"Lietuvės moteriškesnė už olandes"

Europos Sąjungos plėtra skatina ne vieną Vakarų Europos gyventoją šiemet apsilankyti būsimose ES narėse. Olandai Olivier Olde Riekerinh, 23 metų mechaninės inžinerijos studentas, ir Williem van Manen, 22 metų būsimasis ekonomistas, rudenį tęs studijas Vienoje, tad į kaimynines Lenkiją, Čekiją, Slovakiją dar spės nukeliauti. Tris savaites šių vasaros atostogų jie nusprendė paskirti Baltijos šalims.

Ši kelionė vaikinams, dar nė karto nesilankiusiems Rytų Europoje, atrodė egzotiška ir atitiko visų jų kelionių koncepciją - rinktis netradicinius maršrutus. Aplankyti Baltijos šalis jie ruošėsi su visa draugų grupele, bet šie išvyko į Meksiką. Tad dviese keltu persikėlę iš Kylio, olandai atsidūrė Klaipėdoje.

Kelte su mumis plaukė sunkvežimių vairuotojai ir kelios šeimos. Truputį nustebome, kad tik mes dviese buvome jaunimo atstovai. Kelte buvo gana depresyvi atmosfera, o vairuotojai lyg išbadėję žiūrėjo į vienintelę padavėją. Atplaukus į Klaipėdą, mums pasirodė, kad prieplaukoje atmosfera gana chaotiška. Muitininkas su šunimi kokį dešimt minučių tyrinėjo mūsų automobilį. Šuo jį įbrėžė ir muitininkas atsiprašinėjo. Tada pasirodė, kad turime įsigyti naują draudimą. Grynųjų neturėjome, gerai, kad vienas šveicaras padovanojo dešimt eurų. Pasiėmę žemėlapį, bandėme susiorientuoti, kaip pasiekti miestą, bet atsidūrėme laukuose. Tik po kelių nesėkmingų bandymų galų gale pasiekėme Klaipėdos centrą.

- Prieš savaitę apie Klaipėdą nieko dar nežinojome. Baltijos šalys Olandijoje dar visai nėra žinomos, kai kurių olandų žinios apsiriboja tik šių šalių geografine padėtimi. Bet dažnai jas net panioja su Balkanais. Ir štai mes jau čia. Miegamieji Klaipėdos rajonai labai skiriasi nuo Olandijos miestų. Jie mums pasirodė labai nykūs ir pilki. Tik patekę į senamiestį atsipūtėme. Jis pakankamai jaukus. Čia jau labiau įprastas mūsų akiai vaizdas. Tik nustebino, kad pas jus ypatingai švaru, to tikrai nesitikėjome. Pastebėjome, kad labai daug žmonių rūko, bet kur jie meta nuorūkas? Gatvėje tikrai jų nepamatėme.

Klaipėdoje pirmiausia apsilankėme Turizmo informaciniame centre, ten labai draugiški ir paslaugūs darbuotojai. Susidarėme tokį įspūdį, kad lietuvaičiai visada stengiasi ateiti į pagalbą, bet mums neįprasta, kad nuošalioje vietoje, pavyzdžiui, susitikę praeivį miško takelyje, jie nesisveikina. Olandijoje mes visur ir su visais sveikinamės. Ši taisyklė negalioja gal tik dideliuose miestuose, minioje žmonių.

Mums labai patiko mini autobusai. Taip patogu juos sustabdyti kur panori. Olandijoje autobusai važiuoja tik pagal griežtai nustatytą grafiką.

- Mums pasirodė, kad čia nuobodoka. Restoranai dideli ir tušti. Trūksta gyvybės. Olandijoje žmonių susibūrimo vietose gyvenimas tiesiog šurmuliuoja. Kad ir lauko kavinėse prie Danės - tuščia. Matėme jaunimėlį geriantį alų parke, tad taip ir norėjosi juos pakviesti į kavinę. Vakare užsukome į "Pėdą". Ten mums patiko, gera atmosfera, tik gaila, kad į koncertą pavėlavome. Pasiklausėme tik paskutinio numerio. Tiesa, miestas jūsų tikrai žalias. Lankėmės Skulptūrų parke, mums labai patiko, bet kodėl žolė niekur nepjaunama? Juk tuos žaliuosius plotus reikia prižiūrėti, tada ir pagulėti parkuose būtų galima.

- Mums labai patiko kepta duona su česnaku ir sūriu. Puikus užkandis prie nuostabaus lietuviško alaus. Kiek pastebėjome, įvairių užkandžių prie alaus pas jus daug daugiau nei Olandijoje. Tiesa, rūkytos kiaulių ausys - visai ne mūsų skoniui. Buvome nustebę, kad pas jus galima gerti vandenį iš krano ir jis visai skanus.

- Čia pasijutome kaip Olandijoje. Mūsų tėvai turi vasaros namelius Olandijoje prie jūros, tai ten lygiai tokios pat kopos ir augmenija. Nida mums pasirodė panaši į Legolendą. Lyg iš "Lego" kaladėlių sudėlioti namukai, gatvės ir dviračių takai. Truputį dirbtinis ir nerealus pasaulis, kuriame vaikštinėja tik senyvo amžiaus žmonės ir vaikai.

- Moterys jūsų nuostabios, apsirengusios labai madingai, jauti, kad jos daug dėmesio skiria savo išvaizdai. Jos tarsi gulbės plaukia gatve, vaikšto tiesios lyg stygos. Lietuvaitės - įsikūnijęs moteriškumas, to olandėms labai trūksta. Vaikinai - jau kita istorija. Bandėme rasti nors vieną ilgaplaukį, bet toks įspūdis, kad visi vyrai iki trisdešimties metų lankosi pas tą pačią kirpėją - trumpai kerpančią kareivius.