Mažesnes degalų kainas pajus tik vairuotojai

Mažesnes degalų kainas pajus tik vairuotojai

Praėjusį savaitgalį degalų kainos Lietuvoje pasiekė seniai matytas žemumas. Tačiau verslininkai sako, kad dėl pigesnių degalų kitų prekių bei paslaugų atpigimo tikėtis neverta.

Lietuvoje, nors ir labai vėluodamos, degalų kainos vis mažėja. Pasaulinės naftos kainos, birželio pabaigoje siekusios 115 JAV dolerių už barelį, nuo liepos kone kasdien ritosi žemyn ir rudens pradžioje jau svyravo ties 90 dolerių riba, o Lietuvoje degalai pigo gerokai lėčiau ir mažiau. Štai populiariausios markės benzino litras, šalies degalinėse birželį ir liepą kainavęs vidutiniškai apie 4,55-4,6 lito, rugpjūtį vis dar kainavo 4,59 lito, rugsėjį jo kaina išliko tokia pati. Dyzelinas per tą patį laikotarpį atpigo vos 0,2 proc. - iki 4,37 lito.

O Visų šventųjų dieną ir per Vėlines artimųjų kapų aplankyti nuosavu transportu vykę vairuotojai buvo nustebinti: vidutinė 95 markės benzino kaina Lietuvoje tesiekė 4,27 lito už litrą, o dyzelino - 3,99 lito. Tačiau atokesniuose šalies rajonuose vairuotojai fiksavo ir dar gerokai mažesnes kainas. Štai šalia Šilutės dyzelino buvo galima įsipilti vos po 3,85 lito. Po švenčių dyzelino kainos šiek tiek padidėjo, tačiau vis tiek išsilaikė gerokai mažesnės nei prieš kelias savaites - 4,01 lito. Benzino kaina nepakito ir siekė tuos pačius 4,27 lito. Naftos produktų pardavėjai sako, kad kuras gali dar labiau pigti.

„Didmeninė naftos produktų kaina kurį laiką nebesikeičia, todėl ir mažmeninė nesikeičia. Tačiau po kurio laiko ji galbūt ir vėl pradės mažėti. Nes gali būti, kad kai kurios įmonės prikaupė pigių atsargų. O jei didmeninė kaina dar mažės, tai ir mažmeninė tikrai mažės. O labiausiai pastaroji buvo sumažėjusi prieš ir per Vėlines, nes dauguma degalinių tinklų švenčių proga taikė akcijas. Iš dalies akcijos taikomos dėl konkurencijos, kad klientai nenuvažiuotų į kitas degalines, iš dalies ir dėl to, kad suteiktų žmonėms galimybę pigiau nuvažiuoti ten, kur jie nori“, - sakė Lietuvos naftos produktų prekybos įmonių asociacijos prezidentė Daiva Jokšienė.

Tačiau, anot jos, mažomis degalų kainomis galės džiaugtis tik vairuotojai.

„Autobusų, taksi bilietų kainos tikrai nesikeis. Jie taip greitai nekeičia kainų pagal degalų kainų svyravimus“, - tvirtino D.Jokšienė.

Jai antrino ir Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“, vienijančios ir viešojo keleivių pervežimo įmones, prezidentas Algimantas Kondrusevičius. Pasak jo, turbūt nepigs ne tik autobusų bilietai, bet ir produktų, kuriuos veža kitos „Linavos“ įmonės (tarp jų ir iš ES šalių į Lietuvą), kainos.

„Autobusų bilietai nepigs, nes jų kainas nustato savivaldybės, mat įmonės savivaldybėms priklauso. Nors žymus degalų atpigimas gal ir gali kiek bilietų kainas koreguoti, ypač dėl artėjančių savivaldos rinkimų. Tačiau krovinių vežėjai kainų tikrai negali sumažinti. Krovinių vežimo kainą lemia paklausos ir pasiūlos balansas, o pasiūla dėl tam tikrų politinių įvykių - smarkiai sumažėjusi. Dyzelino atpigimas tik sumažins vežėjų nuostolius, todėl kainų jie tikrai nemažins. Naftos kainų mažėjimas yra stagnuojančios ekonomikos, mažinančios pasiūlą, požymis. Todėl mums tikrai ne visada gerai, kad degalai yra pigūs“, - tikino A.Kondrusevičius.

Parengta pagal dienraštį „Vakaro žinios“

Skaitomiausi portalai

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder