Unikalus krovos kompleksas sulaukė pripažinimo

Unikalus krovos kompleksas sulaukė pripažinimo

Besibaigiančius 2019 metus Klaipėdos jūrų krovinių kompanija "Bega" palydi įgyvendinusi reikšmingą dešimties metų investicinę plėtros programą, pagal kurią buvo išplėtotas "Begos" žemės ūkio produktų krovos kompleksas.

Šiemet jis pripažintas vienu svarbiausių Lietuvoje pastatytų pramonės ir verslo objektų - kasmetiniame Lietuvos pramonininkų konfederacijos konkurse "Lietuvos metų gaminys 2019" šiam jūrų uosto krovos terminalui skirtas aukso medalis mašinų ir įrengimų pramonės kategorijoje.

Galingiausias regione

Kompanijos "Bega" žemės ūkio produktų krovos kompleksas yra didžiausias ir moderniausias ne tik Klaipėdos uoste, bet ir visame Baltijos jūros regione. Jo pajėgumai ir sukurtos unikalios galimybės realizuojamos tiek lietuviškos žemės ūkio produkcijos - daugiausia Lietuvoje išaugintų grūdų - eksportui, tiek įvairių žemės ūkio produktų importui, tranzitui ar paskirstymui.

Vien tik per šiuos metus kompanijos "Bega" terminale į laivus pakrauta apie 1,6 milijono tonos Lietuvoje išaugintų grūdų. Tai yra beveik pusė viso Klaipėdos uoste perkrauto grūdų kiekio. Palyginti su praėjusiais metais, krova šiame segmente išaugo dvigubai. Grūdai per uostą išgabenami į Saudo Arabiją, Pietų Afrikos Respubliką, Egiptą, Maroką, Keniją, Nigeriją, taip pat į kai kurias Vakarų Europos šalis. Šiemet pirmą kartą lietuviški grūdai buvo eksportuoti ir į Kiniją.

Pasak kompanijos "Bega" valdybos pirmininko Aloyzo Kuzmarskio, komplekso paslaugomis naudojasi visi pagrindiniai Lietuvos žemės ūkio produktų eksportuotojai. Be to, "Begos" terminalas yra ir birios žemės ūkio produkcijos paskirstymo centras, kuriame didelio tonažo laivais iš tolimesnių pasaulio regionų atgabenti produktai - daugiausia pašarai - perskirstomi į kitą jūrinį ar sausumos transportą ir išsiunčiami gavėjams Rytų Europoje bei Azijoje.

Bendras kompanijos "Bega" žemės ūkio produktų krovos komplekso pajėgumas - daugiau nei 4 mln. tonų per metus. Jo dengtose talpyklose vienu metu galima sukaupti per 400 tūkst. kub. m produkcijos, t. y. tiek, kiek atgabena 100 geležinkelio sąstatų.

 "ŽALIAS". Šiemet "Bega" įsigijo naujos kartos elektrinį kraną, kuris ne tik neturi poveikio aplinkai, bet ir, atlikdamas tam tikrus manevrus, gamina elektros energiją bei atiduoda ją į tinklą.

Vyto Karaciejaus nuotr.

Išvengia poveikio aplinkai

Pasak A. Kuzmarskio, ypatingas dėmesys plėtojant krovos kompleksą buvo skirtas modernioms aplinkai draugiškoms technologijoms, siekiant, kad augantys žemės ūkio krovinių srautai neturėtų papildomo poveikio aplinkai. Bendradarbiaudama su Lietuvos aplinkos apsaugos investicijų fondu, "Bega" birių žemės ūkio produktų iškrovimo iš geležinkelio vagonų bei autotransporto priemonių stotyje sumontavo našią oro filtravimo sistemą,~be to, visiškai uždaroje krovinio transportavimo sistemoje, kiekviename juostinio transporterio persipylimo taške, yra sumontuoti galingi filtrai, leidžiantys išvengti dulkių patekimo į aplinką.

Vykdant geležinkelio vagonų iškrovimo procesą, manevriniams darbams naudojami elektriniai robotai-lokomotyvai, sukurti ir pagaminti kompanijos "Bega" specialistų. Šių įrenginių dėka geležinkelio vagonų iškrovimo proceso metu į aplinką nėra išmetami jokie teršalai.

Šių metų pabaigoje "Bega" įsigijo ir naujos kartos visiškai "žalią" elektrinį kraną, kuris ne tik neturi poveikio aplinkai, bet ir, atlikdamas tam tikrus manevrus, gamina elektros energiją bei atiduoda ją į tinklą. Šis kompanijos "Konecranes" mobilusis uosto kranas "Gottwald" yra vienas galingiausių iš tokio tipo kranų Klaipėdos uoste, jo keliamoji galia siekia 125 t, kranas gali dirbti bet kurioje krantinėje pagal poreikį, yra aprūpintas sertifikuota krovinio svėrimo sistema, kitomis moderniomis funkcijomis, užtikrinančiomis saugų, efektyvų bei ekologiškai tvarų uosto terminalo darbą.

Taip pat kompanija "Bega" diegia elektroninę autotransporto srautų valdymo sistemą, kuri apima išankstinę autotransporto registraciją iškrovai bei virtualių eilių valdymą, kas leidžia minučių tikslumu priimti ir aptarnauti atvykstantį krovininį transportą. Į šią sistemą integruotos visos grandys, kurias paprastai turi pereiti krovinys prieš pakraunant jį į laivą - svėrimas, mėginių krovinio kokybei nustatyti paėmimas bei ištyrimas, nukreipimas į atitinkamas talpyklas laivo partijos sukaupimui, dokumentų forminimas ir kt. Ši sistema leis apdoroti papildomus žemės ūkio produktų srautus nedidinant poveikio aplinkai bei neapkraunant miesto gatvių.

Sukurtos geriausios sąlygos

A. Kuzmarskio teigimu, kompanijos "Bega" nuosekliai vykdomos investicijos į krovos pajėgumų plėtrą bei modernizavimą leido sukurti geriausias sąlygas Lietuvos eksportuotojams ir importuotojams, taip pat tranzitinių krovinių srautų apdorojimui.

Šiemet, palyginti su praėjusiais metais, kompanijos "Bega" krovos apimtys augo daugiau nei 20 proc. ir viršijo 5 mln. tonų. Žemės ūkio produktai kompanijos apdorojamų krovinių struktūroje sudaro 35 proc., taip pat įmonė perkrauna birias ir skystas trąšas (28 proc.), mineralines medžiagas (29 proc.), cementą (5 proc.) ir kitus krovinius.

Šiuo metu baigiamos rekonstruoti ir 2020 m. antrąjį ketvirtį "Bega" pradės eksploatuoti 67-68 krantines. Jos suprojektuotos ir pastatytos 16,5 metro gyliui bei yra orientuotos į naujos kartos Klaipėdos jūrų uosto paslaugas, aptarnaujant "Post Panamax" ar "Baltmax" tipo - didžiausius, galinčius įplaukti į Baltijos jūrą, - laivus.

 

"Begos" diegiamos modernios krovos bei logistinės sistemos leidžia apdoroti papildomus žemės ūkio produktų srautus nedidinant poveikio aplinkai bei neapkraunant miesto gatvių.

Skaitomiausi portalai

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder