„Aš nesu minios žmogus“, - sako verslininkė Rasa Jusionytė

Po pandeminio laikotarpio uostamiestyje, netrukus švęsiančiame 770-ąjį gimtadienį, pasipylė renginių kaip iš gausybės rago. Klausėme klaipėdiečių, ar jie vasarą per karščius eina į masinius renginius, ar jų vengia, kurie iš jų įsiminė labiausiai.

Kęstutis MICKEVIČIUS, dizaineris

Kęstutis MICKEVIČIUS

Kiekvienas renginys susirenka savo publiką arba kiekvienai publikai yra savas renginys.

Kai turėjau sodybą, švenčių metu važiuodavom į kaimą ramiau pabūti. Bet renginių reikia ir vasarą, ir žiemą - visą laiką, žmonės išeina į miestą, vaikai lanko. Jaunystėje ir aš eidavau, dabar jau nebe. Nemanau, kad šiemet keliausiu į Jūros šventę ar dar kur nors, bet ne todėl, kad tai prasti renginiai, čia kiti reikalai.

Man patinka, kai jaunimas kokiame nors prekybos centre surengia koncertėlį. Patikdavo indėnai, kurie turguje muzikuodavo. Smagu tai, kas tikra, be didelių režisūrų. Vienais metais žiemą buvo gatvės spektaklis, kai mano mergaitės dar buvo mažesnės, palikęs labai didelį įspūdį. Buvau pasipiktinęs šviesų festivaliu, kai italai atvežė tai, ką buvo rodę Lenkijoje. Tai buvo pigi beskonybė.

Mano kaimas netoli Rietavo. Kai atvažiuoji į turgelį ir pataikai į miesto dienas - orkestrai eina gatvėmis, smagu. Klaipėdoje man patikdavo ansamblių vakarai, kai jie pasiskirstydavo po aikštes. Anglijoje gatvės koncertėliai būna smagūs. Suomijoje turgui pasibaigus vyksta kocertėlis mieste, tai džiugina.

Rasa JUSIONYTĖ, verslininkė

Rasa JUSIONYTĖ

Masinių renginių vengiu nuo pat vaikystės. Prisimenu, kai būdavo Jūros šventė, mes išvažiuodavome kur nors tolyn į ramybę. Lygiai taip pat Vilniuje kadaise gyvenau prie rotušės, kur vyksta Kaziuko mugė. Jai artėjant išmaudavau kur nors į kaimą. Aš nesu minios žmogus. Į kamerinius renginius dažniau nueinu.

Mes su vyru - tokie žmonės, mėgstame pasivaikščioti ir pavalgyti. Susirandame Klaipėdoje kitokių pramogų. Labai mėgstame išsinuomoti kanojas, mėgstame uostamiesčio restoranus. Džiaugiamės, kad atsidarė „Toli nuo klasikos“, tai tiesiog dovana Klaipėdai.

Didžiausias jos grožis - gamta. Tokių pušynų, tokios jūros nėra jokiame kitame didmiestyje Europoje. Pradedu maudytis jūroje labai anksti, gegužę, o kartais ir balandį. Man didžiausias uostamiesčio perliukas - Antrosios Melnragės paplūdimyje esanti pirtelė žiemą. Esame įsimylėję Antrosios Melnragės, Girulių atkarpas, kai jose nėra žmonių, alaus palapinių.

Jeigu būna nevėjuota diena, nusinešu jogos kilimėlį. Kai nurenka alaus palapines, lieka tokios medinės platformos. Jos - geras pagrindas sportuoti. Tu stovi prieš jūrą, atima žadą kaip gražu. O kai į mūsų mylimiausias vietas priguža žmonių, važiuojame tolyn Nemirsetos link arba vykstame į Papę, į laukinius paplūdimius.

Evaldas JURKEVIČIUS, aktyvus visuomenės veikėjas

Evaldas JURKEVIČIUS

Pasakysiu kaip tikras klaipėdietis - vasarą net prie jūros nebūnu. Po pandemijos renginių užderėjo visokių. Anksčiau lankydavausi juose dažniau, dabar mažiau, atsirenku. Ypač patinka tokie renginiai, kuriuos veda juokingi žmonės, pavyzdžiui, Minedas. Domiuosi politiniais renginiais, nors jau nesu nei kairysis, nei dešinysis, kartais juose dalyvauju. O kokius nors koncertus geriausia pasiekti per televizorių.

Klaipėdoje yra renginių, bet gaila, kad nebėra gero seno porterio alaus. Labai geras renginys, kurį organizuoja alaus darykla, daro biznį iš puodelių ir kamštelių.

Stumdytis tarp žmonių ne itin mėgstu. Esame prigąsdinti visokių siaubingų kovidų, dabar dar prasidės beždžionių ligos. Gal jau reikia pirktis kokį kombinezoną, kad rudenį kuo mažiau nuogo kūno būtų. Patariu kelte vienam prie kito nesiliesti plikomis rankomis (juokiasi).

Renata RUDIENĖ, Klaipėdos miesto savivaldybės Imanuelio Kanto viešosios bibliotekos viešųjų ryšių atstovė

Renata RUDIENĖ

Esu dzūkė, ne klaipėdietė. Man Klaipėda kaip miestas, pati jos erdvė atrodo turinti laisvalaikio, pramogos, atsipalaidavimo aurą. Todėl norisi kur nors eiti.

Manęs neerzina minios, žmonių susigrūdimai, kaip tik norisi susipažinti. Masinius renginius labai mėgstu ir vasarą, ir ypač Klaipėdoje. Kadangi joje gyvenu dar tik pusę metų, tai mane žavi viskas. Labai laukiu Jūros šventės, smagu, kad visos įstaigos savo renginius dedikuoja Klaipėdos jubiliejui.

Renginių organizatoriams svarbiausia, kad būtų žmonių. Pastebėjau, kad klaipėdiečiai labai mėgsta kultūrinius, intelektinius, muzikinius renginius. Tai stebina, galvojau, kad žmonės, kai karšta, visada eina prie jūros, kuri čia pat.

Ir į mūsų bibliotekos interaktyvios vasaros skaityklos Karlskronos aikštėje renginius visada ateina klaipėdiečių, nors jie vyksta kasdien, išskyrus sekmadienius ir pirmadienius. Čia kas valandą vis kitas veiksmas. Kituose miestuose ramiau.

Šiandien nuo 11 val. Karlskronos aikštėj vyksta edukacinės dirbtuvės ieškant tvarumo „Vilnos virsmas“. 12 val. edukacija vaikams „Portretas kitaip“. Matuosimės naujas akis, lūpas, žaisime portretų dėliones, kursime portretą, kuris vienu metu gali atrodyti ir liūdnas, ir laimingas.

Zigmas JUZUMAS, Respublikinės Klaipėdos ligoninės direktoriaus pavaduotojas

Zigmas JUZUMAS

Abejoju, kad yra daug žmonių, mėgstančių dideles minias, gal tik jaunesni labiau nori jose būti. Pailsėti galiu stengdamasis pabūti kiek įmanoma labiau atsiskyręs nuo žmonių. Tokia mūsų darbo specifika - prisibendraujame nemažai. Jeigu tik yra galimybė pabėgti į gamtą, taip ir darau. Dalyvavimas masiniuose renginiuose nėra poilsis. Jam turime fantastiškas sąlygas. Man labai patinka miškai apie Klaipėdą, ypač Girulių. Rekomenduočiau visiems klaipėdiečiams kaip įmanoma dažniau juose lankytis. Turime fantastiško grožio mišką šalia, prie namų.

Tačiau tai nereiškia, kad man nesinori būti šventėje. Labai mėgstu šventes. Džiaugiuosi, kad gero lygio koncerte žmonės dalyvauja masiškai. Teko būti Klaipėdos koncertų salėje, kai atvažiavo aukšto lygio artistai, o salėje sėdėjome tik keliese. Tokiu atveju patiri svetimos gėdos jausmą.

Nesame niekada praleidę Klaipėdos pilies džiazo festivalio nuo tada, kai jis dar vykdavo Laikrodžių muziejaus kiemelyje, patinka ir Jūros šventė. Prisimenu vykusią „Europiadą“, fantastiškas renginys, mes jame dalyvavome, dainavome ir šokome. Jeigu karšta, gali pasislėpti pavėsyje. Aš už tai, kad renginių būtų, tada žmonių nuotaika geresnė.

Rasa KARALIENĖ, medicinos psichologė

Rasa KARALIENĖ

Renginį renkuosi ne pagal masiškumą, o pagal turinį, tikrai ne dėl to, kad pabūčiau minioje. Neturiu tokio poreikio. Už bet kokį triukšmą man daug maloniau gamta ir tyla, tikrai neieškau triukšmingų vietų. Važiuoju dviračiu ten, kur mažiau triukšmo ir švaresnis vanduo.

Vienas iš labiausiai man patinkančių renginių yra džiazo festivalis. Jame visada sušąlame, tai renginio dalis (juokiasi). Esu ir į „Europiadą“ atvažiavusi. O Jūros šventės vengiu.