Klaipėda - vidutiniškai lėtas (greitas) miestas

Klaipėda - vidutiniškai lėtas (greitas) miestas

"Autosalono" eksperimentas

Gyvenate Jūrininkų prospekte, ir jums reikia į Klaipėdos universitetinę ligoninę? Sėskite į automobilį mažiausiai prieš 35-40 minučių ir nusiteikite tam, kad jūsų vidutinis greitis nesieks nė 30 km/h. Tą atskleidė "Autosalono" atliktas eksperimentas.

Neseniai Europoje buvo atliktas tyrimas, kuriuo siekta nustatyti "lėčiausius" žemyno miestus. Lyderiu jame tapo Londonas, kuriame vidutinis automobilio judėjimo greitis yra 19 km/h. Greičiausiu pripažintas Hamburgas - neva jame vidutinis greitis yra net 84 km/h.

Sunku pasakyti, kuo rėmėsi šio tyrimo autoriai, tačiau "Autosalonas" praėjusią savaitę į rankas paėmė GPS prietaisą, sėdo į tarnybinį "Volkswagen Caddy" ir pasivažinėjo Klaipėdos gatvėmis trimis paros laikais - rytą, dieną ir pavakare.

Išvedus trijų kelionių vidurkį paaiškėjo, jog pervažiuoti Klaipėdai nuo pietų iki šiaurės vidutiniškai reikia 28 min. 10 sek. Vidutinis važiavimo miestu greitis - 29,32 km/h.

Rytas be... kamščių

24 min. 03 sek. Tiek prireikė "Autosalono" ekipažui įveikti maršrutą Mogiliovo gatvė-Klaipėdos universitetinė ligoninė, iš pradinio taško pajudėjus rytinio piko metu - 7.50 val.

Važiuota daugeliui miegamųjų rajonų gyventojų įprastu maršrutu - Šilutės plentu, Mokyklos gatve, Priestočio, Herkaus Manto gatvėmis bei Liepojos plentu.

Keista tai, kad minėtasis rytinis pikas buvo netradicinis, tiksliau, jo visai nebuvo. Ilgai stovėti neteko dviejose labiausiai "kamščiuotose" šio maršruto vietose - ties Debreceno gatve bei Baltijos prospekto žiedu.

Galbūt todėl visas 12 km 817 m atstumas įveiktas per 24 minutes. Vidutinis greitis - 31,97 km/h.

Prakeikta atkarpa

Paradoksas, tačiau dienomis važinėti po Klaipėdą reikia ne mažiau laiko nei rytais, ir tai vyksta netgi lėčiau.

Nuvažiuoti nuo Klaipėdos universitetinės ligoninės iki Mogiliovo gatvės, tiesa, kiek kitu maršrutu - Liepojos plentu, Herkaus Manto, S. Dariaus ir S. Girėno, Naująja Uosto, Pilies, Sausio 15-osios gatvėmis, Taikos prospektu ir Smiltelės gatve - prireikė 26 min. 50 sek.

Šis maršrutas, pradėtas 13.30 val., buvo ilgesnis - 13 km 849 m, o vidutinis greitis siekė 30,96 km/h.

Lėčiausiai buvo važiuojama atkarpoje nuo Naujosios Uosto bei Naujojo Sodo gatvių sankryžos iki Minijos gatvės pradžios - šiam trumpam 1 260 metrų atstumui įveikti prireikė beveik ketvirtadalio viso laiko - net 6 minučių.

Vakare - lėčiausiai

Būtent ši atkarpa priverčia uostamiesčio vairuotojus sugaišti daugiau laiko pakeliui iš darbo į namus ir vakarais.

16.47 val. pajudėjus iš minėtos ligoninės aikštelės paskirties taškas - Mogiliovo gatvė - buvo pasiekta 17.20 val. Kelionė Liepojos plentu, Herkaus Manto, S. Dariaus ir S. Girėno, Naująja Uosto, Pilies, Minijos bei Smiltelės gatvėmis užtruko 33 min. 25 sek.

Vidutinis greitis jos metu siekė vos 25,04 km/h. Dėl to "nusipelnė" atstumas tarp "Laivitės" įmonės ir "Paradox" naktinio klubo - jį įveikti prireikė dar daugiau laiko nei dieną - nebe 6, o 7 minučių. Viso maršruto ilgis - 13 km 947 m.

Stabdo avarijos

Galima teigti, jog šie rezultatai būtų buvę kur kas "liūdnesni", jei važiuojant kuriuo nors iš šių trijų maršrutų būtų įvykusi avarija - ne "Autosalono" eipažui, o kitiems vairuotojams.

"Uostamiesčio eismo sistema yra itin jautri. Jei nors vienoje iš trijų eismo juostų įvyksta paprastutė "metalinė" avarija, piko metu - rytą, dieną arba pavakarę - susidaro didžiausi kamščiai", - teigia Klaipėdos VPK Eismo priežiūros skyriaus pareigūnai.

Tai - ne naujiena. Jei, pavyzdžiui, važiuojant iš pietinės miesto dalies avarija įvyksta Baltijos prospekto ir Šilutės plento "žiede", automobilių eilė gali nutįsti net iki Statybininkų prospekto.

Pasak pareigūnų, Klaipėdos eismo sistemos jautrumas pasireiškia ir tuo, kad mieste tėra trys pagrindinės magistralės - Taikos prospektas, Šilutės plentas ir Minijos-Pilies gatvės. Vienoje iš jų įstrigus, pasukti į kitą beveik nėra galimybių arba - dažnai - ir prasmės.

Aplenkti centrą

Be to, "Autosalono" eksperimento rezultatams įtakos turėjo ir tebesitęsianti Tiltų gatvės rekonstrukcija. Dėl šios arterijos uždarymo pastaruoju metu yra padidėję srautai ir Mokyklos gatvėje bei Šilutės plente, ir ypač Pilies bei Naujojoje Uosto gatvėse.

Lėčiausia Klaipėdoje neabejotinai galima vadinti Pilies gatvę - čia net ne piko metu, pavyzdžiui, 10 valandą ryto, nusitęsia ilgos automobilių eilės. Avarijų atveju eismas čia paralyžiuojamas visai, mat gatvė tėra po dvi eismo juostas į kiekvieną pusę.

"Autosalonui" abu kartus važiuojant atkarpa tarp "Laivitės" įmonės ir "Paradox" naktinio klubo, vidutinis greitis buvo apie 11 km/h - beveik tris kartus mažesnis nei važiuojant per visą miestą.

Tad vairuotojams, kurie važiuoja iš pietinės miesto dalies į šiaurinę arba atgal, galima patarti viena - rinktis Šilutės plentą, Mokyklos bei Priestočio gatvių maršrutą.

"Toks greitis yra per mažas"

Alvydas KATKAUSKAS, Klaipėdos VPK Eismo priežiūros skyriaus viršininkas

Juokaujant galima pasakyti, kad eksperimento metu nustatytas maždaug 30 km/h vidutinis greitis yra gerai - jis saugus. Tačiau iš tiesų jis yra per mažas - normalus turėtų siekti 42-45 km/h. Kamščiai sukelia ir pašalinį efektą - žmonės, juose įstrigę, laisvesniuose ruožuose bando kompensuoti prarastą laiką ir gerokai viršija leistiną greitį.

Vidutinis greitis Klaipėdoje tikrai būtų didesnis, jei daug kur šviesoforai būtų sureguliuoti žaliosios bangos principu. Tai būtų gerai visiems - žmonės laiku nuvažiuotų ten, kur reikia, ir, svarbiausia, tą jie darytų saugiau, nes nebeliktų prasmės pridėti greičio kompensuojant kamščiuose sugaištą laiką. Deja, dėl daugelio priežasčių - ir finansinių, ir techninių - įgyvendinti šį principą Klaipėdoje yra labai sunku.

O šis "Vakarų ekspreso" eksperimentas yra itin naudingas ir mums, policijos pareigūnams - būtent taip mes galime sužinoti, kurios miesto vietos problemiškiausios, "lėčiausios".

Vidutinis greitis Europos miestuose

  • 1. Londonas (Didžioji Britanija) - 19 km/h
  • 2. Berlynas (Vokietja) - 24 km/h
  • 3. Varšuva (Lenkija) - 26 km/h
  • 4. Mančesteris (Didžioji Britanija) - 28 km/h
  • 5. Edinburgas (Didžioji Britanija) - 30 km/h
  • 6. Roma (Italija) - 30 km/h
  • 7. Glazgas (Didžioji Britanija) - 30 km/h
  • 8. Bristolis (Didžioji Britanija) - 31 km/h
  • 9. Paryžius (Prancūzija) - 32 km/h
  • 10. Belfastas (Didžioji Britanija) - 32 km/h
  • 11. Miunchenas (Vokietija) - 32 km/h
  • 12. Amsterdamas (Nyderlandai) - 34 km/h
  • 13. Dublinas (Airija) - 35 km/h
  • 14. Birmingemas (Didžioji Britanija) - 35 km/h
  • 15. Barselona (Ispanija) - 35 km/h
  • 16. Praha (Čekija) - 37 km/h
  • 17. Lydsas (Didžioji Britanija) - 37 km/h
  • 18. Kardifas (Didžioji Britanija) - 39 km/h
  • 19. Niukastlas (Didžioji Britanija) - 42 km/h
  • 20. Viena (Austrija) - 46 km/h
  • 21. Lionas (Prancūzija) - 46 km/h
  • 22. Turinas (Italija) - 51 km/h
  • 23. Milanas (Italija) - 51 km/h
  • 24. Madridas (Ispanija) - 51 km/h
  • 25. Briuselis (Belgija) - 56 km/h
  • 26. Kolonė (Prancūzija) - 58 km/h
  • 27. Roterdamas (Nyderlandai) - 66 km/h
  • 28. Frankfurtas (Vokietija) - 68 km/h
  • 29. Ženeva (Šveicarija) - 71 km/h
  • 30. Hamburgas (Vokietija) - 84 km/h

Tomas GUKAUSKAS
Vilius MAČIULAITIS

Gemius

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder