Olimpiečiai išsirinko žadėtuosius BMW

Dovanos

Virgilijus Alekna, kol kas rankose laikantis tik savo automobilio modeliuką, visureigį BMW X5 sako išsirinkęs todėl, kad "tokie automobiliai yra pakankamai dideli juose telpa daugiau žmonių"

Praėjusią savaitę Atėnų olimpiados aukso bei sidabro medalių laimėtojams - Virgilijui Aleknai, Austrai Skujytei ir Andrejui Zadneprovskiui - įteikti naujų penktosios klasės BMW automobilių rakteliai.

Lietuvos tautinio olimpinio komiteto generalinis sekretorius Vytautas Zubernis džiaugėsi, jog pavyko suderinti komiteto bei rėmėjų - bendrovės "Krasta auto" galimybes ir sportininkų norus.

V. Zubernis apgailestavo tik dėl to, jog prieš ketverius metus medalius laimėjusiems olimpiados dalyviams buvo įteikta net septyniolika "Rover" markės automobilių, o šiemet už bronzos medalius numatytų BMW trečiosios serijos automobilių padovanoti neteko.

Galėjo rinktis

Lietuvos tautinio olimpinio komiteto prezidento Artūro Poviliūno teigimu, sportininkai galėjo pareikšti savo pageidavimus dėl automobilio modelio, spalvos ir komplektacijos.

Visi olimpiados prizininkai šiemet pasirinko automobilius su trijų litrų dyzeliniais varikliais: A. Skujytei ir A. Zadneprovskiui buvo padovanoti penktosios serijos sedanai, priskiriami prestižinių vidutinės klasės automobilių kategorijai, o V. Alekna išsirinko visureigį X5.

Sportininkai atkreipė dėmesį ir į spalvą - A. Skujytė išsirinko pilkos, A. Zadneprovskis juodos, o V. Alekna - vadinamosios Kalahario rusvos spalvos mašinas.

Pasak "Krasta auto" darbuotojų, automobilių komplektaciją sportininkai iš esmės pasirinko panašią, ji skiriasi tik nereikšmingomis smulkmenomis.

A. Skujytei ir A. Zadneprovskiui pasirinkti automobiliai penktadienį jau buvo padovanoti, o V. Alekna savojo visureigio turės palaukti, nes kol kas jo Lietuvoje dar nėra.

Apdovanojimų ceremonijos metu disko metikui buvo įteiktas šio visureigio modeliukas, o patį automobilį padovanoti planuojama lapkričio mėnesį.

Automobilių neparduos

Paklaustas, kodėl pasirinko būtent tokį automobilį, V. Alekna teigė jau kurį laiką vairuojantis visureigį "Mitsubishi Pajero".

"Išsirinkau visureigį todėl, kad šie automobiliai yra pakankamai dideli - juose daug vietos, telpa daugiau žmonių", - sakė sportininkas.

Jau šešis automobilius turėjusiam V. Aleknai šis BMW bus ne pirmasis - už ankstesnes pergales jis jau buvo gavęs trečiosios serijos BMW, kuriuo dabar džiaugiasi sportininko šeima.

"Naująjį visureigį pasiliksiu sau. Nesu reiklus, todėl manau, kad jis atitiks visus mano poreikius, be to, prie kiekvieno automobilio galima priprasti", - kalbėjo V. Alekna.

Lengvaatletė A. Skujytė mūsų dienraščiui sakė dar nenusprendusi, ar automobilį paliks Lietuvoje, ar vešis į Jungtines Valstijas. Prieš dvejus metus įgijusi vairuotojo pažymėjimą sportininkė teigė dabar vairuojanti nisaną, o prie BMW vairo dar nesėdėjusi ir apie tokį automobilį net nesvajojusi.

Sidabro medalio laimėtojas A. Zadneprovskis pasakojo jau vairavęs penktosios serijos BMW, tik senesnį, ir pardavęs jį prieš pat olimpiadą. Apie dešimt automobilių turėjęs sportininkas sakė naujuoju esąs labai patenkintas. "Komfortas, saugumas, praktiškumas - viskas yra šiame automobilyje", - džiaugėsi penkiakovininkas.

Saugūs ir dinamiški

Penktosios serijos BMW sedanai pasižymi lengvasvore važiuokle - priekinė jos dalis sukonstruota iš tvirto aliuminio. Dėl sumažėjusios ir gerai paskirstytos masės automobilis tampa labai dinamiškas. Dyzelinu varomas automobilis 100 km/h greitį pasiekia per 7,1 s, o maksimalus jo greitis - iki 245 km/h.

Mieste šimtui kilometrų vidutiniškai bus sunaudojama apie dešimt litrų degalų, o užmiesčio keliuose - apie šešis litrus. Degalų bako talpa - 70 litrų.

Keturiais ratais varomo visureigio X5 važiuoklės pagrindas - nepriklausoma septintosios serijos BMW pakaba, kurią papildo priekinių ratų pavara. Šis dyzelinu varomas automobilis 100 km/h greitį pasiekia per 8,3 s. Maksimalus jo pasiekiamas greitis yra 210 km/h.

Miesto gatvėse šimtui kilometrų šis visureigis vidutiniškai sunaudos apie 11-12, o užmiestyje - apie 7-8 litrus degalų. Bake telpa 93 litrai kuro.

Konstruojant automobilį buvo derinamas keturiais ratais varomų automobilių universalumas bei sportiškumas ir sedano patogumas bei saugumas.

Tiek V. Aleknos visureigis, tiek ir A. Skujytės bei A. Zadneprovskio pasirinkti automobiliai turi trijų litrų tūrio variklius su šešiais cilindrais ir keturiais vožtuvais.

Giedrė NORVILAITĖ

Gemius

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder