Zero waste kalėdinė komunikacija naujosios realybės ritmu – dovanok tik tai, ko reikia!

Zero waste kalėdinė komunikacija naujosios realybės ritmu – dovanok tik tai, ko reikia!

Rodos ilgainiui įpratome, kad pirmieji parduotuvių vitrinose sužibę blizgučiai tarytum duoda startą dovanų pirkimo karštligei. Akį traukiančios šventinės reklamos ir atributika, žmones vilioja Kalėdoms pradėti ruoštis dar kone rudens pradžioje...Ir nors atrodo, kad toks skubėjimas vėliau apsaugos nuo ilgų eilių parduotuvėse, nutinka atvirkščiai -  vartojimo alkis tęsiasi visą šventinį laikotarpį, o dovanų sąrašas tik ilgėja, akims raibstant nuo pasirinkimo įvairovės ir gausos. Tačiau pastarųjų metų pokyčiai verčia susimąstyti ir skatina keisti įpročius. Taigi kokiomis dovanomis dalinsimės šiemet?  - savo įžvalgomis apie šventinės komunikacijos įtaką ir žmonių apsipirkimo pokyčius dalinasi reklamos agentūros „Stand UP“ įkūrėja ir vadovė  Inesa Budginė.

Ar jau spėjome prisitaikyti?

Visi pamažu bandome priprasti, jog mūsų kasdienybėje atsirado sąvoka „nauja realybė“. Ir nors sakoma, kad pasikeitimai dažniausiai tik į gerą, pastarieji kelia visokių minčių ir baimių…ypač artėjant šventėms.  Jei dar pernai išdegę akis lakstėme ir stumdėmės parduotuvėse pasidavę ryškiems reklaminiams plakatams, siūlantiems akcijas ir originalių dovanų idėjas, šiemet „pasipuošę“ kaukėmis, panašu, kad laikysimės atstumo ne tik vienas nuo kito, bet ir nuo šventiniais daiktais perkrautų lentynų. Agentūros vadovė sako, jog jau dabar galima pastebėti akivaizdų internetinės prekybos šuolį, kuris gali suformuoti naujus įpročius – į fizines parduotuves žmonės grįš vis rečiau.

Apsipirkimo įpročių rebrandingas

Karantinas lėmė, jog pastaruoju metu ir taip sparčiai virtualioje erdvėje besiplėtojusi  prekyba dabar dar labiau kibo į atlapus fizinėms parduotuvėms, o ilgos eilės prekybos centruose persikėlė į internetą. Dar pernai metais, socialinio tinklo „Pinterest“ paieškos rezultatai parodė, jog kalėdinių dovanų pirkimo užklausos internetu išaugo 220%, o pirmosios paieškos atsirado dar birželio mėnesį, tad galima tikėtis, jog šiais metais metais skaičiai šoktels dar labiau.

Niekam ne paslaptis, jog pandemija labai paskatino internetinio verslo plėtrą: internetinių svetainių kūrimąsi, socialinių tinklų ir reklamos juose svarbą. I. Budginė pastebi, kad skaitmeninė komunikacija itin įgavo pagreitį, o paaštrėjusi  konkurencija tapo nemažu galvos skausmu marketingo ir komunikacijos specialistams. Visi keliasi į internetą, bet ten klientams reikia prisistatyti iš naujo… Viena už kitą efektyvesnės strategijos – atpažinti, pritraukti, išlaikyti savo auditoriją. Noras būti čia ir dabar, kad nepražiopsotume nei vieno potencialaus kliento. Kaip ir kokius tinklus užmesti? Kokią strategiją pasirinkti ir į kokį popieriuką įvynioti dovaną, kad ši ne tik liktų pastebėta virtualios erdvės sukūryje, bet ir atsidurtų pirkinių krepšelyje. Taigi kas svarbiau – popieriukas ar dovana?

Jei anksčiau mus traukė gražios pakuotės ir blizgūs įpakavimai – vis dažniau tai tampa tiesiog komunikacijos šiukšlėmis. Be to, gražaus popieriuko internete žmonės negali nei paliesti, nei pamatyti tikrojo jo vaizdo, todėl tai paskatino atsirasti kitas komunikacijos formas - socialiniuose tinkluose itin suklestėjo reklaminės žinutės įgarsintojai - „influenceriai“.

„Gražiu įpakavimu“ virtualioje erdvėje tapo nuomonės formuotojų mintys, rekomendacijos ir apžvalgos.

Šimtus tūkstančių sekėjų turintys ir masinę auditoriją galinčios pasiekti socialinių tinklų žvaigždės, kurių reklamojamos prekės ar paslaugos daug greičiau ir efektyviau atkreipia dėmesį, įtikina, o galiausiai ir priverčia nusipirkti, nes parodo ne tik gražią išorę, bet ir  įvairiais būdais demonstruojamą daiktų vertę.  Ir tai vis labiau įsitvirtinanti „meno parduoti“ forma, į kurią investuoja ir smulkūs  ir itin patyrę verslininkai, nes svarbu tapo ne tik nuolaidos skaičiai ryškiame plakate. Vis išrankesni klientai ėmė pastebėti ne tik reklamos ženklus, bet atidžiau skaityti ir jos turinį. Kitaip tariant, svarbus tapo prekės „identitetas“, kurio nepakanka atskleisti tik gražiu paveiksliuku ar perrištu raudonu kaspinu – vartojimo pokyčius įvardino agentūros įkūrėja.

Žmonių atidumas verčia pasitempti

Vadovė pastebi ir tai, jog besikeičiančios sąlygos ir didėjantis žmonių sąmoningumas apkarpė nuobodžių, masinį pirkimą skatinančių reklaminių frazių sparnus. Žmonės jau nebetiki kainos ir kokybės santykiu, vis mažiau norinčių leistis ir į šventines JAMAM lenktynes... Ir tai lėmė ne tik pandemija, privertusi susiveržti diržus. Atsižvelgdama į vis populiarėjantį minimalizmą ir saikingo vartojimo tendencijas, I. Budginė tiki, jog ateityje, efektyvios bus tik autentiškos, unikalios reklamos, propoguojančios ne materialumą, o švietėjiškumo, socialumo, bendrystės vertę. Tai įrodo ir tyrimai. Bendrovės „Gera dovana“ atlikta apklausa parodė, jog per šventes 8 iš 10 (75%) žmonių gauna bent vieną, o kartais ir daugiau dovanų, kurios yra nereikalingos ir lieka nepanaudotos. Dažnai tai lemia paskutinės minutės apsipirkimai, kai stačia galva įlekiame į parduotuvę ir čiumpame pirmą pasitaikiusį daiktą neįvertindami, ar jis tikrai bus reikalingas. Todėl žmonės tampa dėmesingesni ir  renkasi praktiškas, naudingas dovanas - ne užpildančios tuščias lentynas, o kuriančias pridėtinę vertę – dovanojančias teigiamas emocijas, stiprinančios draugystę, kuriančias bendrystę ir tarpusavio ryšį.

Reklama socialiai atsakingo vartojimo įtakoje

Sparčiai didėjančios globalinės problemos, privertė susimąstyti ne tik apie vartojimo kiekį, bet ir  daiktų tvarumą, kuris tampa vienu iš atsakingesnės reklamos principų.

Pardavimų  rodikliai rodo, kad ieškodami tiek verslo, tiek paprastų dovanų, pirkėjai demonstruoja socialinį atsakingumą ir didelį dėmesį skiria ekologijai. Pirkinių akcentas - kuo mažiau gamtai kenkiančios dovanos, pavyzdžiui, daugkartiniai kelioniniai puodeliai, tušinukai ir kiti daiktai, gaminami iš perdirbamų, kuo natūralesnių medžiagų.

Tame pačiame socialiniame tinkle „Pinterest“ - tarp populiariausių kalėdinių dovanų užklausų buvo rankų darbo žvakės, iš natūralių medžiagų pagamintos dekoracijos eglutėms... Ekologijos temos aktualumas atsispindi  ir populiariose, didžiuosiuose prekybos centruose vykstančiose Kalėdinese mugėse, kuriose pardavinėjami rankdarbiai, iš natūralių, perdirbamų medžiagų pagaminti daiktai pritraukia minias pirkėjų.

Itin didelis dėmesys tenka ir daugkartinio naudojimo pakuotėms, maišeliams. Kadangi jie tarnauja daugiau nei vieną kartą-  svarbus tampa pastarųjų įvaizdis, nes tai puiki galimybė ne tik papuošti, bet ir vizualinės komunikacijos pagalba reprezentuoti mūsų atsakingą vartojimą ir taip skatinti keistis kitus – priduria I. Budginė.

Rampos šviesos gręžiasi į kitą pusę

Paradoksalu, tačiau apie tam tikrus perversmus reklamos srityje, kuriuos gerokai paskatino karantino ir pandemijos sukelti pokyčiai, agentūros vadovė kalbėjo dar tada, kai mes patys nė nenumanėm, kad pasaulis gali taip kardinaliai pasikeisti. Dar šių metų pradžioje skaitydama pranešimą apie reklamos tendencijas, ji kalbėjo apie tai, kad žmonėms greitai reikės tik kokybiškų, vidinius poreikius atitinkančių dalykų, todėl šabloniškos, vartojiškumą skatinantinačios reklamos galiojimo laikas jau skaičiuoja paskutines akimirkas…Tam tikri ribojimai realybėje išplėtė virtualios erdvės ribas ir galimybes. Ten žmonės vis labiau įsipainioja į informacinio triukšmo tinklą, kuris kaskart darosi painesnis, todėl jie tampa atsparesni ir atsargesni. Geriausių, efektyviausių, vienintelių ir nepakartojimų – jau nėra. Ir dovana tai ne „keturi už trijų“ kainą, o tai, kas lieka tą dovaną išpakavus. Kad ir kokioje laboratorijoje būtų pagamintas kremas - raukšlės per naktį neišnyks. Kartais daug svarbiau, kad neišnyktų nuoširdžios ir tikros emocijos – tikina I. Budginė.

Skaitomiausi portalai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder