"Mazda CX-3": antras automobilis garaže

"Mazda CX-3": antras automobilis garaže

Pradžioje buvo žodis. Po to žodžių atsirado daugiau. Paskui iš tų žodžių Martynas Mažvydas sudėliojo "Katekizmą", Viljamas Šekspyras - "Hamletą", Vytautas Landsbergis - monografiją "Čiurlionio kūryba". Tačiau į kiemą atėjo XXI amžius ir žodžiai nebeteko savo pradinės reikšmės.

Būtent XXI amžius galutinai supainiojo žodžių reikšme vis dar tikinčius naivuolius. Kai jie ėmė nebesusigaudyti, kodėl "visureigiu", arba, remiantis Dabartinės lietuvių kalbos žodynu (Mokslo ir enciklopedijų leidybos institutas, Vilnius, 2000), "galinčiu visur važiuoti automobiliu" imtos vadinti nuo paprasto "golfo" tik keliais prošvaisos centimetrais besiskiriančios transporto priemonės, naują pasaulio realybę kuriantys rinkodarininkai (Dievas tuo metu jau buvo reanimacijos palatoje) pasitaisė. Tokius automobilius, kuriais nebuvo galima niekur (išskyrus asfaltuotą kelią) nuvažiuoti, jie ėmė vadinti krosoveriais.

Nebesigilinkime į šio naujojo darinio prasmę ir paskirtį - "Vakarų ekspresas" nėra 48 puslapių laikraštis. Paminėkime tik tiek, kad krosoveriu priimta vadinti ant paprasto lengvojo automobilio platformos sukurtą ir įvairių modelių (visureigio, universalo ar hečbeko) savybes tarpusavyje derinančią transporto priemonę. Kokia proporcija? Rinkodara nutyli.

NUKIRSTAS priekis - firminis mazdų bruožas.

Į pievas nekviečia

Tačiau "Mazda" markės rinkodarininkus reikia pagirti už sąžiningumą - reklaminiame buklete, skirtame naujajam kompaktiniam CX-3 modeliui, jie nevartoja net žodžio "krosoveris".

Taip, jo prošvaisa didesnė nei mažylio "Mazda2", kurio platformą ir turi "cė iks trečias", tačiau sąžiningai pasielgę japonų "marketologai" suprato - nereikia žmonėms suteikti iliuzijų ir leisti važiuoti, kur tik užsimano - paskui jų klientai, užstrigę, sakykime, visiškai nekaltoje pievoje, tik turės daugiau problemų.

Tą supranti pabandęs iš rajoninio kelio Nr. 4229 Vilkyškiai-Bitėnai-Panemunė, vedančio per Rambyno regioninį parką, pasukti kitų automobilių (neabejotinai pirminės savo pavadinimo reikšmės nepraradusių visureigių) išmintu takeliu Šereitlaukio piliakalnio link. Važiuoji, ir kiekviena kūno ląstele jauti, kaip dugną braukia, atrodytų, visai neaukšta žolė. Ir galvoji - kaip gerai, kad neseniai nebuvo liūčių. Tada suki atgal į kelią Nr. 4229 ir atsipūti ramiau: pagalbos neprireiks.

GRAKŠČIOS kėbulo linijos automobilį padaro itin patraukliu.

"Susilieję su automobiliu"

Kita vertus, reikia skaityti, ką pasakė "Mazda" rinkodarininkai. O pasakė jie aiškiai: "<...> tiek siaurose senamiesčio gatvelėse, tiek užmiesčio plente." Ir nė žodžio apie panemunės pievas.

Ir čia japonai taip pat nemelavo - didžiausią malonumą važiuodamas su CX-3 jauti būtent ten, kur jie ir nurodė. Net ne autostradoje - ten esi užliūliuojamas nesuskaičiuojamos daugybės elektroninių pagalbininkų, praktiškai leidžiančių tau skaityti laikraštį prie vairo. Čia, aišku, mes hiperbolizuojame - tik nebandykite to daryti iš tiesų.

EKRANAS. Įjungus variklį projekcinis ekranas išlenda virš vairo kolonėlės. Blogai tik tai, kad jo padėtis nesireguliuoja, todėl norėdamas pamatyti, kas jame rodoma, turi taikyti savo sėdėsenos padėtį prie jo.

O štai užmiesčio plentas - ideali vieta. Ir vėl galime pacituoti japonus: "Mėgausitės idealia vairavimo pozicija, tiesioginiu ir paklusniu valdomumu - pasijusite susilieję su automobiliu." Ir vėl jie nemeluoja - vairas tiksliai reaguoja į tavo judesius, 6 laipsnių "automatas" nesunkiai supranta, ko iš jo norima, o jei norite, pavaras galite perjungti pats - mentelėmis ant vairo.

Aišku, iš vietos 120 arklio galių automobilis ir nešauna kaip "Bloodhound SSC" raketa, bet jis juk ne tam ir skirtas, ar ne? Tad palikime rūpintis tais arkliais jauniesiems forumas.bmwfan.lt lankytojams.

DIDELI veidrodėliai - didelis pranašumas. Ir, aišku, saugumas.

Bagažinė - menka

Vairuotojo "darbo" vietoje jautiesi patogiai (įdomu tai, kad sėdynių padėtis valdoma ne elektra, o rankiniu būdu - tokia žavi senovinė egzotika šiuolaikiniuose automobiliuose), tad, atrodytų, mintum su visa šeima kur nors toli...

Tačiau kur numintum be lagaminų - nei į Kostą Bravą pagulėti paplūdimyje, nei į Milaną apsipirkti. Kitaip pasakius, į bagažinę šioje mazdoje telpa tik moteriškas rankinukas ir gesintuvas. Na, gerai, dar keli popieriniai maišeliai su užrašais "H&M", "Monton". Ir "Triumph", aišku.

Kita vertus, patys "Mazda" pardavėjai neslepia, kad tai nėra pagrindinis šeimos automobilis - jam skirta antra vieta garaže. Nuvežti vaikus į mokyklą. Parsivežti vyrą iš alyno. Ir kitą rytą, prieš tai būtinai įpylus šalto lagerio bokalą, nuvežti jį (vyrą, ne bokalą) pasigrožėti vaizdais nuo Rambyno kalno. Kitaip sakant, ten, kur "Ryanair" limitus viršijančių lagaminų nereikia. Jiems vieta - pirmajame šeimos automobilyje.

MINUSAS - greitai dulkėmis ir purvu apsinešantis galas.

Trumpos bazės minusai

O kaip su komfortu? Jei omenyje turime saloną - apdailos medžiagos čia itin aukštos kokybės. O jei techninį turinį...

Na, automobilio bazė - radikaliai trumpa (kėbulo galas baigiasi iškart už galinio rato), tačiau inžinieriai, atrodo, padarė viską, kad to nesijaustų. Aišku, blogos būklės kelyje kratymas jaučiasi, o žvyrkeliu apskritai geriau važiuoti kuo greičiau - tik taip dingsta tas kratymas. Tačiau tai nesaugu. Ir prisiminkime, kad rinkodarininkai nepataria ten lįsti. O ir galas dulkėmis apsineša per keletą sekundžių - tokia arti tobulumo esančio dizaino kaina.

Dar trumpam grįžkime prie jau minėtų elektroninių pagalbos sistemų. Kai po kelių (ar keliolikos) metų mūsų keliuose atsiras serijiniai bepiločiai automobiliai, ne vienas iš jų bus su "Mazda" logotipu - skrydžiui išskleistais sparnais. Tą supranti išbandęs CX-3 siūlomą radarinę nuolatinio greičio palaikymo sistemą MRCC. Visa, ko reikia iš jūsų - laikyti vairą, o greitį iki priekyje važiuojančio kito automobilio sistema palaiko pati. Pati pristabdo, pati pagreitėja.

Ne paskutinę vietą užima ir išvažiavimo iš eismo juostos perspėjimo sistema LDWS - ratams priartėjus prie baltų dažų linijos pajauti vibraciją ir pamatai atitinkamą simbolį projekciniame ekrane. Tiesa, kartais ji nesuveikia. Bet čia, reikia spėti, jau ne automobilio kūrėjų, o mūsų kelius ženklinančių tarnybų klaida.

Už ir prieš

+ Patogi vairuotojo vieta

+ Elektroninių pagalbos sistemų gausa

+ Išskirtinis dizainas

+ Nepriekaištingos kokybės salono apdaila

- Maža bagažinė

- Greitai purvu apsinešantis galas

Pagrindiniai konkurentai

Nors kompaktinių krosoverių klasėje - jau nemažai varžovų ("Citroen C4 Cactus", "Fiat 500X", "Ford Kuga", "Honda HR-V", "Kia Carens", "Mitsubishi ASX", "Opel Mokka", "Peugeot 2008", "Renault Captur", "Seat Leon X-Perience", "Volkswagen Golf Alltrack"), "Mazda" atstovai įvardija tik vienintelį konkurentą - "Nissan Juke". Artimiausio pagal techninius parametrus "Juke" (su 1.6 86 kW/117 AG variklius ir automatine (CVT) transimisija) kaina - nuo 16 090 Eur (dabartinė akcija - 15 090 Eur). "Mazda CX-3" (2.0 88 kW/120 AG AT6) kaina - nuo 18 950 Eur.

"Autosalonas" važiavo

"Mazda CX-3 SKYACTIV-G Luxury Plus 6AT 2.0"

Ilgis/plotis/aukštis (mm): 4 274/1 729,5/1 535

Ratų bazė (mm): 2 570

Prošvaisa (mm): 154

Svoris (kg): nėra duomenų

Pagreitėjimas 0-100 km/h (s): 9,9

Maksimalus greitis (km/h): 187

Variklio tipas: benzininis

Darbinis tūris (cm3): 1 998

Maksimalus galingumas (kW (AG)/min-1): 88 (120)/6 000

Maksimalus sukimo momentas (Nm/min-1): 204/2 800

Transmisija: automatinė, 6 laipsnių

Varomieji ratai: priekiniai

Bagažinės talpa (l): 294

Degalų sąnaudos (l/100 km), vidutinės: 5,8 l (gamintojo duomenys), 7,8 l bandymo metu)

Kaina (su PVM, Eur) - 24 400.

Skaitomiausi portalai

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder