Dar negalime visiškai pripildyti "Pannamax" tipo laivų.

Jau per jubiliejinius miesto renginius AB "Klaipėdos nafta" žadėjo priimti pirmąjį "Pannamax" tipo tanklaivį, į kurį būtų pripilta 100 tūkst. tonų naftos produktų. Tai būtų buvusi savotiška dovana miesto gimtadieniui ir ženklas, kad Klaipėdos uostas tapo giliavandeniu, galinčiu pasiūlyti ne blogesnes sąlygas nei Latvijos ir Estijos uostai.
Šiuos "Klaipėdos naftos" pažadus buvo inspiravo uoste pradėti vykdyti tralavimo (tikslaus akvatorijos gylio nustatymo) darbai, bei Klaipėdos valstybinio jūrų uosto (KVJU) direkcijos pažadai, kad šie darbai bus baigti per vienuolika dienų. Pasibaigus šiems darbams turėjo būti patvirtinta, kad uosto akvatorija iki 10 krantinės pagilinta iki 14 metrų. Tai reikštų, kad vietoj šiuo metu į Klaipėdos jūrų uostą galinčių įplaukti laivų, turinčių nedidesnę nei 10,6 metro grimzlę, iki 10-osios krantinės į uostą galėtų įplaukti 12,5 m grimzlės laivai.
Pasak "Klaipėdos naftos" generalinio direktoriaus Jurgis Aušra, remiantis šiais duomeninis ir Uosto direkcijos vadovų pažadais, buvo pakviestas "Pannamax" tipo tanklaivis. Deja, į jį teko pripilti tik 53 tūkst. tonų naftos produktų ir tolesnei krovai pasiųsti į vieną iš Latvijos uostų. Kada besitikima sulaukti pirmojo "Pannamax" tipo tanklaivio, kuris bus pripildytas pilnas, J. Aušra nenorėjo sakyti, kad vėl nebūtų apsijuokta.
"Klaipėdos naftos" vadovas teigė, kad dėl ne iki galo pripildomų tanklaivių įmonė nuostolių nepatiria. Tačiau, J. Aušros manymu, dėl to kenčia uosto įvaizdis krovinių siuntėjų ir gabentojų akyse.
Kaip "Vakarų ekspresui" sakė KVJU direkcijos generalinio direktoriaus pavaduotojas infrastruktūrai Algirdas Kamarauskas, atlikus minėtuosiuos tralavimo darbus pagilintoje akvatorijoje aptikta apie 15 aukštų taškų, išsidėsčiusių įvairiose akvatorijos vietose ir galinčių trukdyti laivybai. Šiuo metu vyksta akmenų, kurie ir sudaro minėtuosius aukštus taškus, surinkimas, dėl to ir nėra gautas uosto kapitono leidimas priimti 12,5 metrų grimzlės laivus.
Nepavykus žemkasei iškelti šių akmenų, darbus pradėjo atlikinėti danų kompanijai priklausantis laivas, turintis tralą, o šiandien į Klaipėdą turi atplaukti laivas, kuris turi specialią įrangą akmenų iškėlimui.
Pasak A. Kamarausko, šie darbai turėtų užtrukti ne ilgiau savaitės, nes sinoptikai pranašauja gerus orus. O tada jau uosto kapitonas spręs, kada Klaipėdoje bus galima pilnai pakrauti "Pannamax" tipo laivus.

Gemius

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder