2020 m. lapkričio 29 d. 01:03 val., sekmadienis

ve  >  Žinios  >  Ekonomika  >  Automobiliai

Automobiliai

Viešasis transportas regione: laimi keleiviai

2020-10-23, 00:01

"Vakarų ekspreso" inf.

Viešasis transportas regione: laimi keleiviai nuotrauka, foto

© Asociatyvi Egidijaus JANKAUSKO nuotr.

Pirmieji Lietuvoje pradėję plėtoti regioninę viešojo transporto sistemą Klaipėdos transportininkai džiaugiasi matomais pokyčiais - daugėja maršrutų, gerėja infrastruktūra, palengva auga ir keleivių skaičius. Tačiau pripažįstama, kad laukia nemažai darbo, kad sistema būtų dar patogesnė ir prieinamesnė regiono gyventojams.

Tarptautiniame integruotų regioninių sistemų projekte "Interconnect" dalyvaujanti asociacija "Klaipėdos regionas" ir VšĮ "Klaipėdos keleivinis transportas" jau kone dešimtmetį vysto regioninę viešojo transporto sistemą. Be klaipėdiečių, projekte dalyvauja Vokietijos, Švedijos, Danijos, Lenkijos, Estijos regionai.

Pralaužė ledus

Klaipėdos miesto meras Vytautas Grubliauskas teigė, kad efektyvus regioninis bendradarbiavimas tarp savivaldybių prasidėjo būtent nuo viešojo transporto sistemos, kuriamos pagal regioninio bendradarbiavimo principus.

"Drįstu spėti, kad viešasis transportas buvo viena proveržio pozicijų, kuri ne žodžiais, o darbais įtvirtino regioninio bendradarbiavimo principą tarp Klaipėdos regiono savivaldybių. Paskui miesto ribas peržengė ir "Klaipėdos vanduo", "Klaipėdos energija".

Paprastai į regioninius projektus žiūrima su tam tikru atsargumu, ginant savąjį interesą, tačiau reikia pasidžiaugti, kad "Klaipėdos keleivinio transporto" veikla nekėlė abejonių dėl visoms pusėms naudingų idėjų. Šiandien galime tik džiaugtis, kad tai veikia, yra naudinga regiono žmonėms ir kad laimi visi. Šis tarpsavivaldybinis bendradarbiavimas transporto srityje buvo geras ledlaužis", - kalbėjo V. Grubliauskas.

"Klaipėdos keleivinio transporto" laikinasis direktorius Andrius Samuilovas prisiminė, kad 2011 metais buvo pirmosios kregždės - autobusiukai į Karklę ir Žaliąjį Slėnį. Dabar yra 20 maršrutų, vežančių keleivius tarp Klaipėdos miesto ir gretimų savivaldybių.

"Didžioji dalis - 17 maršrutų - jungia Klaipėdos miesto ir Klaipėdos rajono savivaldybes. Taip pat turime maršrutinius taksi, vežančius į Palangą, Kretingą ir autobusą į Palangos oro uostą. Kol kas neturime transporto, vežančio į pačius Gargždus, bet tikėtina, kad, pasibaigus sutartims su vežėjais, sudarydami naujas sutartis užpildysime ir šią spragą", - sakė A. Samuilovas.

Klaipėdos rajono savivaldybės administracijos direktorius Artūras Bogdanovas teigė, kad bendradarbiavimas su Klaipėdos miestu viešojo transporto srityje yra sėkmingas.

"Prieš keletą metų buvo pasirašytas memorandumas dėl bendros viešojo transporto sistemos plėtojimo ir bandome ta kryptimi eiti. Turime ne vieną bendrą maršrutą, pernai paleidome 14 maršruto autobusą, kuris iš esmės keičia mūsų supratimą ir strategiją viešojo transporto vystyme. Privežamieji maršrutai, tokie kaip 7, duoda naudos ir ketiname eiti ta linkme. Pagrindinėse arterijose autobusai turėtų kursuoti tankiai, pavyzdžiui, kaip 14 maršrutas. Planuojame prie pagrindinių maršrutų pritaikyti privežamuosius maršrutus, kurie apimtų didesnę rajono teritoriją. Tokia mūsų strategija ateičiai ir, manau, ji pasitvirtins", - sakė A. Bogdanovas.

Du milijonai kilometrų

Praėjusiais metais nuo miesto ribų "Klaipėdos keleivinio transporto" maršrutais autobusai nuvažiavo beveik 2 milijonus kilometrų, kuriais važiavo apie 1,5 milijono keleivių.

"Smagu, kad apie daug ką kalbame ne būsimuoju laiku, nes dažnai planai ir lieka tik planais. Mes jau turime realius rezultatus, tačiau tuo niekas nesibaigia, norime plėsti ir tobulinti sistemą.

Visų pirma reikia gerinti infrastruktūrą, nes vis dar yra gatvių, kuriomis viešasis transportas negali važiuoti, nes ten nėra asfalto, yra daug vietų, kur būtinos stotelės, bet jų nepavyksta įrengti, dėl to įlaipinti ar išlaipinti keleivius yra nesaugu.

Siekiame, kad tarp stotelių būtų mažesni atstumai ir nereikėtų žmonėms iki stotelės eiti pusantro ar dviejų kilometrų. Užstringame, nes keliai regioniniai ir viską reikia derinti su Kelių direkcija. Be to, naujakurių skaičius rajone vis didėja ir įvažiavimai į Klaipėdos miestą ima kimštis ne tik piko metu. Pavyzdžiui, yra buvę dienų, kai ryte Slengiuose apie 1,5-2 kilometrus autobusas važiavo apie 40 minučių. Sukamės užburtame rate, kad autobusai stringa ir vėluoja dėl didelio automobilių srauto. Dar vienas trikdis - kad rajone daugiau keleivių bilietus perka autobuse iš vairuotojo ir taip sulėtina judėjimą", - dėstė A. Samuilovas.

Vis dėlto, pašnekovo teigimu, yra ir kuo pasidžiaugti: "Turime maršrutų, kur daugėja autobusų, jie ilgėja, pavyzdžiui, Dituvos kryptimi. Nors judame gera linkme, kartais jaučiame gyventojų spaudimą, kad autobusų ir maršrutų nepakanka."

A. Samuilovas akcentavo, kad visi maršrutai skirti kasdienėms kelionėms, nors dalis anksčiau buvo skirta sodininkams - naujakuriai formuoja kasdienių kelionių poreikį.

Iš priemiesčių į Klaipėdą kasdien atvyksta 2,5-4 tūkstančiai keleivių.

Palengva daugėja keleivių, kurie įsigyja terminuotuosius zoninius bilietus - tokių jau yra apie 10 procentų.

"Taigi, jau kas dešimtas keleivis taupo ir savo, ir vairuotojo, ir kitų keleivių laiką. Taip pat dėl koronaviruso padaugėjo perkamų elektroninių kartinių bilietų, naudojamų "check in - check out" sistemoje, kai kaina priklauso nuo nuvažiuojamo atstumo. Nuo šių metų pakeitėme kainodarą ir daugumoje krypčių jau yra kainų skirtumai - pirkti popierinį bilietą iš vairuotojo yra šiek tiek brangiau, taip skatiname naudotis patogesniais ir pigesniais elektroniniais bilietais", - pasakojo "Klaipėdos keleivinio transporto" laikinasis vadovas.

A. Samuilovas viliasi, kad į viešąjį transportą persės daugiau priemiesčių gyventojų - kuo daugiau bus nuolatinių keleivių, tuo daugiau galimybių atsiranda koreguoti maršrutus, reisų skaičių, autobusų dydį ir t. t.

Poreikių daug

A. Bogdanovas teigė, kad esamų poreikių netenkina miestą ir rajoną jungiantys transporto koridoriai, pavyzdžiui, Liepų gatvės pratęsimas. Susidaro nemenki kamščiai, tad ieškoma būdų, kaip juos sumažinti: "Ketinome paleisti daugiau skirtingų didžiųjų autobusų maršrutų, bet ne visa infrastruktūra pritaikyta tokiems maršrutams. 14 maršruto atveju mums pasisekė, nes susitarėme su privačiu investuotoju, kuris įsileido mus į parduotuvės teritoriją ir joje savo lėšomis įrengė stotelę. Liepų gatvės pratęsime nėra taip patogu - autobusai apsisuka, bet stotelės nėra. Tai mūsų pagrindinis uždavinys. Bendradarbiaujame su Kelių direkcija dėl Slengių, Sendvario teritorijose esančių kelių, kad būtų galima įrengti stoteles. Šis prioritetas yra vienas aukščiausių, kaip ir saugumo klausimai - apšvietimas, perėjos, dviračių takai."

Rajono savivaldybės finansinis indėlis nuolat kinta - jis priklauso nuo keleivių skaičiaus. Savivalda kompensuoja vežėjų patiriamas išlaidas, kai keleivių skaičius yra nedidelis, bet maršrutą norima išlaikyti.

"Taip, tai yra našta, bet mes suprantame, kad tai yra būtina", - pabrėžė A. Bogdanovas.

Klaipėdos rajono Sendvario seniūnijos seniūnė Loreta Urbutė atkreipė dėmesį, kad sparčiai plečiasi daugiau nei 20 seniūnijos gyvenviečių. Jose kuriasi jaunos šeimos, aktyviai migruojančios tarp Klaipėdos miesto ir rajono. Pavyzdžiui, Sendvario seniūnijoje deklaruota daugiau nei 12 tūkst. gyventojų, bet pagal išdalintų buitinių atliekų konteinerių skaičių galima manyti, kad gyventojų yra 18-19 tūkstančių.

Žmonės aktyviai kreipiasi į seniūnus, seniūnaičius, prašydami daugiau reikalingų paslaugų, taip pat ir patogesnio viešojo transporto.

"Džiaugiamės esamu transporto tinklu, bet tobulėjimui nėra ribų ir visą sistemą būtų galima vis peržiūrėti. Apskritai džiaugiamės bendradarbiavimu su "Klaipėdos keleiviniu transportu", nes jie stengiasi kuo labiau atsižvelgti į gyventojų prašymus, kuriuos galima patenkinti be politinių sprendimų", - kalbėjo seniūnė.

Pasak L. Urbutės, galbūt ateityje pavyks išplėsti I zonos ribas, kad dabar II viešojo transporto zonoje esantys rajono gyventojai galėtų važiuoti geresnėmis sąlygomis - būtų labiau integruojami privežamieji maršrutai, plečiama maršrutų apimama teritorija ir t. t.

Ateityje - plėtra

Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos direktorius Gintaras Neniškis akcentavo, kad dviem savivaldybėms diskutuojant ir dėliojant galimus sprendimus, susiformavo bendradarbiavimo ir kompromisų kultūra.

"Abi pusės - miestas ir rajonas - turėjo ir kažkuo prisidėti, ir kažko atsisakyti bendram labui.

Dabar jau galime pasakyti, jog turime tvarų modelį, kuris turi galimybes plėstis teritoriškai, ir ne vien tik Klaipėdos rajono ribose.

Pasaulinė praktika rodo, kad regioninė transporto plėtra yra racionali vienos kelionės valandos ribose - iki tiek laiko kelionei į darbą gali sugaišti gyventojas. Jeigu daugiau - jis jau ieško galimybės gyventi pačiame mieste. Taigi, tinklo plėtra yra racionali iki Šilutės, Palangos, Kretingos. Kol kas esame tik pačioje to kelio pradžioje, tačiau tikime, kad ir šios savivaldybės įvertins gerąjį Klaipėdos rajono patyrimą ir taip pat įsitrauks į sistemą", - komentavo G. Neniškis.

G. Neniškiui antrino ir V. Grubliauskas, teigęs, kad projektas turi apimti kuo daugiau savivaldybių.

"Manau, kad palengva ateis suvokimas, kad bet kuri tokia sistema naudinga regiono žmonėms - tiek transporto, tiek vandentiekio, tiek energijos, jau nekalbant apie atliekų tvarkymo regioninę sistemą. Tariantis ir dirbant drauge galima gauti geresnę paslaugą už mažesnę kainą ir tai turbūt vienas esminių principų viešajame sektoriuje", - akcentavo Klaipėdos meras.

"Vakarų ekspreso" informacija

Projektą remia

Griežtai draudžiama "Vakarų eksprese" paskelbtą informaciją kopijuoti ir platinti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitaip ją naudoti neturint raštiško leidėjų sutikimo. Turinio naudojimo taisyklės.

Tavo komentaras

Vardas*

El. paštas

Komentaras*

Siunčiama. Prašome palaukti...

Šiandien VE.lt skaitykite

Automobiliai

Nors daugumai žmonių yra sunku įsivaizduoti savo dieną be nuosavo automobilio, tačiau...

Kaip tinkamai prižiūrėti automobilį neeksploatuojant jo ilgesnį laiką? nuotrauka, foto

Trečiadienį skelbiamas naujas kvietimas kompensacijoms už seno ir taršaus automobilio sunaikinimą,...

Ekologiško transporto kompensacijoms – naujas kvietimas nuotrauka, foto

Lietuvoje nuo liepos 1 dienos galiojant taršių automobilių mokesčiui, į valstybės biudžetą...

Jau surinkta apie 11 mln. eurų taršių automobilių mokesčio nuotrauka, foto

Nepaisant visų švietėjiškų akcijų bei baudų, vis dar nemažai vairuotojų rizikuoja savo...

Vairuotojai nepaleidžia iš rankų telefonų nuotrauka, foto

„Gargždai“ krito namuose nuotrauka, foto

Sportas, Povilo Šakinio auklėtiniai išvykoje 64:52 (17:15, 19:8, 10:19, 18:10) įveikė Gargždų „Gargždus“ (7-1)...

Molėtuose dramatiška „Neptūnas-Akvaservis“ pergalė nuotrauka, foto

Sportas, Klaipėdos „Neptūnas-Akvaservis“ Nacionalinėje krepšinio lygoje iškovojo dramatišką pergalę. Molėtuose rezultatu 77:76 (21:21, 17:24, 21:16,...

Skelbiama neteisinga informacija dėl pagalbos numerio 113 nuotrauka, foto

Vakarų Lietuva, Šiomis dienomis pakeistas greitosios pagalbos iškvietimo telefono numeris 003  nauju 113 numeriu...

Naktį keliuose bus slidu, įspėja kelininkai nuotrauka, foto

Lietuva, Šeštadienio pavakarę šalyje valstybinės reikšmės kelių dangos daugiausia šlapios arba drėgnos.Pietinėje Lietuvos...

Sportas, Paskelbta prieš 3 val.

Vakarų Lietuva, Paskelbta prieš 4 val.

Lietuva, Paskelbta prieš 6 val.

Pasidalink

Jūsų vardas*

Draugo el. paštas*

Komentaras

Siunčiama. Prašome palaukti...