Danų terminalas Roterdame ruošiasi "Brexitui"

Danų terminalas Roterdame ruošiasi "Brexitui"

Iš Olandijos Roterdamo uosto Vlaardingeno terminalo į Imingemą (Anglija) su Lietuvos vėliava plaukioja du danų AB "DFDS Seaways" laivai, kuriuose dirba mūsų šalies įgulos. Didžiausia problema ta, kad jeigu kitų metų pavasarį terminale pradės dirbti muitininkai ir tikrins visą krovinių dokumentaciją, labai sulėtės krovinių pakrovimas į keltus. Danai nusiteikę optimistiškai, tačiau ruošiasi blogiausiam variantui.

Roterdamo uosto Vlaardingeno terminale DFDS įsikūrė 2010 metais, kai įsigijo kompaniją "Norfolkline". Prieš tai DFDS turėjo kitą terminalą Roterdamo Masvlaktės uoste.

Vlaardingeno terminale, kurio plotas - 13 ha, telpa daugiau kaip 1 000 priekabų. Pagrindinis terminalo krovinys - priekabos ir sunkvežimiai. Kraunami ir konteineriai, turimos galimybės dirbti su negabaritiniais kroviniais, pavyzdžiui, vėjo jėgainių dalimis, popieriumi, plienu, mediena.

Šiame terminale yra ir vienas didžiausių Olandijoje sunkvežimių servisų, kuriame jie remontuojami, plaunami, atliekama jų techninė apžiūra. Yra ir sandėlis, kuriame klientų pageidavimu galima perkrauti krovinį, specialus plotas, kuriame krovinys gali būti iškraunamas iš priekabų ant specialių platformų, ir kt.

Šeši DFDS keltai terminale švartuojami prie trijų krantinių. Anksčiau laivų buvo mažiau, bet teko didinti jų skaičių, nes krovinių srautai auga.

Du keltai su Lietuvos vėliava

Trys iš šešių laivų, pastatyti Italijoje 2000-aisiais (vienas gali paimti 180 priekabų), plaukia į Anglijos Felikstovo uostą. Per savaitę daroma 16 reisų.

Kiti trys laivai plaukia į Anglijos Imingemo (Immingham) uostą - "Anglija Seaways", galinti gabenti 150 priekabų, ir abu šiuo metu didžiausi DFDS keltai "Gardenia Seaways" bei "Tulipa Seaways". Jie 2017 metais pastatyti Vokietijoje (kiekvienas gali gabenti 262 priekabas) ir plaukioja su Lietuvos vėliava.

PRIEKABOS. DFDS Vlaardingeno terminale Roterdame, kurio plotas - 13 ha, telpa daugiau kaip 1 000 priekabų. 

Kelte "Tulipa Seaways" 20 įgulos narių, kapitonas - danas, o "Gardenijoje" yra ir vienas lietuvis kapitonas Ričardas Maksimavičius.

Į Imingemą būna 9 reisai per savaitę. Šiuose laivuose vietos keleiviams nėra, jais plaukia tik 10-12 vairuotojų, nes tiek tėra kajučių. Į Imingemą išplaukiama 21.30 val. ir atplaukiama apie 7 val. Į Felikstovą plaukiama kur kas greičiau: 15.30 val. išplaukiama, atplaukiama 21.30 val. Į šį uostą per dieną plaukia trys laivai, o į Imingemą - 1-2.

Krovinių srautai auga

Pernai Imingemo kryptimi išplukdyta daugiau kaip 1 mln. krovininių metrų krovinių, arba 96 tūkst. vienetų, į Felikstovą - 2 mln. krovininių metrų, t. y. 136 tūkst. vienetų. Palyginti su tuo, kas buvo prieš penkerius metus, krovinių kiekis Imingemo kryptimi padidėjo 37 proc., o Felikstovo - 39 proc. Panašūs krovinių kiekiai plukdomi ir į Roterdamo terminalą iš Anglijos. Todėl 2015 metų pabaigoje Imingemo maršrutu pradėjo kursuoti trečias laivas, kitam maršrutui taip pat skirtas papildomas laivas. Ateityje planuojama dar labiau plėstis, statomi ir nauji laivai Kinijoje. Neseniai kompanija įsigijo naują žemės plotą Roterdamo uoste, nes krovinių kiekis didėja.

"Brexit" baugina

Pasak Vlaardingeno terminalo direktoriaus Mikaelio Mortenseno (Mikael Mortensen), "Brexito" grėsmė juntama. "Didžiausia problema ta, kad neaišku, kaip visa tai vyks. Mes neturime tiek vietos, kad galėtume sutalpinti visus krovinius, jeigu procesas smarkiai sulėtės dėl to, kad terminale atsiras muitinė. Tai priklausys nuo to, kaip ji dirbs, - ar norės tikrinti vieną krovinį, ar visus. Jeigu bus pasirinktas pastarasis variantas, tai dokumentacijos tvarkymas užims tikrai labai daug laiko, nes mes į Angliją plukdome pilnas priekabas su kroviniais, o iš Anglijos dažniau jos parplukdomos tuščios. Kroviniai 7-12 val. dar būna laive jūroje, turėtume laiko parengti visą dokumentaciją", - sakė jis.

M. Mortenseno manymu, Anglijai reikia tokio terminalo. Kad ir ką anglai nuspręstų, turi padaryti taip, kad gautų būtinus produktus. Jis tikisi, kad bus sudarytos sutartys, lengvinančios krovinių gabenimo sąlygas.

Nauji reikalavimai dėl "Brexito" gali pradėti galioti nuo kitų metų kovo 29 d. DFDS stengsis iki tol paimti labai daug krovinių, kuriuos galėtų sandėliuoti.

DFDS sudarė specialistų grupes, kurios analizuoja situaciją, kas gali nutikti "Brexito" atveju, taigi ruošiasi blogiausiam variantui. "Ruošiamės tam atvejui, jeigu terminale pradėtų dirbti muitininkai, skaičiuojame, kiek tektų sugaišti laiko, jeigu kiekvieno vairuotojo krovinys būtų tikrinamas. Tačiau tikimės, kad anglai nepriims sprendimo, kad kiekvienas uostas turėtų tikrinti savo krovinius. Manau, jeigu bus pasunkintos visos procedūros, nukentės Anglijos ekonomika", - sakė DFDS Logistikos skyriaus, įsikūrusio tame terminale, laivybos logistikos koordinatorė Eglė Budrytė.

PROBLEMA. Vlaardingeno terminalo direktoriaus Mikaelio Mortenseno manymu, kad ir ką anglai nuspręstų dėl "Brexito", produktų jie turės gauti.

Gemius

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder