2021 m. vasario 26 d. 03:37 val., penktadienis

Ekonomikos naujienos

Verslo sėkmės receptas: sukurk naują kategoriją ir būk joje pirmas

2008-10-28, 12:00

Linas Šimonis

Taip, sėkmingo verslo receptas iš tikrųjų yra toks paprastas. Su viena pataisa – pirmu ne rinkoje, o pirkėjo mintyse.

Pirmasis mintyse tampa lyderiu

Net nepastebime, kiek daug mus supančių brand’ų yra lyderiai, nes sugebėjo pirmieji mūsų mintyse   užimti atitinkamos kategorijos pozicijas:

• Omnitel, pirmasis mobilaus ryšio operatorius.

• Sinerta, pirmoji pradėjusi restauruoti printerių tonerius.

• Suslavičiaus, pirmasis lietuviškas kečupas.

• Pūkas, pirmoji lietuviškos muzikos radijo stotis.

• Maxima, pirmasis didelių maisto prekių parduotuvių tinklas.

• Jacobs, pirmoji malta kava vakuume.

• Ariel, pirmieji skalbimo milteliai.

• Kika, pirmosios zooparduotuvės.

• Daumantų, pirmasis europietiško skonio lietuviškas majonezas.

• Verslo žinios, pirmasis laikraštis verslui

• KristiAna, pirmosios brangios kosmetikos parduotuvės

Pirmasis visuomet yra „tikras”, „originalus”. Visi kiti automatiškai lyginami su pirmuoju, ir lyginami dažniausiai su neigiama išankstine nuostata.

Tiesą sakant, dauguma šių produktų nebuvo pirmieji rinkoje. Nėra svarbu pirmam atsirasti rinkoje. Svarbu yra pirmam atsirasti pirkėjo mintyse. Realybė yra ne tai, kas vyksta iš tikrųjų, o tai, kas vyksta pirkėjo mintyse.

Sinerta nebuvo pirmoji įmonė, pradėjusi pildyti printerių tonerius. Bet ji buvo pirmoji, sugebėjusi su „tonerių pildytojų” idėja įsibrauti į mūsų mintis.

Pūkas nebuvo pirmasis, pradėjęs transliuoti lietuvišką muziką. Tai jau darė Lietuvos radijas. Bet jis buvo pirmasis, sugebėjęs su „lietuviškos muzikos” idėja įsibrauti į mūsų mintis.

Jacobs nebuvo pirmoji kava. Eduscho atsirado anksčiau. Bet Jacobs pirmieji atsidūrė mūsų mintyse.

Verslo žinios nebuvo pirmasis laikraštis verslui. Panašiu metu atsirado ir Naujasis kapitalas (kas jį dabar prisimena?). Bet Verslo žinios pirmesnės atsidūrė ant verslininkų stalo (kas jų šiandien bent neperžiūri?).

Taigi, atsiradimas pirmam rinkoje nereiškia nieko. Rinkos karalius yra tas, kuris pirmas atsiduria pirkėjų mintyse. Kuris pirkėjo mintyse sukuria „originalo” poziciją.

Sugebėjimas pirmam atsidurti pirkėjų mintyse ir yra marketingo menas. Tam reikia drąsos, žinių, kantrybės, daug darbo ir, žinoma, šiek tiek pinigų.

Ką daryti, jei jau nesi pirmas?

Išeitys dvi. Pirmoji – būti lyderio alternatyva. Antroji – surasti produkte pirkėjui svarbų atributą ir jo pagrindu sukurti naują kategoriją. Tapti tos kategorijos lyderiu.

Gerų pavyzdžių? Prašom:

• Lavazza, pirmoji brangi kava.

• C&D, pirmosios brangios dovanų parduotuvės

• Norfa, pirmasis pigių maisto parduotuvių tinklas

• Tele2, pirmasis mažų tarifų mobilusis operatorius

Nė vienas iš šių produktų nekonkuruoja su didesniu ir tvirtesniu konkurentu kaktomuša. Kiekvienas produktas buvo pirmas savo sukurtoje naujoje kategorijoje – brangios kavos ar pigių parduotuvių.

Naujos kategorijos karalius

Kiekviename versle, jam bręstant, atsiranda naujų kategorijų sukūrimo galimybės. Paprasčiausias pienas parduotuvėje jau pasidalino į dvi kategorijas – įprastą ir ilgo galiojimo pieną.

Svarbu nepražiopsoti momento, pajausti, kada rinka jau subrendo naujai kategorijai. O po to drąsiai ją užimti (į kokias kategorijas dalinsis ilgo galiojimo pienas?). Taip, teks paaukoti savo pozicijas (silpnas) didelėje rinkoje, tačiau kaip prizą už tai gausime galimybę dominuoti naujoje kategorijoje. Ir pelnas toje dominuojamoje kategorijoje gali pasirodyti kur kas didesnis, nei iš varganų pastangų kovoti dėl nors ir didesnės, bet jau užimtos rinkos.

Dar kartą: nesvarbu, ar esi pirmas rinkoje, svarbu, kad būtum pirmas pirkėjo mintyse. Būti pirmu rinkoje gali daugelis. Bet būti pirmu pirkėjo mintyse gali tik drąsus, kantrus ir išmintingas.

Daugiau informacijos ir komentarų rasite www.pozicionavimas.lt

Linas Šimonis

Reklama

Griežtai draudžiama "Vakarų eksprese" paskelbtą informaciją kopijuoti ir platinti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitaip ją naudoti neturint raštiško leidėjų sutikimo. Turinio naudojimo taisyklės.

Tavo komentaras

Vardas*

El. paštas

Komentaras*

Siunčiama. Prašome palaukti...

Šiandien VE.lt skaitykite

Ekonomikos naujienos

Skandalas dėl lenkiškos jautienos nuotrauka, foto

Skandalas dėl lenkiškos jautienos (1)

ES pareigūnai Lenkijoje tirs jautieną

„Atostogų parke“ bus diegiama pažangiausia pasaulyje baseino vandens dezinfekavimo sistema DA-GEN, pagrįsta...

Maudynės baseine be chloro: „Atostogų parkas“ diegia pažangiausią pasaulyje vandens dezinfekavimo sistemą nuotrauka, foto

Valstybės valdomi „Lietuvos geležinkeliai“ iki 2030 metų į plėtrą bei modernizavimą ketina...

„Lietuvos geležinkeliai“ iki 2030-ųjų ketina investuoti 7 mlrd. eurų nuotrauka, foto

Vyriausybė siūlo didinti fizinio aktyvumo finansavimą nuo dabar skiriamo 1 proc. akcizo...

Siūloma didinti fizinio aktyvumo finansavimą nuotrauka, foto

Lietuvos užsienio reikalų ministerija skyrė 20 tūkstančių eurų humanitarinei pagalbai Jemenui...

Lietuva skyrė 20 tūkst. eurų humanitarinei pagalbai Jemenui nuotrauka, foto

Žygimantas Pavilionis savarankiškai formuoja Lietuvos užsienio politiką? nuotrauka, foto

Lietuva, Dabartinė politinė krizė Sakartvele, kai, panaudojus ašarines dujas, buvo suimtas ...

Klaipėdos pagalba sugniuždytam verslui: gyvybės pliūpsnis ar kompresas „nabašnikui“ ? nuotrauka, foto

Nuomonės, Jau ištisus metus visame pasaulyje siautėjant pandemijai įvairiausio lygio valdžios ieško sprendimų,...

Išgelbėtas mariose skendęs žvejas nuotrauka, foto

Kriminalai, Šiandien Klaipėdos priešgaisrinės gelbėjimo valdybos pareigūnai skubėjo prie Kuršių marių.

Dėl Maldyvuose dingusios dukros kreipėsi į Kretingos policiją nuotrauka, foto

Kriminalai, Maldyvuose išėjusi nardyti pradingo 8 mėnesį nėščia lietuvė. Moters vyras mano, kad...

Nuomonės, Paskelbta prieš 6 val.

Kriminalai, Paskelbta prieš 6 val.

Kriminalai, Paskelbta prieš 6 val.

Pasidalink

Jūsų vardas*

Draugo el. paštas*

Komentaras

Siunčiama. Prašome palaukti...