2019 m. liepos 18 d. 10:41 val., ketvirtadienis

Ekonomikos naujienos

Mažųjų laivelių verslas uostamiestyje nyksta

(6)

Mažųjų laivelių verslas uostamiestyje nyksta nuotrauka, foto

VIETA. Mažieji laiveliai neturi tinkamos vietos pasislėpti nuo štormų rudenį ir žiemą.

© Eimanto CHACHLOVO nuotr.

Reklama

Sunkūs laikai mažųjų pramoginių laivelių, plukdančių žmones į Smiltynę, savininkams: mažėja klientų, liko be tinkamos vietos laivams švartuoti. Klaipėdos mažųjų laivų savininkų asociacijos "Pajūrio laivai" vadovas Algirdas Valentinas mano, kad miesto Savivaldybė suinteresuota juos apskritai likviduoti. Savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotoja Elida Mantulova tikina, kad jeigu jie kreipsis, bus ieškoma būdų, kaip padėti.

"Darbo nedaug. Žmonių nebėra, nebėra ko plukdyti, štai kur bėda. Daug jų išvažiavo, manėm, atvažiuos iš užsienio, bet ne. Tiesa, šią vasarą oras buvo baisus. Sutinku, esame ir patys apsileidę, nesireklamuojame. Raginu saviškius, bet niekas nejuda. Daug kas jau atsisako šio verslo. Gali būti, kad po kurio laiko neliks mūsų laivelių", - sako A. Valentinas.

Klaipėdos mažųjų laivų savininkų asociacija šiuo metu turi 23 narius ir 26 laivus. Pasak jos vadovo, laivų jau yra gerokai sumažėję. Nemažai asociacijos narių pasišalino, nes pardavė laivus per žvejybos laivų pjaustymo vajų.

Anksčiau, maždaug iki 2010 metų, į Smiltynę, į delfinariumą žmones plukdydavo ir du AB "Smiltynės perkėla" keltai, ir net 16 įvairaus dydžio, galinčių paimti ir 12, ir net 60 žmonių, asociacijos laivų. Šiemet tai daro tik 5-6 asociacijos laivai ir Sergejaus Pantelejevo laivai "Bentis" bei "Aira".

"Mūsų išgyvenimo sąlygos labai sudėtingos. Daugelis laivų nėra nauji, bet paremontuojami, padažomi ir techninę apžiūrą dar pereina. Turėjome ir naujesnių iš tų laikų, kai didesni žvejybos laivai buvo supjaustyti ir žmonės nusipirko pramoginius katerius. Dabar tai irgi seni užsienietiški laivai, su kuriais galima plukdyti 15-20 žmonių. Net neapsimoka plaukioti. Nemažai mūsų narių išėjo į pensiją, tai jiems keleivių plukdymas liko tik kaip savotiška pramoga", - pasakojo A. Valentinas.

Išvijo iš piliavietės

Paklaustas, kokios mažųjų laivelių perspektyvos, ar jie neišnyks kaip dinozaurai, A. Valentinas atsakė: "Savivaldybės interesas - likviduoti mus. Atėmė krantines. Pernai mus išvijo iš piliavietės, nes pilis remontuojama. Užtverta tvora, nuo jos dar 5 metrai iki krantinės, o mes, pasirodo, trukdome statyboms. Kaip? Ar statybininkai žiūri į laivus ir atitrūksta nuo darbo? Štai toks miesto valdžios požiūris į mus. Mes neturime krantinės, prie kurios galėtume pasislėpti rudenį ir pavasarį prasidėjus štormams. Dabar visi susimetėme Danės upėje. Eina žmonės į keltą, bet mūsų laivų nemato. Buvom su tuometiniu meru Rimantu Taraškevičiumi sutarę, kad mums pažemins Danės krantinę rekonstrukcijos metu bent 80 cm, bet tai nebuvo padaryta. Blogai, kai vadovauja žmonės, kurie neturi supratimo apie laivus.

O juk mes Savivaldybei nemokamai teikiame paslaugų - nė viena šventė nepraeina be mūsų. Deja, dabar tokie laikai, kad Savivaldybėje nebėra su kuo kalbėti. Merui tai nerūpi, kai nuėjome pas jį, pečiais tik patraukė..."

Vis dėlto asociacijos vadovas žada teiki miesto Tarybai prašymą dėl 50 metrų krantinės. Esą visas 100 metrų krantinės Klaipėdos pilies uostelyje buvęs atimtas iš jų ir atiduotas Mažosios Lietuvos istorijos muziejui. Ji pavadinta istorinių laivų krantine, bet, pasak A. Valentino, prie jos nėra nė vieno istorinio laivo, ir nežinia, ar kada bus. Kai prie jos stovėjo mažieji laiveliai, buvo ir kuolai sukalti, ir elektra, bet kai juos išvijo, šie viską likvidavo.

Pasak A. Valentino, dabar muziejus nori nuomoti krantinę, kurioje esą nėra jokios infrastruktūros, ir reikalauja mokėti 8 eurus už 1 metrą. "Mes jau dveji metai tų 8 eurų muziejui nemokame, ir krantinė stovi tuščia", - sakė jis.

Koją pakiš bendras bilietas?

Anot A. Valentino, jau kalbama, kad delfinariumas parduos tokius bilietus, į kurių kainą bus įtraukta ir kelto bilieto kaina, tada mažųjų laivelių situacija dar labiau pablogės, bus dar sunkiau konkuruoti su keltais.

Bendrovės "Smiltynės perkėla" generalinis direktorius Darius Butvydas sakė, kad idėja padaryti bendrą bilietą atsirado jau seniai. "Vienas didžiausių mūsų klientų yra Lietuvos jūrų muziejus ir jo lankytojai. Su muziejaus komanda mes seniai galvojame, kaip supaprastinti lankytojų patekimą į muziejų. Vienais metais Šiauriniame rage buvome atidarę net muziejaus kasą, galėjai iš karto nusipirkti bilietą ir į keltą, ir į muziejų. Bet toks eksperimentas nepasiteisino, mes tada dar neturėjome infrastruktūros. Galvojame ir apie tą bendrą bilietą. Žinoma, yra tam tikrų ir juridinių, ir techninių niuansų. Ar tas bendras bilietas bus į delfinariumą, ar koks kitoks, šią minutę negaliu pasakyti. Svarstyta, ar nereikėtų mūsų bilieto jungti prie miesto kortelės, kuri naudojama autobusuose. Idėjų ir pasvarstymų turime visokių. Tačiau jokio sprendimo šiandien dar nėra. Šiemet sezonas jau baigėsi, o naujoves reikia įgyvendinti prieš prasidedant sezonui", - kalbėjo D. Butvydas.

Daugiau vietos nėra

Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojos E. Mantulovos teigimu, tiek Klaipėdos pilies uostelio, tiek Danės upės krantines pagal koncesijos sutartį valdo AB "Klaipėdos laivų remontas" (KLR). Tomis krantinėmis naudojasi tie, kurie su KLR yra sudarę sutartis, ir už tai moka tam tikrą sumą pinigų.

Istorinių laivų krantinė yra perduota Mažosios Lietuvos istorijos muziejui. 2018 metais turėtų būti baigta tvarkyti pilies rytinė kurtina. Pasak Savivaldybės atstovės, įgyvendinant šį projektą numatyta, kad ta krantinė turės ir geriamojo vandens, ir elektros išvadus. Pati krantinė, įgyvendinant kitą projektą, kurį darys muziejus, bus šiek tiek modernizuota.

"Muziejus turi savo įsivaizdavimą, kokie istoriniai laivai galės būti švartuojami prie tos krantinės. Nemanau, kad prie jos galės stovėti dabartiniai savininkams priklausantys laiveliai. Ten, ko gero, stovės istorinių laivų eksponatai, kuriuos bus galima apžiūrėti įlipus", - sakė E. Mantulova.

Smeltalės upėje esančią prieplauką valdo garažų ir mažųjų laivų eksploatavimo bendrija "Smiltelė". Ten švartuojami tos bendrijos narių laivai arba tie, kurie yra sudarę sutartis su ja.

Taigi Savivaldybė ir nebeturi krantinių, kurias galėtų pasiūlyti mažiesiems laiveliams. Daugiau įrengtų prieplaukų nėra. Mažųjų laivų prieplauką planuojama įrengti įgyvendinant Klaipėdos valstybinio jūrų uosto plėtros projektus. Pasak E. Mantulovos, ateityje turėtų atsirasti uosteliai mažiesiems laivams, o šiandien daugiau vietos nėra.

Žada padėti spręsti problemą

E. Mantulovos manymu, jeigu mažųjų laivelių savininkams iškilo problemų, kad nepatogu stovėti prie Danės krantinių, reikėtų žiūrėti, kokia to priežastis - galbūt todėl, kad nėra atmušų, tada jas reikėtų įrengti, galbūt ten ne viskas iki galo sutvarkyta, kad būtų tinkama vieta laiveliams švartuoti.

"Manau, galėtume konstruktyviai pasikalbėti su laivelių savininkais ir išsiaiškinti, kas tai turėtų padaryti: ar tuo turi rūpintis Savivaldybė, ar KLR. Reikėtų peržiūrėti koncesijos sutartį, gal galima išplėsti jos sąlygas. Jeigu gadinamas turtas, problemą būtina spręsti. Tačiau naujų erdvių laiveliams kol kas nėra. Turime planų įrengti švartavimo vietas mažiesiems laiveliams prie Jono kalnelio. Atsiras vietos tiems laiveliams, kurie gali praplaukti po tiltais, kitaip sakant, vos ne valtims", - sakė direktoriaus pavaduotoja.

E. Mantulovos manymu, mažųjų laivelių savininkai turėtų paskubėti kreiptis į Savivaldybę, nes jau pradėti rengti strateginiai planai kitiems metams. "Jeigu jų pageidavimas nebus įtrauktas, vadinasi, ir kitais metais nieko nedarysime. Mes negalime daryti to, kas nesuplanuota. Planavimo procedūros jau vyksta ir jos turi būti baigtos iki spalio 1 d.", - sakė administracijos direktoriaus pavaduotoja.

"Tokia paslauga reikalinga"

Romena SAVICKIENĖ, Klaipėdos turizmo ir kultūros informacijos centro direktorė

Tai, kad mažieji laiveliai yra šiek tiek suvargę ir šiek tiek nušiurę, tiesa. Kita vertus, akivaizdžiai matome, kad jie visada susiranda klientų, kurie jais naudojasi, plaukia į delfinariumą. Vadinasi, tokia paslauga reikalinga. Mes kruizinių laivų ir kitiems turistams mažųjų laivelių paslaugų nesiūlome, tam yra keltai. Tačiau jie nuėję į uostelį ir išgirdę pasiūlymus, galbūt jais ir pasinaudoja. Sunku pasakyti, kiek mažaisiais laiveliais naudojasi vietiniai gyventojai, kiek turistai, tačiau esu tikra, kad didžioji dauguma jų yra tikrai ne mūsų miesto gyventojai, o svečiai.

Manau, ši paslauga yra įdomi žmonėms, turintiems vaikų, nes plaukimas laiveliu šiek tiek kitoks nei keltu. Jis aktualus žmonėms, neturintiems galimybės paplaukioti laivais savo mieste.

Be abejo, Klaipėdos laiveliams trūksta išvaizdos ir aptarnavimo kokybės. Jeigu jie neturėtų potencialių klientų ir nebūtų tokios paklausos, tokios paslaugos jie neteiktų.

Reklama

Griežtai draudžiama "Vakarų eksprese" paskelbtą informaciją kopijuoti ir platinti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitaip ją naudoti neturint raštiško leidėjų sutikimo. Turinio naudojimo taisyklės.

Reklama

Komentarai

skladukas

2017-09-08   07:28

IP: 99.85.12.130

O kodėl jie patys su savo duženom nesiūlo nuplaukti iki kokios Juodkrantės, Pervalkos ar Preilos? Slabo, verslininkai?

ezys

2017-09-07   16:04

IP: 86.100.122.112

tokia paslauga tikrai reikalinga, BET dabartiniai laiveliai atrodo, kaip metalo lauzas, kuri kazkas sumete i upe, nes i supirktuve neprieme... del skonio nesigincyjama, bet ypac didelis kontrastas buvo per Juros svente, kai upeje buvo pilna jachtu, su stiebais ir vielevelem, o sventei pasibaigus vel sugrizom i realybe... Beja pries savaite teko kaip tik vienu tokiu pasiplaukioti, tai buvau siek tiek sokiruotas, ten net suolu padoriu nebuvo, kelios lentos ir dar taip neaukstai, kad vyresnis zmogus ant ju atsisedes be pagalbos ir neatsistos. Centre gelbejimo valtis :) Vienu zodziu egzotika, adrenalinas, bet ar tikrai norime miesto svecius tokiais vaizdais dziuginti? Beja zmoniu sako nera, o laivelis buvo perpildytas :) Vienu zodziu noretusi naujesniu, grazesniu laiveliu, saugios, patogios paslaugos, kokybisko aptarnavimo... tikiuosi, kada nors visa tai bus ;)

M

2017-09-07   14:55

IP: 86.100.138.73

Taiklūs pastebėjimai, Nord. Iki nelaimės visai nedaug.. tokia sena kiužena ale pramoginis laivelis eitų į dugną per kelias minutes o keleiviais ekipažas tikrai nepasirūpintų. Prisiminkit nelaimę uoste, kai apsivertė buksyras.

Tavo komentaras

Vardas*

El. paštas

Komentaras*

Siunčiama. Prašome palaukti...

Šiandien VE.lt skaitykite

Ekonomikos naujienos

Skandalas dėl lenkiškos jautienos nuotrauka, foto

Skandalas dėl lenkiškos jautienos

ES pareigūnai Lenkijoje tirs jautieną

„Atostogų parke“ bus diegiama pažangiausia pasaulyje baseino vandens dezinfekavimo sistema DA-GEN, pagrįsta...

Maudynės baseine be chloro: „Atostogų parkas“ diegia pažangiausią pasaulyje vandens dezinfekavimo sistemą nuotrauka, foto

Valstybės valdomi „Lietuvos geležinkeliai“ iki 2030 metų į plėtrą bei modernizavimą ketina...

„Lietuvos geležinkeliai“ iki 2030-ųjų ketina investuoti 7 mlrd. eurų nuotrauka, foto

Vyriausybė siūlo didinti fizinio aktyvumo finansavimą nuo dabar skiriamo 1 proc. akcizo...

Siūloma didinti fizinio aktyvumo finansavimą nuotrauka, foto

Lietuvos užsienio reikalų ministerija skyrė 20 tūkstančių eurų humanitarinei pagalbai Jemenui...

Lietuva skyrė 20 tūkst. eurų humanitarinei pagalbai Jemenui nuotrauka, foto

Tragedija lizde: nelaimėliai žmonių pagalbos nelaukė nuotrauka, foto

Vakarų Lietuva, Palangoje nuvirtus stulpui su gandralizdžiu nelaukusi žmonių pagalbos gandrų šeimyna dar birželį...

Pietų pertrauka: kur pietauti šiandien? nuotrauka, foto

Patarimai, Ketvirtadienio pietūs

G. Nausėda pateikė Seimui S. Skvernelio kandidatūrą nuotrauka, foto

Lietuva, Naujasis prezidentas Gitanas Nausėda ketvirtadienį Seimui pateikė Sauliaus Skvernelio kandidatūrą toliau eiti...

Lietuvoje atšaukta hidrologinė sausra nuotrauka, foto

Vasara, Lietuvos hidrometeorologijos tarnyba pirmadienį atšaukė liepos pradžioje paskelbtą hidrologinę sausrą.

Vakarų Lietuva, Paskelbta prieš 11 min.

Patarimai, Paskelbta prieš 26 min.

Vasara, Paskelbta prieš 1 val.

Pasidalink

Jūsų vardas*

Draugo el. paštas*

Komentaras

Siunčiama. Prašome palaukti...