2021 m. sausio 20 d. 15:44 val., trečiadienis

ve  >  Žinios  >  Ekonomika  >  Automobiliai

Automobiliai

Klaipėdos pašonėje gamins elektrobusus

(8)

Klaipėdos pašonėje gamins elektrobusus nuotrauka, foto

ATEITIS. Klaipėdietiško elektrobuso kūrėjai įsitikinę, kad elektra varomas viešasis transportas įsigalės po keliolikos ar net kelių metų.

© Egidijaus JANKAUSKO nuotr.

Reklama

Uostamiesčio gyventojus gatvėse kurį laiką stebinusio elektrobuso kūrėjai žengia žingsnį ir netrukus Laisvojoje ekonominėje zonoje pradės kildinti eksperimentinę elektrinio autobuso gamybos laboratoriją. Projekto iniciatoriai turi didelių ambicijų: apsiuostinėjus ir įvertinus eksperimentinę veiklą galbūt bus atsigręžta ir į serijinę elektrobusų gamybą.

Nors elektra varomų autobusų projektai plėtojami didžiosiuose Vakarų Europos šalyse, ši pramonė, anot klaipėdietiško elektrobuso gamintojų, vis dar mieganti ir pernelyg nevystoma. Eksperimentinę labaratoriją besiruošiančios statyti bendrovės "Vėjo projektai" direktorius Alvydas Naujėkas yra sakęs, jog bendrovė siekia miesto autobuso koncepciją pakeisti iš esmės ir tuo nustebinti Europą.

Prie tikslo artėjama sparčiu žingsniu - neseniai buvo paskelbta galutinė atrankos dėl poveikio aplinkai vertinimo išvada, po to bus siekiama gauti leidimą statybai, tariamasi su rangovais ir, pasak direktoriaus, Kretainio g. 6 numeriu pažymėtame sklype gamykla pradės kilti kitais metais.

"Gamykla bus eksperimentinė. Šiuo metu "Vėjo projektai" dirba prie elektrinio autobuso sukūrimo ir tai yra daroma su vietiniais resursais. Įmonės pagrindą sudaro Klaipėdos universitetą baigę jauni inžinieriai, taip pat kompetencijos įgijome iš vokiečių, olandų ir italų automobilių gamintojų pramonės specialistų, - pasakojo A. Naujėkas. - Šiuo metu reikalinga suformuoti klasterį, kadangi Lietuvoje tokios pramonės nėra išvystyta. Verslo požiūriu iškart statyti didelę gamyklą būtų savižudybė, tad pradėsime nuo eksperimentinės gamyklos ir stebėsime kaip sureaguos rinką ir kokį produktą mums pavyks sukurti".

Šioje srityje bendrovės vadovas įžvelgia didžiulį potencialą - naujos kartos elektrinių autobusų pasaulyje praktiškai nesimato, o daugiausia mokslininkai užsiiminėjo paprastų autobusų perdarymu į elektrinius. A. Naujėko manymu elektrinio, ypač viešojo transporto ateitis yra ne už dešimčių, bet už keliolikos ar net kelių metų. Būtent dėl to po kelių metų bus žiūrima, ar verta statyti didesnę gamyklą, kuri gamintų elektrobusus serijiniu būdu.

Klaipėdiečiai jau matė miesto gatvėmis važinėjusį elektrini autobusą, kuris buvo perdarytas iš seno "Škoda" autobuso karkaso. Visgi šiuo metu inžinieriai dirba prie visiškai naujo elektrinio autobuso prototipo sukūrimo projekto. Koncepcijoje apibrėžta, kad šis bus itin lengvas su įdomiomis naujovėmis: kėbulas bus gaminamas iš mišrių medžiagų, jis turės naujovišką važiuoklę (varikliai turėtų būti ratuose) bei interaktyvų eksterjerą. Elektrobusą kuriantys mokslininkai jį pakrikštijo "Dancer".

Reklama

"Lietuviai geba kurti tokio lygio technologijas. Kai kurie mūsų sprendiniai neturi analogų pasaulyje ir yra patentuojami. Šiuo metu mūsų eksperimentinė bazė yra Klaipėdos universiteto verslo inkubatoriuje, ten iki šių metų galo ir turėtų gimti pirmasis toks autobusas", - atskleidė A. Naujėkas.

Šiuo metu elektrobusą kuriančią komandą sudaro 30 žmonių, tačiau artimiausiu metu žadama įdarbinti dar per 20 profesionalų. Kitų metų gale arba 2018 m. pradžioje pradėjus eksperimentinės gamyklos eksploataciją žadama įdarbinti dar 50 žmonių.

Stebino klaipėdiečius

Klaipėdiečiai bei praėjusios "Jūros šventės" dalyviai galėjo pasigrožėti itin tyliu, baltu ir permatomu elektriniu autobusu, kuris anksčiau važinėjo ir uostamiesčio bei kitų šalies miestų gatvėse. Inžinieriai elektrobusą surinko iš seno "Škoda" autobuso, kurį kaip nurašytą ir nenaudojamą įsigijo prieš 3 metus. Jiems jį teko visiškai išardyti, palengvinti net 5 tonoms bei įrengti baterijas ir elektros variklius.
Be to, autobusas turi "ūsus", tad bandymų metu Kaune ir Vilniuje galėjo įsikrauti nuo troleibusų elektros tinklų ir toliau riedėti savarankiškai.
Šis autobusas yra važinėjanti laboratorija. Jam riedant viduje darbuoojasi inžinieriai, kurie elektrobuso galimybėmis bei sprendimų veiksmingumu gali įsitikinti realiomis sąlygomis įsiliejant į eismą, o ne kompiuterinėmis simuliacijomis.

Griežtai draudžiama "Vakarų eksprese" paskelbtą informaciją kopijuoti ir platinti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitaip ją naudoti neturint raštiško leidėjų sutikimo. Turinio naudojimo taisyklės.

Komentarai

123

2016-03-26   06:22

IP: 188.69.215.18

Automobilio o PAC naujo ir dar elektrinio auto use gamyba preikalaiuja milijardiniu, pabreziu milijardiniu investiciju. To sau neleidzia ir passu lines kompanijos. Tai europiniu pinigu plovimas tayra antrieji vaikui. Aferiugos su p. didzioku priesakyje.

Gero vėjo

2016-03-24   10:41

IP: 78.57.208.240

Gera idėja ir sėkmės kūrėjams.

2016-03-24   09:50

IP: 78.61.30.40

Naujoviska vaziuokle - bet varikliai ratuose tai ne naujiena, visi karjeriniai sunkvezimiai su elektrovarikliais turi tokia vaziuokle.

Tavo komentaras

Vardas*

El. paštas

Komentaras*

Siunčiama. Prašome palaukti...

Šiandien VE.lt skaitykite

Automobiliai

Vyriausybė uždraudė nuosavu automobiliu važiuoti daugiau nei 2 asmenims, išskyrus šeimos narius...

Uždrausta nuosavu automobiliu važiuoti daugiau nei dviem nuotrauka, foto

Šią savaitę Kuršių nerijoje vairuotojams nemokamai pradėjus dalyti žvėris esą atbaidančius...

Švilpukai sukėlė skepsio vėjelį nuotrauka, foto

„Trikojais“ greičio matuokliais šiemet paskirta baudų už daugiau nei 4,7 mln....

Trikojai „prišaudė“ baudų už daugiau nei 4,7 mln. eurų nuotrauka, foto

Vairuotojų laukia staigmena – jau netrukus skirtingose Lietuvos vietose pradės veikti beveik...

Kalėdinė „dovana“ vairuotojams – nauji greičio matuokliai nuotrauka, foto

„Slapta Putino karalystė“: Navalno tyrimas atskleidžia apie milijardo vertės saugomus rūmus nuotrauka, foto

Pasaulis, Pagrindinis Kremliaus kritikas Aleksejus Navalnas yra suimtas, tačiau tai netrukdo jo komandai...

Startuoja pirmosios bendros Europos universiteto EU-CONEXUS studijų programos nuotrauka, foto

Švietimas, Europos universitetas EU-CONEXUS pradėjo pirmąsias bendras papildomų bakalauro specializacijų (minor) studijas. Per...

Pandemija sugrąžino į viešbučių verslą nuotrauka, foto

NT, Viešbučio "Vėtra" savininkas Petras Grigalis į verslą grįžo po ketverių metų pertraukos....

Kapitonai sunerimę: atsisakoma krante jūrininkams teikti pagalbą nuotrauka, foto

Jūra, Lietuvos jūrininkus sukrėtė laivo kapitono, atplaukusio į vieną Kinijos uostą, pasakojimas, šiomis...

Pasidalink

Jūsų vardas*

Draugo el. paštas*

Komentaras

Siunčiama. Prašome palaukti...