Alergiški žmonės restoranuose nelaukiami

Alergiški žmonės restoranuose nelaukiami

"Restorane suvalgiau alyvuogių ir išvažiavau į ligoninę. Nesitikėjau, kad alyvuogės bus marinuotos su medumi, nuo kurio man iš karto užspaudžia kvėpavimo takus ir imu dusti. Mieste kamščiai, vaistų po ranka neturėjau. Vos gaudydama orą iki ligoninės važiavau visą valandą. Laimei, spėjau", - rašo dienraščio skaitytoja Daiva. Itin alergiškos mažametės mama Asta Rokickienė taip pat neslepia nusivylimo: restoranuose, kavinėse alergiškiems žmonėms valgyti pavojinga. Iš kur žinoti, kad šįkart nebus pakeista mėgstamo patiekalo receptūra, o padavėja, turinti daug darbo, būtinai nueis į virtuvę paklausti, ar sudėtyje nėra pieno produktų, žemės riešutų, kurie alergijų kamuojamiems žmonėms gali išprovokuoti siaubingą baigtį...

Europos Komisija šiuo klausimu diskutuoja ne pirmą kartą. Jos siūlymu, Europos Sąjungos valstybių piliečiams turi būti suteikta teisė žinoti, ką jie perka ir ką užsisako. Kaip susitvarkyti su šia užduotimi - valstybės reikalas. Lietuvoje jau kurį laiką verda ginčai: vieni siūlo įvesti teisės aktus, kurie reglamentuotų privalomą visos patiekalo sudėties įrašymą į meniu, kiti - ieškoti alternatyvų, mat neva toks drastiškas veiksmas gali sunaikinti smulkųjį verslą.

Anot Sveikatos apsaugos ministerijos Mitybos ir fizinio aktyvumo skyriaus vyriausiosios specialistės Indrės Chmieliauskaitės, šių metų pabaigoje turėtų būti pagaliau apsispręsta, kaip reglamentuoti informacijos apie patiekalus pateikimą valgiaraščiuose.

"Sprendimas tikrai bus, tik dar neaišku, ar įstatymo, įpareigojančio keisti meniu, pavidalu, ar bus priimti kitokie privalomi pakeitimai", - aiškino specialistė.

Iš restorano - į ligoninę

Gydytojai vienu balsu teigia, jog alergiškiems žmonėms prisitaikyti tikrai sunku, bet šie tyli, nes net nebesitiki, kad kažkas pasikeis. Turintieji tokią problemą yra įpratę vengti maitinimosi restoranuose, kavinėse, o jei ten apsilanko, turi tardyti padavėjus tol, kol įsitikina, kad patiekale neras organizmo priešų.

Žmogui, žinia, klysti būdinga, todėl pasitaiko atvejų, kai klientas, užvėręs restorano duris, atveria ligoninės.

Pasak Klaipėdos respublikinėje ligoninėje dirbančios alergologės Elenos Kulikauskienės, tokie alergiškų žmonių apsilankymai yra reti, tačiau jų pasitaiko.

Violeta Dumbrauskienė, Klaipėdos vaikų ligoninės gydytoja, sakosi palaikanti mintį, jog meniu turėtų būti išplėsti.

"Alergiškiems žmonėms labai sunku. Jie nuolat turi klausti ir bijoti", - kalbėjo alergologė.

SUNKUMAI. Turintieji alergiją vienam ar kitam maisto produktui yra įpratę vengti maitinimosi restoranuose, kavinėse, o jei ten apsilanko, turi tardyti padavėjus tol, kol įsitikina, ar patiekale neras organizmo priešų.

Visą straipsnį skaitykite šeštadienio, rugpjūčio 17 d., dienraštyje "Vakarų ekspresas".

Skaitomiausi portalai

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder