NORINČIŲJŲ DAUG. Nors planuojama, jog pavyks finansuoti 50 „The Tall Ships Races“ lenktynių dalyvių keliones, vos per dieną nuo registracijos pradžios paraiškas pateikė 24 norintieji. Redakcijos archyvo nuotr.

Pusė vietų „ištirpo“ per dieną

Startavo buriavimo praktikantų registracija į kitais metais vyksiančias „The Tall Ships Races“ lenktynes, kurios vyks 2024 metų birželį.

Šiuo metu iki spalio pirmos dienos paraiškas teikti gali 15-25 metų klaipėdiečiai.

„Praktikantų plaukimą finansuoja Klaipėdos miesto savivaldybė, taip pat ieškosime papildomų paramos šaltinių. Skaičius, kiek tiksliai jaunuolių galėsime išleisti į šį gyvenimo nuotykį, priklausys nuo to, kiek pritrauksime rėmėjų ir kitų finansavimo šaltinių, tačiau mūsų tikslas yra 50“, - „Vakarų ekspresui“ pasakojo VšĮ „Klaipėdos šventės“ Jūrinių renginių koordinatorė Greta Meškauskienė ir pasidalijo, kad nuo registracijos pradžios praėjus vos dienai jau sulaukta 24 dalyvauti norinčiųjų paraiškų.

Pagrindinis aspektas, kuris lems, ar norintieji taps burlaivių praktikantais, bus jaunuolių motyvacija išbandyti save.

Anot G. Meškauskienės, bus siekiama pritraukti kuo daugiau finansavimo šaltinių, mat nuo to priklauso, kaip bus įvertintas uostas.

„Šių lenktynių esmė yra buriavimo tradicijų perdavimas bei jaunosios kartos ugdymas, todėl iš uosto išplaukiančių praktikantų skaičius ir nulems, kaip sėkmingai uostui pavyks suorganizuoti visą renginį“, - dalinosi G. Meškauskienė.

Pašnekovė pridūrė, jog kiek vėliau prasidės ir jaunuolių iš likusios šalies registracija, tiesa, norintys plaukti turės susimokėti patys.

„Plaukimo kaina labai svyruoja, gali siekti nuo 600 iki 1200 eurų. Į šią sumą įeina apgyvendinimas laive, kelionė atgal iš kito uosto ir panašiai“, - įkainius atskleidė pašnekovė.

Plauks į Suomiją

Kitų metų birželį iš Klaipėdos uosto laivai su buriavimo praktikantais turėtų pajudėti į Helsinkį.

Pašnekovė pasakojo, jog buriniuose laivuose kiekvienas įgulos narys pasiskirsto darbais, kurie gali keistis kiekvieną dieną, priklauso nuo laivo kapitono vykdomos politikos. Tačiau praktikantai turės galimybę išbandyti visas burlaivių kasdienybės prievoles: nuo burių kėlimo ir jų priežiūros iki denio valymo ir maisto ruošimo.

„Etapas nuo Klaipėdos iki Helsinkio yra lenktyninis, todėl visa įgula bus įtraukta į laivo valdymą, kiekvienas turės savo pareigas. Reikiamas žinias praktikantams suteiks profesionalai, kurie sudarys pusę visos įgulos narių. Tačiau absoliučiai kiekvienas narys turės labai dideles atsakomybes“, - į lenktynes atrinktų praktikantų laukiančia kasdienybe pasidalijo G. Meškauskienė.

Pasiteiravus, kiek tiksliai laiko trunka kelionė, „Klaipėdos švenčių“ Jūrinių renginių koordinatorė teigė, jog viskas priklauso nuo aplinkybių.

„Pats plaukimas trunka 3-4 dienas, tuomet jau prisišvartavus vyksta renginiai uoste. Dalyviai ten turi galimybę dalyvauti įgulų parade, vakarėlyje, kituose renginiuose, kelionė prasitęsia dar keliomis dienomis. Tuomet mes praktikantus parvežame namo“, - lenktynių planus pasakojo G. Meškauskienė.

Norintys lenktynes tęsti toliau ir plaukti į Taliną, Mariehamną bei Ščeciną, tai padaryti galės jau už savo lėšas.

„Kadangi lenktynių taisyklės numato, jog kiekviename uoste turi pasikeisti laivų įgulos, kelionę finansuojame tik iki kito uosto, tai yra Helsinkio. Tačiau norintiems lenktynes tęsti toliau už savo lėšas, užtikrinsime galimybę plaukti ir kituose etapuose“, - kalbėjo G. Meškauskienė.

Atplauks iš viso pasaulio

Nors į Klaipėdos uostą atplauksiančių burlaivių registracija prasidės tik lapkričio mėnesį, G. Meškauskienė teigė, jog šiuo metu derinama, kokie kariniai laivai atplauks į uostamiestį.

„Jau turime atsakymus, kad kitais metais į Klaipėdą atplauks kariniai laivai iš Omano ir Brazilijos. Kariniai laivai nepriima buriavimo praktikantų, tačiau jie dalyvauja šių lenktynių paraduose, prisistatymuose“, - suintrigavo G. Meškauskienė.

Pašnekovė pridūrė, jog tikisi, kad „The Tall Ships Races“ burlaiviai taip pat atplauks iš kuo įvairesnių šalių.

„The Tall Ships Races“ varžybas organizuoja „Sail Training International“ organizacija, o jai priklauso buriniai laivai iš beveik 40 pasaulio šalių. Patirtis rodo, jog Baltijos jūra yra gana mėgstama šios organizacijos įgulų, todėl dažniausiai laivų sulaukiame itin didelės gausybės. Manau, šių metų gale ar kitų metų pradžioje žinosime tikslesnius rodiklius", - pasidžiaugė G. Meškauskienė.

Skaitomiausi portalai

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder