2019 m. liepos 19 d. 19:43 val., penktadienis

ve  >  Žinios  >  Ekonomika  >  Automobiliai

Automobiliai

Nelegalūs automobilių ardytojai persikėlė į socialinius tinklus

2019-06-17, 10:12

Virginija Žygienė.

Nelegalūs automobilių ardytojai persikėlė į socialinius tinklus nuotrauka, foto

Itin svarbu, kad nebetinkamos naudoti transporto priemonės būtų sutvarkytos laikantis teisės aktų nustatytų reikalavimų.

© Organizatorių nuotrauka

Lietuvoje vis dar dažni yra atvejai, kai asmenys užsiima nelegalia įvairių transporto priemonių ardymo veikla. Maža to, iš detalių pardavimo siekiantys pasipelnyti nelegalūs automobilių ardytojaiapie savo veiklą skelbia socialiniame tinkle „Facebook“.

„Vis dar gauname iš gyventojų pranešimų apie asmenis, kurie ardo įvairias transporto priemones neturint tam būtinų leidimų.

Taip pat daugėja atvejų, kai nelegalus automobilių ardytojas apie savo veiklą (naudotų detalių pardavimą) skelbia socialiniame tinkle „Facebook“.

Nelegalūs ardytojai ne tik nemoka mokesčių ir nesilaiko darbo santykius reglamentuojančių teisės aktų reikalavimų, bet ir vengia tinkamai sutvarkyti vertės rinkoje neturinčias automobilių atliekas“, – sako Eksploatuoti netinkamų transporto priemonių tvarkytojų asociacijos (ENTPTA) vadovas Vladimiras Jankoit.

 

Teisės aktai numato, kad eksploatuoti netinkamą transporto priemonę gali ardyti tik asmenys, kurie turi taršos leidimą ir tokių atliekų tvarkymo licenciją.

Tai reiškia, kad automobilio savininkui draudžiama pačiam ardyti nenaudojamą transporto priemonę, siekiant pasipelnyti iš autodetalių pardavimo.

Pagal Administracinių nusižengimų kodeksą už ūkinės veiklos vykdymą neturint Aplinkos apsaugos įstatyme ar kituose aplinkos apsaugą ar gamtos išteklių naudojimą reglamentuojančiuose teisės aktuose nustatyto leidimo bei aplinkos apsaugos reikalavimų pažeidimą užtraukia baudą asmenims nuo 300 iki 560 eurų, juridinių asmenų vadovams – nuo 900 iki 1700 eurų, kitiems atsakingiems asmenims – nuo 600 iki 1150 eurų.

Be to, nustačius pažeidimą, nelegaliems ardytojams surašomi privalomieji nurodymai susidariusias atliekas priduoti atliekų tvarkytojams.

„Itin svarbu, kad nebetinkamos naudoti transporto priemonės būtų sutvarkytos laikantis teisės aktų nustatytų reikalavimų, nes netinkamai tvarkant kyla pavojus, kad į aplinką patekusios kenksmingos medžiagos gali prasiskverbti į dirvožemį, užteršti gruntinius vandenis ir tokiu būdu pakenkti aplinkai bei žmonių sveikatai.

Džiaugiamės neabejingais gyventojais, kurie praneša apie nelegalius automobilių ardytojusir apie ne vietoje paliktas be priežiūros eksploatuoti netinkamas transporto priemones ar bet kur išmetamas jų detales“, – sako V. Jankoit.

Kaip gerą pavyzdį jis nurodo Eksploatuoti netinkamų transporto priemonių tvarkytojųas ociacijos balandžio mėnesį gautą pranešimą apie tai, kad Raseinių rajono nelegalūs automobilių ardytojai rinkos vertės neturinčias atliekas veža į Molavėnų kaimą ir išmesdami jas tam neskirtoje vietojeteršia aplinką.

Į šią vietovę vežamos ir kitos pavojingos atliekos, kaip šiferis, elektronikos atliekos ir kt.Visi asociacijos gauti pranešimai perduodami atsakingoms institucijoms – Aplinkos apsaugos departamentui, Valstybinei mokesčių inspekcijai ar Policijos departamentui.

„Į neigiamą rinkos vertę turinčių automobilio atliekų sąrašą patenka salono apdailos dalys, plastikas, stiklas, padangos, guma, alyva.

Tai – atliekos, kurių pridavimas atliekų tvarkytojams kainuoja ir dėl to vis dar yra vengiančiųjų tokiomis atliekomis tinkamai pasirūpinti.

Dėl to vertės neturinčios automobilių atliekos neretai šalinamos į buitinių atliekų konteinerius, neteisėtai paliekamos pakelėse ir pamiškėse ar deginamos.

Atliekų turėtojas turėtų eksploatuoti netinkamas transporto priemones perduoti su gamintojų ir importuotojų asociacijomis bendradarbiaujantiems atliekų tvarkytojams“, – teigia Gamintojų ir importuotojų asociacijos vadovė Veronika Masalienė.

Europos Sąjungos direktyva, kurios privalo laikytis ir Lietuva, numato lengvųjų automobilių ir mikroautobusų pakartotinio naudojimo ir perdirbimo užduotis.

Pagal jas tik 5 proc. automobilio ardymo metu susidarančių atliekų gali būti teisėtai pašalinama.

Teisės aktai draudžia gyventojams patiems ardyti nenaudojamus automobilius, juos gali ardyti tik leidimus ir licencijas šiai veiklai vykdyti turintys asmenys.

Gamintojų ir importuotojų asociacija kartu su Eksploatuoti netinkamų transporto priemonių tvarkytojų asociacija yra sukūrusi senų automobilių tvarkymo sistemą. Asociacija organizuoja ir finansuoja automobilių ardymo metu susidarančių neigiamą rinkos vertę turinčių atliekų tinkamą sutvarkymą.

Gyventojai daugiau informacijos, kur nemokamai gali priduoti seną automobilį, ar pranešti apie nelegalius ardytojus gali rasti http://autotvarkymas.lt arba www.atliekos.lt.

Be to, visus metus vyksta aplinkosauginiai projektai „Mes rūšiuojam autoservise“ ir „Mes rūšiuojam automobilių atliekas“.

Jų metu autoservisai skatinami rūšiuoti ir rinkti atskirai atliekas, jų nešalinti su kitomis atliekomis, siekti aplinkos taršos mažinimo bei šviesti ir informuoti visuomenę apie atliekų rūšiavimą ir draugišką aplinkai veiklą.

„Regitros“ duomenimis, šių metų gegužės pradžioje Lietuvoje buvo registruota 1,44 mln. lengvųjų (M1 klasės) automobilių, o iš viso šalyje buvo registruota 1,81 mln.transporto priemonių.

Lietuvoje vis dar dažni yra atvejai, kai asmenys užsiima nelegalia įvairių transporto priemonių ardymo veikla. Maža to, iš detalių pardavimo siekiantys pasipelnyti nelegalūs automobilių ardytojaiapie savo veiklą skelbia socialiniame tinkle „Facebook“.

 

„Vis dar gauname iš gyventojų pranešimų apie asmenis, kurie ardo įvairias transporto priemones neturint tam būtinų leidimų. Taip pat daugėja atvejų, kai nelegalus automobilių ardytojas apie savo veiklą (naudotų detalių pardavimą) skelbia socialiniame tinkle „Facebook“. Nelegalūs ardytojai ne tik nemoka mokesčių ir nesilaiko darbo santykius reglamentuojančių teisės aktų reikalavimų, bet ir vengia tinkamai sutvarkyti vertės rinkoje neturinčias automobilių atliekas“, – sako Eksploatuoti netinkamų transporto priemonių tvarkytojųasociacijos (ENTPTA) vadovas Vladimiras Jankoit.

 

Teisės aktai numato, kad eksploatuoti netinkamą transporto priemonę gali ardyti tik asmenys, kurie turi taršos leidimą ir tokių atliekų tvarkymo licenciją. Tai reiškia, kad automobilio savininkui draudžiama pačiam ardyti nenaudojamą transporto priemonę, siekiant pasipelnyti iš autodetalių pardavimo.

 

Pagal Administracinių nusižengimų kodeksą už ūkinės veiklos vykdymą neturint Aplinkos apsaugos įstatyme ar kituose aplinkos apsaugą ar gamtos išteklių naudojimą reglamentuojančiuose teisės aktuose nustatyto leidimo bei aplinkos apsaugos reikalavimų pažeidimą užtraukia baudą asmenims nuo 300 iki 560 eurų, juridinių asmenų vadovams – nuo 900 iki 1700 eurų, kitiems atsakingiems asmenims – nuo 600 iki 1150 eurų. Be to, nustačius pažeidimą, nelegaliems ardytojams surašomi privalomieji nurodymai susidariusias atliekas priduoti atliekų tvarkytojams.

 

„Itin svarbu, kad nebetinkamos naudoti transporto priemonės būtų sutvarkytos laikantis teisės aktų nustatytų reikalavimų, nes netinkamai tvarkant kyla pavojus, kad į aplinką patekusios kenksmingos medžiagos gali prasiskverbti į dirvožemį, užteršti gruntinius vandenis ir tokiu būdu pakenkti aplinkai bei žmonių sveikatai. Džiaugiamės neabejingais gyventojais, kurie praneša apie nelegalius automobilių ardytojusir apie ne vietoje paliktas be priežiūros eksploatuoti netinkamas transporto priemones ar bet kur išmetamas jų detales“, – sako V. Jankoit.

 

Kaip gerą pavyzdį jis nurodo Eksploatuoti netinkamų transporto priemonių tvarkytojųasociacijos balandžio mėnesį gautą pranešimą apie tai, kad Raseinių rajono nelegalūs automobilių ardytojai rinkos vertės neturinčias atliekas veža į Molavėnų kaimą ir išmesdami jas tam neskirtoje vietojeteršia aplinką. Į šią vietovę vežamos ir kitos pavojingos atliekos, kaip šiferis, elektronikos atliekos ir kt.Visi asociacijos gauti pranešimai perduodami atsakingoms institucijoms – Aplinkos apsaugos departamentui, Valstybinei mokesčių inspekcijai ar Policijos departamentui.

 

„Į neigiamą rinkos vertę turinčių automobilio atliekų sąrašą patenka salono apdailos dalys, plastikas, stiklas, padangos, guma, alyva. Tai – atliekos, kurių pridavimas atliekų tvarkytojams kainuoja ir dėl to vis dar yra vengiančiųjų tokiomis atliekomis tinkamai pasirūpinti. Dėl to vertės neturinčios automobilių atliekos neretai šalinamos į buitinių atliekų konteinerius, neteisėtai paliekamos pakelėse ir pamiškėse ar deginamos. Atliekų turėtojas turėtų eksploatuoti netinkamas transporto priemones perduoti su gamintojų ir importuotojų asociacijomis bendradarbiaujantiems atliekų tvarkytojams“, – teigia Gamintojų ir importuotojų asociacijos vadovė Veronika Masalienė.

 

Europos Sąjungos direktyva, kurios privalo laikytis ir Lietuva, numato lengvųjų automobilių ir mikroautobusų pakartotinio naudojimo ir perdirbimo užduotis. Pagal jas tik 5 proc. automobilio ardymo metu susidarančių atliekų gali būti teisėtai pašalinama. Teisės aktai draudžia gyventojams patiems ardyti nenaudojamus automobilius, juos gali ardyti tik leidimus ir licencijas šiai veiklai vykdyti turintys asmenys.

 

Gamintojų ir importuotojų asociacija kartu su Eksploatuoti netinkamų transporto priemonių tvarkytojų asociacija yra sukūrusi senų automobilių tvarkymo sistemą. Asociacija organizuoja ir finansuoja automobilių ardymo metu susidarančių neigiamą rinkos vertę turinčių atliekų tinkamą sutvarkymą. Gyventojai daugiau informacijos, kur nemokamai gali priduoti seną automobilį, ar pranešti apie nelegalius ardytojus gali rasti http://autotvarkymas.lt arba www.atliekos.lt.

 

Be to, visus metus vyksta aplinkosauginiai projektai „Mes rūšiuojam autoservise“ ir „Mes rūšiuojam automobilių atliekas“. Jų metu autoservisai skatinami rūšiuoti ir rinkti atskirai atliekas, jų nešalinti su kitomis atliekomis, siekti aplinkos taršos mažinimo bei šviesti ir informuoti visuomenę apie atliekų rūšiavimą ir draugišką aplinkai veiklą.

 

„Regitros“ duomenimis, šių metų gegužės pradžioje Lietuvoje buvo registruota 1,44 mln. lengvųjų (M1 klasės) automobilių, o iš viso šalyje buvo registruota 1,81 mln.transporto priemonių.

 

Daugiau informacijos:

 

Virginija Žygienė

Viešųjų ryšių vadovė

Reklama

Griežtai draudžiama "Vakarų eksprese" paskelbtą informaciją kopijuoti ir platinti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitaip ją naudoti neturint raštiško leidėjų sutikimo. Turinio naudojimo taisyklės.

Reklama

Tavo komentaras

Vardas*

El. paštas

Komentaras*

Siunčiama. Prašome palaukti...

Šiandien VE.lt skaitykite

Automobiliai

Vairuotojo pažymėjimą ir teisę vairuoti automobilį iš pirmo karto gauna tik kas...

„Regitra“ - būsimo vairuotojo košmaras? nuotrauka, foto

Ketvirtadienį Palangoje – oficialus „Aurum 1006 km lenktynių“ startas. 38 komandų sportiniai...

Aplink Baltijos jūrą - per 2 paras nuotrauka, foto

Neretai einant vidury perėjos tenka neplanuotai sustoti ir užleisti kelią jau įsibėgėjusiam...

Autobusų vairuotojai - įžūliausi eismo dalyviai? nuotrauka, foto

Į "Vakarų ekspreso" redakciją kreipėsi klaipėdietis Jonas. Senyvo amžiaus vyras skundėsi, jog...

Stovi jau 3 savaites, o savininko - nė kvapo nuotrauka, foto

Atnaujins buvusią odos ir venerinių ligų polikliniką nuotrauka, foto

Klaipėda, Verslininko Martino Gusiatino šeimos valdoma bendrovė „Stemma group“ už 572 tūkst. eurų įsigijo...

Eglė Tamulytė-Shaltmira: "Pasaulio užkariauti nereikia, užtenka su juo susidraugauti" nuotrauka, foto

Parodos, Ekscentriškoji menininkė Eglė Tamulytė-Shaltmira savo darbų parodą, sudarytą iš dviejų dalių, kuriose...

Klaipėdos akvarelės: namai ir žmonės (587) nuotrauka, foto

Klaipėdos akvarelės, "Vakarų ekspresas" tęsia pasakojimų ciklą apie senuosius Klaipėdos namus ir juose gyvenusius,...

Palangoje klaikiai sumuštas 17-metis nuotrauka, foto

Kriminalai, Patyčios ir santykių aiškinimasis tarp paauglių Palangoje baigėsi smūgiais, po kurių 17-metis...

Klaipėda, Paskelbta prieš 21 min.

Klaipėdos akvarelės, Paskelbta prieš 2 val.

Kriminalai, Paskelbta prieš 3 val.

Pasidalink

Jūsų vardas*

Draugo el. paštas*

Komentaras

Siunčiama. Prašome palaukti...