Kai kurie iš jų buvo gaminami masiškai, o kiti liko retos koncepcijos.
Nepaisant mažų gabaritų, šie automobiliai paliko ryškų pėdsaką automobilių gamybos istorijoje.
Šiame straipsnyje papasakosime apie mažiausius automobilius ir jų ypatybes.
Peel P50
Peel P50 yra miniatiūrinis automobilis, kuriam iki šiol priklauso pasaulio rekordas kaip mažiausiam gaminamam automobiliui.
Šis vienvietis automobilis, kurio ilgis vos 1,34 m, o plotis - 0,99 m.
0,99 metro pločio, debiutavo 1962 m. Meno saloje, Jungtinėje Karalystėje.
Ją varė mažytis 3 AG variklis, ji išvystė 61 km/val. maksimalų greitį ir svėrė vos 59 kg.
Iš 60 pagamintų automobilių tik 27 vienetai rado savo savininkus.
Labiausiai tikėtina mažo realizavimo priežastis buvo stiprios vibracijos ir sunkus valdymas.
BMW Isetta
Sukurtas pokario metais, kai madingi buvo ekonomiškumas ir praktiškumas, „BMW Isetta“ greitai užkariavo miestiečių širdis.
Šis mikroautomobilis dėl savo apvalios formos ir neįprastų priekinių durelių buvo pramintas „burbulu“.
2,29 m ilgio ir 1,37 m pločio „Isetta“ idealiai tiko važinėti siauromis miesto gatvėmis ir rasti vietą automobiliui net ir pačiose didžiausiose spūstyse.
Nuo 1955 iki 1962 m. gamintame „Isetta“ buvo montuojamas vieno cilindro variklis, kurio galia siekė 16 AG, ir jis galėjo įsibėgėti iki 85 km/val.
Messerschmitt KR200
1955 m. „Messerschmitt“ sukurtas KR200 buvo savotiškas sprendimas keliauti pokario metais.
Jis buvo įperkama ir ekonomiška transporto priemonė ribotų išteklių ir griūvančios infrastruktūros sąlygomis.
Jis leido žmonėms greitai ir patogiai keliauti miestuose, kuriuose tradiciniai automobiliai buvo per brangūs ir sunkiai prieinami.
Ši triratė transporto priemonė su futuristiniu aerodinaminiu 2,8 m ilgio ir 1,2 m pločio kėbulu patraukė dėmesį savo dizainu, primenančiu naikintuvo kabiną.
Viduje buvo 12 AG variklis, kuris leido automobiliui išvystyti iki 90 km/h greitį.
Nepaisant kompaktiško dydžio, KR200 vairuotojams suteikė greičio ir laisvės pojūtį.
Smart Fortwo
1998 m. rinkoje pasirodė „Smart Fortwo I“, kuris buvo tikras proveržis automobilių dizaino srityje.
2,69 m ilgio ir 1,56 m pločio „Fortwo“ įrodė, kad kompaktiškas automobilis gali būti ne tik funkcionalus, bet ir elegantiškas. Idealiai pritaikytas miesto aplinkai, jis siūlė keleiviams dvivietį saloną su pakankamai erdvia bagažine, tinkančia kasdieniams poreikiams.
Dėl ekonomiško 55 AG variklio šis automobilis buvo vienas iš paklausiausių automobilių, skirtų gyvenimui mieste.
Didžiausias greitis - 135 km/val.
2025 m. „Smart Fortwo“ ir toliau išlieka populiarus dėl unikalaus kompaktiško dydžio ir modernių technologijų derinio.
Didėjant susidomėjimui ekologiškomis transporto priemonėmis, modelis tapo prieinamas ir elektrinėje versijoje.
Dėl to jis tampa dar patrauklesnis miesto gyventojams, norintiems sumažinti anglies dvideginio emisiją. Lengvas „Fortwo“ statymas ir manevringumas išlieka svarbiais privalumais šiuolaikiniuose didmiesčiuose.
Fiat 500
1957 m. pradėtas gaminti „Fiat 500“ tapo itališko dizaino ir kultūros simboliu.
Šis miniatiūrinis, tik 2,97 m ilgio ir 1,63 m pločio automobilis buvo sukurtas kaip masinei rinkai skirtas automobilis už prieinamą kainą.
Jame buvo sumontuotas 13 AG variklis, leidęs įsibėgėti iki 85 km/val.
Nuo pat pasirodymo „Fiat 500“ tapo neįtikėtinai populiarus: per visą istoriją iki 1975 m., kai buvo nutraukta šio modelio gamyba, buvo parduota daugiau kaip 3,8 mln. vienetų.
Dėl kompaktiško dydžio ir ekonomiškumo tai buvo idealus automobilis važinėti mieste.
Heinkel Kabine
Sukurtas „Heinkel“ kompanijos, taip pat žinomos dėl lėktuvų gamybos, „Kabine“ buvo vienas iš pagrindinių „BMW Isetta“ konkurentų.
Jis buvo tik 2,7 m ilgio ir 1,35 m pločio.
Kabine buvo varomas 9,2 AG vieno cilindro varikliu, galinčiu automobilį pagreitinti iki 90 km/val.
Dėl kompaktiško dizaino, prieinamos kainos ir paprasto valdymo „Heinkel Kabine“ tapo populiarus tarp Europos vairuotojų.
Nepaisant kompaktiškų gabaritų, „Heinkel Kabine“ buvo pakankamai erdvus keleiviams ir bagažui, todėl buvo praktiškas pasirinkimas keliaujant mieste.
Šiandien šis unikalus mini automobilis yra kolekcinė vertybė ir kelia nostalgiją retro technologijų mėgėjams.
Daihatsu Midget
1957 m. pradėtas gaminti „Daihatsu Midget“ buvo nedidelis sunkvežimis, skirtas nedideliam prekių kiekiui pristatyti.
Jis buvo 2,98 m ilgio ir 1,29 m pločio.
Šiame triračiame sunkvežimyje buvo sumontuotas 8 AG galios vieno cilindro variklis, jis galėjo išvystyti maksimalų 50 km/h greitį.
Daihatsu Midget tapo Japonijos pokario atsigavimo simboliu, nes verslininkams siūlė paprastą ir ekonomišką transportą.
Bond Minikaras
1949 m. pradėtas gaminti „Bond Minicar“ buvo tikras britų minimalistų automobilis.
Jis buvo 2,75 m ilgio, 1,52 m pločio ir svėrė vos 140 kg.
Šį modelį varė vieno cilindro 5 AG variklis, leidęs pasiekti iki 80 km/h greitį.
Lengvas ir ekonomiškas Bond Minicar buvo populiarus tarp britų, ieškančių nebrangios transporto priemonės pokario laikotarpiu.
Bond Minicar taip pat pasižymėjo originaliu dizainu, pasižyminčiu išskirtine suapvalinta forma ir į viršų atsidarančiomis durelėmis, suteikiančiomis jam išskirtinę išvaizdą, palyginti su kitais to meto automobiliais.
Nepaisant kuklaus dydžio ir galios, jame galėjo tilpti iki trijų žmonių, todėl jis buvo praktiškas pasirinkimas mažoms šeimoms.
Dėl ekonomiškumo ir manevringumo miesto eisme Bond Minicar taip pat buvo naudojamas ne tik asmeninėms kelionėms, bet ir kaip taksi kai kuriuose Didžiosios Britanijos miestuose.
Subaru 360
Subaru 360, Japonijos rinkoje žinomas kaip Beetle, buvo pristatytas 1958 m. ir buvo pirmasis Japonijoje masiškai gaminamas kei-car automobilis.
2,99 m ilgio, 1,3 m pločio ir vos 385 kg svorio automobilis pasižymėjo kompaktišku kėbulu ir ekonomišku 16 AG varikliu.
Modelio maksimalus greitis siekė 100 km/val.
Subaru 360 buvo labai populiarus Japonijoje ir tapo neatsiejama japonų kultūros dalimi, dažnai rodomas filmuose ir televizijoje.
Įdomu tai, kad šis automobilis buvo toks mėgstamas, jog buvo gaminamas iki 1971 m., o per tą laiką pagaminta daugiau kaip 390 tūkst. egzempliorių.
Be to, „Subaru 360“ turėjo unikalią konstrukciją su galiniais varomaisiais ratais ir nepriklausoma pakaba, todėl buvo puikiai valdomas ir patogus važiuoti miesto gatvėmis.
Honda N360
1967-1970 m. gamintas „Honda N360“ buvo vienas pirmųjų Japonijos gamintojo mikroautomobilių, užkariavusių pasaulinę rinką.
Šis mažytis 2,99 m ilgio ir 1,3 m pločio automobilis turėjo 27 AG variklį ir buvo labai patikimas.
Maksimalus „Honda N360“ greitis siekė 115 km/val. ir tokiam kompaktiškam automobiliui buvo neįtikėtinai greitas.
Jo forma ir charakteristikos buvo būsimų „Honda“ kompaktinių automobilių, išpopuliarėjusių pasaulinėje rinkoje, pranašas.
Apibendrinimas:
Miniatiūriniai automobiliai yra netradicinis, bet patogus sprendimas miesto sąlygomis.
Pagrindinis jų privalumas - manevringumas: tokie automobiliai gali lengvai rasti stovėjimo vietą ir pravažiuoti ten, kur dideli modeliai to padaryti negali.
Tačiau jie turi ir trūkumų - ribotą pravažumą, mažą talpą ir mažą keliamąją galią.
Kiekvienas automobilis kuriamas savoms užduotims atlikti, o pasirinkimas priklauso nuo savininko poreikių. O mes šiame straipsnyje papasakojome apie mažiausius automobilius, kada nors pasirodžiusius keliuose.
Šaltinis: CARCADE

Rašyti komentarą