Tūkstančiai parduodamų automobilių slepia trūkumus: kaip nelikti prie sugedusios geldos?

Naudoti automobiliai Lietuvoje: kas trečias daužtas, rida klastojama dešimtimis tūkstančių kilometrų

Nors dėl karantino Lietuvoje praktiškai sustojo naudotų automobilių pardavimai, vairuotojai šiomis dienomis vis dažniau tikrina sau priklausančių mašinų istoriją. Anksčiau pirktų transporto priemonių patikros mastai šalyje išaugo net 60 proc.

Pasidomėjus savo automobilio istorija, galima sužinoti išties daug naudingos, o kartais ir šokiruojančios informacijos. Trečdaliui Lietuvoje tikrinamų automobilių buvo atliktas kėbulo remontas, o daugiausiai šiems darbams išleidžia BMW, „Mercedes-Benz” ir „Volvo” vairuotojai. Vidutiniškai rida Lietuvoje atsukama 71,5 tūkst. km, rodo „carVertical.lt” duomenys.

Beje, BMW – nuostolingiausi dėvėti automobiliai Lietuvoje. Tai dažniausiai ir brangiausiai remontuojama markė kėbulų taisyklose. Čia vidutinės BMW savininko išlaidos siekia 7,2 tūkst. Eur – bent 8 mėnesių vidutinius atlyginimus „į rankas”.

Beveik pusę ridos klastojimo atvejų „carVertical” taip pat užfiksavo Bavarijos koncerno automobiliuose.

Tuo tarpu geidžiamiausias tautiečių automobilis yra „VW Passat“, ypač jeigu jam 10–14 metų ir varomas dyzelinu.

Kas trečiam (32,9 %) „carVertical” šalyje patikrintam automobiliui buvo atliktas kėbulo remontas. Pagal šį rodiklį Lietuva „pirmauja“ tarp Europos Sąjungoje esančių įmonės rinkų. Europos vidurkis siekia vos 9,3 %.

Apgauti pirkėjai permoka bent 1,5 tūkst. Eur

Manoma, kad mažiausiai trečdalis dėvėtų automobilių parduodami su atsukta rida. „carVertical” užfiksuotų odometro klastočių vidurkis – net 71,509 km. Kitaip tariant, 250 tūkst. km nuvažiavusią mašiną nesąžiningas prekeivis pardavinėja kaip nuriedėjusią tik 180 tūkst. km.

„Tuomet ji atrodo gerokai mažiau susidėvėjusi ir nesiekia lietuviams psichologiškai reikšmingos 200 tūkst. km ribos. Be to, suklastojus odometro rodmenis, tampa nebeįmanoma atsekti, ar kai kurie ypač svarbūs remonto darbai, pavyzdžiui, pagrindinio variklio diržo keitimas, jau turėjo būti atlikti, ar dar tik laukia ateityje”, – atkreipia dėmesį „carVertical” Inovacijų ir produktų vadovas Arnas Vasiliauskas.

Žinoma, kiekviena apgavystė kerta per pirkėjų kišenę. Anot A.Vasiliausko, rinkoje dėl atsuktos ribos automobilis paprastai pabrangsta 15–20 procentų. Populiariausių gamintojų naudotų automobilių kainos vidurkis – 7398 Eur, taigi žmogus už apgavystę sukčiautojams permoka apie 1,5 tūkst. eurų.

Apibendrindami duomenims, automobilių istorijos patikros platformos „carVertical“ specialistai išanalizavo daugiau ne 200 tūkst. 2019 metais Lietuvoje paskelbtų automobilių skelbimų.

Daugiau statistikos ir įžvalgų apie mūsų šalies naudotų automobilių rinką rasite prisegtame infografike.

Skaitomiausi portalai

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder