Keleiviai autobusų vairuotojams - vis dar krovinys

Keleiviai autobusų vairuotojams - vis dar krovinys

"Atsargiau, ne malkas veži!" - beatodairiškai skriejančio sunkvežimio vairuotojui iš priekabos ėmė šaukti buratinai. Panašu, kad šis, dar tarybiniais laikais populiarus, anekdotas aktualus išlieka ir šiomis dienomis. Tik du skirtumai - taip dabar šaukiama autobusų vairuotojams, ir tą daro nebe buratinai, o dėl savo saugumo persigandę žmonės.

"VšĮ "Klaipėdos keleivinis transportas" (KKT) visomis pasitaikančiomis progomis populiarina maršrutinius autobusus, tačiau savo gyvybes saugantys miestiečiai bus teisūs, jei kelionėms į darbą ir namo rinksis nuosavus automobilius - jei autobusus ir toliau vairuos tokie asmenys, kaip vienas, dirbantis 6E maršrute", - skundą "Vakarų ekspresui" dėstyti pradėjo klaipėdietis Tadas, antradienio pavakarę važiavęs į pietinę miesto dalį minėto maršruto autobusu.

Anot jo, 17.15 val. iš "Atgimimo" stotelės pajudėjusio autobuso vairuotojas elgėsi normaliai tol, kol neįlipo viena moteris ir nepradėjo su juo kalbėtis.

"Iš pradžių vairuotojas, jei teisingai supratau, pažįstamas su ta moterimi, dar elgėsi adekvačiai. Tačiau netrukus nuo pokalbio jam visiškai susisuko galva - ėmė ir sustojo stotelėje, kur to daryti net neturėjo - "Skibalės". Ir tik pajudėjęs iš jos pats garsiai prisipažino: "Oi, ką čia aš padariau? Juk nereikėjo stoti. Užsiplepėjau..." - pasakojo Tadas.

Keleiviai krito kaip malkos

Tačiau, pasak jo, tuo vairuotojo savikritika ir pasibaigė. Jau išvažiavęs iš kitos stotelės - "Smiltelės" prie BIG'o - jis padarė dar vieną nesąmonę, šįkart jau galėjusią pasibaigti skaudžiomis pasekmėmis.

"Pajudėjo ir važiuoja sau toliau kalbėdamas su ta moterimi. Jau pravažiavus sankryžą su Reikjaviko gatve žmonės ėmė šaukti: "Vairuotojau, uždaryk duris!" Pasirodo, jis net nebuvo uždaręs durų, nors žmonių buvo prisigrūdęs pilnas autobusas.


VAIZDAS. Transportininkų teigimu, jei autobusuose būtų vaizdo registratoriai, dalį čia kylančių konfliktų būtų galima lengvai išnagrinėti, o dalis net nekiltų, nes tiek vairuotojams, tiek keleiviams kameros veiktų kaip prevencinis dalykas. Egidijaus JANKAUSKO nuotr.

Po to dalį keleivių išleido I. Simonaitytės stotelėje. Tada pavažiavo dar 15-20 metrų ir paklausė savo pažįstamosios: "Ar čia bus gerai?" Moteriai atsakius "taip", vairuotojas vėl sustojo ir ją išleido pro priekines duris", - akivaizdžiais keleivių vežimo taisyklių pažeidimais stebėjosi įvykių liudininkas.

Tačiau baisiausia laukė priešakyje - vos įsukęs į Mogiliovo gatvę vairuotojas kaip išprotėjęs paspaudė stabdžių pedalą.

"Visi, kas tik stovėjo, griuvo - vyrai, moterys vaikai atsidūrė ant grindų. Virto ir vežimėlis su mažu vaiku, tas ėmė klykti nesavu balsu. Išsigandęs vairuotojas priėjo prie vaiko, paklausė mamos, ar viskas gerai. Net keista, bet, atrodo, niekas rimčiau nenukentėjo.

Tačiau ne tai svarbiausia - situaciją matę keleiviai sakė, kad vairuotojas kliūtį, prieš kurią staigiai stabdė, turėjo matyti iš anksto - esą jis paprasčiausiai užsižiopsojo ar užsisvajojo", - neatsakingu vairuotojo elgesiu piktinosi klaipėdietis.

Vyriškis teigė ne kartą stebėjęsis didžiųjų autobusų vairuotojų elgesiu, tačiau po paskutinio karto ėmęs rimtai mąstyti - ar, saugant savo sveikatą ir gyvybę, geriau nepatikėti jos nežinia kokio intelekto ar išsilavinimo "vairuotojams" ir į darbą bei namo keliauti nuosava mašina.

Atleis ar ne?

"Sunku net ką nors pasakyti. Tokiam vairuotojo elgesiui net neturiu jokio komentaro", - išgirdęs šią istoriją dienraščiui sakė Leonas Šiaulys, 6E maršrutą aptarnaujančios bendrovės "Pajūrio autobusai" vadovas.

Jis teigė, jog minimas vairuotojas bus iškviestas pokalbiui.

"6E maršruto autobusais važinėja du vairuotojai. Išsikviesime dirbusįjį ir pakalbėsime. Aišku viena - jei jis nesugeba vežti žmonių tinkamai, saugiai, mūsų bendrovėje dirbti neturėtų.

Apie tokius keleivių vežimo taisyklių pažeidimus, kokius jūs minite, net kalbos negali būti. Reikia auklėti tokius vairuotojus, ir labai gerai, kad žmonės praneša apie panašius atvejus.

Mūsų nuostata paprasta - keleivis visada teisus. Ir jei net neteisus, jei yra konfliktiškas, vairuotojas privalo sugebėti suvaldyti situaciją", - teigė L. Šiaulys.

Būtų įrašas - nebūtų ginčų

Įmonės vadovas pritaria neseniai pasigirdusiems siūlymams visuose miesto maršrutiniuose autobusuose sumontuoti vaizdo registratorius ir kameras, kurie fiksuotų tiek tai, kas vyksta autobuso salone, tiek gatvėje, t. y. priešais autobusą.

"Sakau vienareikšmiškai: tai - teigiamas dalykas. Įsivaizduokite - išsikviesiu dabar tą vairuotoją, ir mes ginčysimės valandą. Jis įrodinės, kad nieko panašaus nebuvo, aš tvirtinsiu, kad tikiu keleivių liudijimais.

O jeigu būtų vaizdo įrašas, teoriškai net pokalbio nereikėtų, užtektų peržiūrėti nufilmuotą medžiagą. Aš - tik už tokias naujoves. Ir jei nuo kitų metų tie vaizdo registratoriai atsiras, aš labai džiaugsiuosi", - tvirtino vežėjų atstovas.

Kameros bus privalomos

"Bet juk niekas netrukdo tokios įrangos susimontuoti patiems jau dabar, - pastebėjo miesto viešojo transporto sistemą administruojančios KKT direktorius Gintaras Neniškis. - Pavyzdžiui, Klaipėdos autobusų parkui priklausančiuose 24 autobusuose vaizdas jau įrašinėjamas, ir aiškintis ginčytinas situacijas jiems tikrai yra paprasčiau."

Jis sako suprantantis ir privačius vežėjus - esą dabar visi skaičiuoja menkiausius pinigus. Vis dėlto, G. Neniškio teigimu, jiems "ir galva būtų ramesnė, ir būtų užtikrinamas tinkamas paslaugų teikimas".

Šiaip ar taip, nuo kitų metų pabaigos vaizdo registratorių montavimas autobuso salone gali būti privalomas - jei tam pritars miesto politikai.

"Ateinančių metų rugsėjį baigiasi sutartys su visais trimis vežėjais, aptarnaujančiais miesto maršrutus. Mes į naujo konkurso sąlygas siekiame įrašyti punktą apie privalomus vaizdo registratorius, tačiau Savivaldybė rekomendavo šį dalyką, kaip ir visus kitus principinius sutarčių dalykus, suderinti su miesto Tarybos kolegija. Posėdis vyks jau greitai, lapkričio pradžioje, tada daug kas bus aiškiau.

Mums reikia esminio pritarimo, o jau dėl smulkmenų, pavyzdžiui, kiek tų kamerų turėtų būti autobuse ir pan., nuspręsime mes patys", - aiškino KKT vadovas.

Skundų - daug

Ši įstaiga dėl autobusų vairuotojų elgesio keleivių skundų sulaukia nuolat.

"Skambina mūsų aptarnavimo linija, skundžia ir kaip vairuoja, ir kad neblaivūs vairuoja, ir kad netinkamai įleidžia ar išleidžia keleivius, ir t. t. Kartais į skambučius reaguoja mūsų kontrolieriai, kartais informaciją perduodame įmonėms, kurioms priklauso autobusai, o keletą kartų pagalbos dėl vairuotojų elgesio kreipėmės į policiją - net to prireikė", - neslepia G. Neniškis.

Vis dėlto priimant išvadas dėl vairuotojų elgesio KKT galios yra ribotos.

"Įmonių visada prašome pranešti, kokį sprendimą vienu ar kitu atveju priėmė. Tik taip galime paveikti, o atleisti vairuotojus iš darbo ar priimti - ne mūsų kompetencija, nes vairuotojai su mumis betarpiškais darbo santykiais nesusiję. Tą sprendžia tiesioginis darbdavys.

Yra kitas niuansas - prieš atleidžiant iš darbo reikia įrodymų, nes, žinia, tokie sprendimai dažnai ginčijami teismuose. Štai čia ir būtų vienas iš privalomo vaizdo registratorių montavimo pranašumų", - argumentuoja įstaigos vadovas.

Skaitomiausi portalai

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder