurį laiką prisitaikyti prie šių laikinų iššūkių", - sakė K. Grigalauskas.

Pirsas per trumpas ilgesniems laivams

AB "DFDS Seaways" komunikacijos ir ryšių su visuomene vadovas Baltijos jūros regionui Vaidas Klumbys sako, kad pirsas ilginamas norint užsitikrinti sklandesnę ro-pax laivybą ateityje. Pasak jo, šiuo metu kol kas "DFDS Seaways" keltams užtenka dviejų ilgesnių ir vienos trumpesnės krantinių, problemų nėra.

"Tačiau kompanija tikrai statys du naujus ro-pax laivus, skirtus Baltijos jūrai. Kadangi jie bus ilgesni, apie 230 m ilgio, dabartinis pirsas jiems būtų per trumpas, tiksliau, vidinė pirso krantinė. Jau ir dabar mūsų ilgieji laivai, kurie yra apie 200 metrų ilgio, negali prie jos švartuotis. Turime derinti grafikus, o kai atplauks dar du ilgesni laivai, tada jau kiltų problemų. Todėl ir sutarė Uosto direkcija, CKT ir "DFDS Seaways", kad būtina pirsą ilginti", - aiškino V. Klumbys.

Jo teigimu, projektiniai darbai jau eina į pabaigą, minėtieji nauji ilgesni laviai artimiausiu metu bus pradėti statyti Kinijos laivų statykloje. Tikimasi, kad jie Klaipėdoje pasirodys 2021 metų I ir II pusmetį. Planuojama, kad jie plaukios su Lietuvos vėliava. Kuria konkrečiai kryptimi, dar nežinoma, tačiau jie tikrai plauks iš Klaipėdos.

"Šio pirso ilginimas - ateities investicija. Pastaruoju metu apskritai laivai didėja. Bet kokiu atveju uostas turi turėti galimybę priimti ilgesnius laivus", - mano V. Klumbys.

Skaitomiausi portalai

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder