Klaipėdos miesto ženklas: skeptikai nutildyti?

Klaipėdos miestas turi naują ženklą. Jo kūrėjai antradienį pristatė naują Klaipėdos vizualinį identiteną. Pirmoji visuomenės reakcija labai pozityvi. Paslaugą užsakiusi Klaipėdos savivaldybė rezultatu patenkinta ir mano, kad pasiūlyti sprendimai nutildė ir didžiausius skeptikus.

Po paskutinio skandalo, kai bandymas kurti naują miesto ženklą buvo pripažintas visiška nesėkme, naujo logotipo kūrimas tapo labai jautria tema ir sulaukė itin daug visuomenės dėmesio.

„Aukščiausias lygis. Turime gerą produktą“, - emocijų po pristatymo neslėpė Klaipėdos vicemeras Arvydas Cesiulis.

Jis pripažino, kad ženklas iškart patiko po to, kai pirmą kartą jį išvydo prieš savaitę, o po oficialaus pristatymo teigiamas įspūdis tik sustiprėjo.

A. Cesiulis sakė, kad dabartinis miesto identifikavimas netenkino.

„Mes įprastai tapatinami su jūra, uostu ir automagistralėje matomu plakatu apie švyturio šalį. Mūsų tai netenkino“, - kalbėjo vicemeras.

Miesto komunikacija

Miestą reprezentuojančio logotipo ir vizualinio identiteto sistema sukurta koordinuojant Klaipėdos ekonominės plėtros agentūrai „Klaipėda ID“. Ji kurta nuo praėjusių metų rudens.

„Pirmasis žingsnis į bendrąją komunikaciją yra vizualinis identitetas, kurio neturime“, - vizualinio identiteto pristatymo renginyje antradienį sakė „Klaipėda ID“ vadovė Eglė Songailienė.

Pagrindiniu naujojo identiteto akcentu tapo apskritas stilizuoto Klaipėdos herbo pavidalo logotipas, kuris, atitraukus tam tikras jo detales, transformuojasi į šypsenėlės simbolį. Šios detalės gali būti įvairių spalvų, derinamos su skirtingais fonais.

Priminsime, kad prieš beveik du dešimtmečius pirmą kartą šypsenos motyvas buvo naudotas Klaipėdos miesto ženkle su šūkiu „Klaipėda - laisvu stiliumi“. Vėlesni bandymai šį ženklą atnaujinti buvo pripažinti nevykusiais.

Šį kartą miestą reprezentuojančio logotipo ir vizualinio identiteto sistemą pagal jungtinės veiklos sutartį kūrė bendrovės „Juicy Square“, „Homo eminens“ ir „Dizaino agentūra“, atstovaujančios prekės ženklams „Xwhy“ bei „Critical“.

Paslaugos kainavo per 35 tūkst. eurų.

Šią savaitę vykusiame „Klaipėda ID“ 2021 metų veiklos ataskaitos pristatyme E. Songailienė apgailestavo, kad miesto vizualinio identiteto kūrimas vėluoja apie metus.

Apklausė gyventojus

Kurdami miesto identitetą, jo kūrėjai atliko tyrimą.

Apklausos metu atskleisti pagrindiniai klaipėdietiškojo identiteto elementai - unikali gamta ir darnus vystymasis, darna su uostu, bendruomeniškumas, miesto potencialas ir ambicijos.

„Klaipėda ID“ atstovai sako, kad naujasis identitetas turėtų prisidėti prie to, kad Klaipėda būtų dar labiau pastebima tiek nacionaliniu, tiek tarptautiniu lygiu, taip pat investuotojams pritraukti, turizmo rinkodarai ir kitiems tikslams.

Sukurtomis priemonėmis galės neatlygintinai naudotis Savivaldybės įstaigos, privačios organizacijos, gyventojai.

Jau galima naudoti

„Mūsų darbas buvo sukurti sistemą, kurią galėtų naudoti kiekvienas. Aš manau, kad mums tai pavyko, laikas parodys, kad jis yra vykęs. Jau dabar galima naudoti ženklą be atskiro leidimo“, - sakė „Klaipėda ID“ rinkodaros projektų vadovas Girmantas Neniškis.

E. Songailienė neabejoja, kad šis vizualinis identitetas yra paveikus ir padės siekti tikslų.

„Vertiname ne pagal tai, patinka ar nepatinka, o veikia ar neveikia. Kaip rinkodaros profesionalė galiu pasakyti, kad tai veiks, nematau jokių šansų, kad tai nebūtų įgyvendinta“, - sakė E. Songailienė.

Investuos į įvaizdį

Pasak A. Cesiulio, dabar laukia kitas etapas, kurio metu panaudojant naujai sukurtą ženklą daug dėmesio ir lėšų turėtų būti skirta miesto ir įgyvendinamų projektų reklamai.

Iki šiol mieste vyko diskusija, kad nėra aiškios miesto įvaizdžio strategijos, be to, už atskiras sritis yra atsakingos skirtingos miesto valdomos viešosios įstaigos. Dėl to nėra atsakomybės už pasiektą rezultatą ar iškeltų tikslų įgyvendinimą.

Priminsime, kad Savivaldybės administracija jau parengė Tarybos sprendimo projektą, kuriuo siūloma sujungti „Klaipėda ID“ ir Klaipėdos turizmo ir kultūros informacijos centrą. Planuojama, kad jungtinė įstaiga turės daugiau resursų kurti miesto įvaizdį, kartu pasitelkdama ir naują ženklą.

Skaitomiausi portalai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder