"Parašiau draugams, kad būtinai čia atvažiuotų..."

Ulrike Scheufeld, 39 metų pedagogė, bei Thomas Zapf, 31 metų inžinierius, planuodami savo vasaros atostogas nutarė susipažinti su viena iš būsimų Europos Sąjungos šalių, o kartu pailsėti prie jūros. Apie Lietuvą Pietų Vokietijos spaudoje jie jokių straipsnių neaptiko, tad nusprendė išbandyti savo kailiu...

Nutarę pasirinkti pigiausią būdą keliauti, jie traukiniu dvi paras per Čekiją ir Lenkiją kratėsi Lietuvos link.

Mes pritrenkti, kad čia daug gražiau, švariau ir moderniau, nei įsivaizdavome. Kiek modernių parduotuvių ir atrestauruotų namų! Ir kiek didelių prabangių automobilių gatvėmis važinėja - daugiau negu Vokietijoje! Visur daug gėlių. Mums patiko, kad net nesuremontuotų namų langinės ir balkonai puošiami gėlėmis. O labiausiai į akis krito moterys. Pavasarį lankėmės Paryžiuje, tai Klaipėdos gatvėse pasijutome lygiai taip pat. Moterys apsirengusios fantastiškai, net kompleksą pradėjau jausti. Netgi prekybos centro pardavėjos - gražios ir puošniai apsirengusios, - žavėjosi Ulrike.

Jie daug geresni! Prekių pasirinkimas - tikrai didesnis. Ir pardavėjos tokios kantrios, malonios. Lietuviški maisto produktai - puikūs. Mums labai patiko ir sūriai, ir jogurtas. Ir mineralinį vandenį čia perkame tik lietuvišką. Gaila, kad atvažiavome ne nuosavu automobiliu, tai dideles kuprines tampyti sunku. Kitu atveju į namus tikrai nuvežtumėme paragauti lietuviškų gaminių. Alaus kelis butelius tikrai įsimesime. Maistas Lietuvoje daug skanesnis negu Lenkijoje. Lietuviškų patiekalų skanavome ir "Būrų užeigoje" - jie tiesiog fantastiški. Mus sužavėjo įvairios salotos bei mišrainės, ypač įdomūs pasirodė padažai ir antpilai. Niekur kitur neteko ragauti salotų, į kurias pridedama vaisių. Mums tai patiko.

Daug geresni negu Ispanijoje. Jie ne tokie perpildyti, švarūs, puikus smėlis! Kaip gerai, kad prekeiviai neįkyri su savo prekėmis. Paplūdimyje tvyro maloni ramybė. Niekas nebando kabinėtis prie moterų ar kvailai flirtuoti. Tad gali visiškai atsiduoti tik saulei ir jūrai. Šiandien lankiausi Interneto kavinėje ir parašiau draugams, kad būtinai čia atvažiuotų poilsiauti. Nors Klaipėdoje nemažai vokiečių turistų, bet kiek supratome iš dialekto - jie iš šiaurės. O Bavarijoje apie jus dar nežino.

Taip, buvome net tris kartus. Pirmą kartą truputį perlenkėme, nutardami per vieną dieną dviračiais nuvažiuoti iki Nidos ir atgal. Važiavome miško takeliais, tai labai pavargome. Pasirodė, kad autobusai iš Nidos su dviračiais neima, tad teko patiems minti atgal į Klaipėdą. Bet Nida mums labai patiko. Tokia gamta! Tik gaila, kad miškuose nuorūkų primėtyta; jos gi nesuyra, ir tai ateityje gali tapti problema. Kuršių nerija - per graži teršti.