Belgai: "Lietuva - mistiška šalis"

Belgai Christa ir Johan Legrand savo gimtajame mieste Gente atsitiktinai susipažino su kauniečių pora. Ši pažintis paskatino informacinių technologijų inžinierių ir vitrinų dizainerę apsilankyti Lietuvoje. Jau lėktuvui besileidžiant Vilniaus oro uoste jie stebėjosi žaliomis lygumomis ir miškais, padabintais ežerų smaragdais.

Iš šios kelionės į Lietuvą belgai daug nesitikėjo, mat prieš tai buvo lankęsi keliose Vidurio Europos šalyse. Lietuvą įsivaizdavo kaip skurdžią postsovietinę šalį.

"Lietuva Vakarų Europoje dar nežinoma. Jos vardas asocijuojasi su buvusiomis komunistėmis valstybėmis. Bet čia kur kas geriau nei Rumunijoje ar Vengrijoje. Puikūs keliai ir pragyvenimo lygis daug aukštesnis. Žmonės puikiai apsirengę ir šypsosi. Tokioje Rumunijoje - vien niūrūs veidai, o čia - tiek besišypsančių žmonių! Ir tokia gamta! Belgijoje mes tokios nebeturime. Mūsų šalis du kartus mažesnė už Lietuvą, o žmonių gyvena 10 milijonų. Tad tikros gamtos ir erdvės nėra. Vien namai ir žmonės. O čia gali kvėpuoti tikru miško oru! Ir kokia augmenijos įvairovė! Šį kartą mes tik savaitei atvažiavome čia, bet būtinai vėl sugrįšime. Tikriausiai su dviračiais, o gal atsivešime valtį, kad galėtume Nemunu paplaukti. Mums Lietuvoje labai patiko, viskas atrodo taip neįtikima.

Buvome apsistoję ekologinėje sodyboje netoli Priekulės. Žmonės įsikūrę miške, augina vaistažoles ir stengiasi sveikai gyventi. Gėrėme vaistažolių arbatą, kaitinomės saunoje. Už tokias paslaugas Belgijoje turėtume didžiulius pinigus pakloti. Mus tiesiog pritrenkė tai, kad ryte sodybos šeimininkai išėjo į darbą ir paliko mums raktus. Toks pasitikėjimas žmonėmis! Mes Belgijoje niekada taip nesielgiame. O į Rytų europiečius žiūrime ypač atsargiai. Pasijutome nejaukiai. Už mūsų nepasitikėjimą mums atsilygina absoliučiu pasitikėjimu... Lietuviai - labai atviri žmonės, jie visada suras tau laiko pagelbėti. Jų mentalitetas - labai europietiškas. To visai nesitikėjome. Jūsų žmonės stengiasi neparodyti, kad yra neturtingi. Mes Belgijoje irgi turime vargšų, bet čia nematėme, kad kas gatvėje prašytų pinigų.

Kiekviename mieste einame apsilankyti į turgų. Tai tarsi miesto veidrodis. Jūsiškis turgus labai spalvingas. Ir produktai tokie skanūs! Visur Klaipėdoje švaru. Jaučiasi pagarba seniems pastatams. Stenkitės išlaikyti tokį požiūrį. Ir jūsų merginos! Kokios jos gražios! Veidai tokie išraiškingi, atspindintys charakterį, o akyse - jose gali tiesiog nuskęsti. Visa Lietuva mums - mistiška šalis. Tie ežerai, miškai, pilys ir migla, rytais užklojusi upių slėnius. Saugokite savo gamtą kaip didžiausią vertybę, nes pasikeitus aplinkai, pasikeis ir žmonės."