SGD inžinerijos studijos - taiklus pasirinkimas

SGD inžinerijos studijos - taiklus pasirinkimas

Artėjant metui, kai abiturientai turės apsispręsti, kokį profesinį kelią pasirinkti, tiek verslo, tiek valdžios atstovai ragina nesirinkti aklai ir pasidomėti, kokios specialybės bus paklausiausios rinkoje po keleto ar net keliolikos metų.

Klaipėdos universitetas vienintelis Baltijos jūros regione nuo pernai rengia SGD terminalų inžinerijos specialistus. Sutariama, jog tai - viena iš profesijų, kurios specialistai tikrai neprapuls ne tik vietinėje, bet ir tarptautinėje darbo rinkoje.

Auga specialistų poreikis

2014-aisiais Klaipėdoje pradėjęs funkcionuoti Suskystintųjų gamtinių dujų (SGD) terminalas ne tik užtikrino energetinę Lietuvos nepriklausomybę, bet ir tapo akstinu uostamiestyje kurti tokio verslo klasterį. Klaipėdoje jau vykdoma SGD perkrova į mažesnius dujovežius, plukdančius SGD į kitus Baltijos šalių terminalus, netrukus pradės funkcionuoti antžeminė SGD paskirstymo stotis, iš kurios autotransportu dujos bus gabenamos į tas vietas, kurių nepasiekia dujotiekiai. O terminalo operatorė "Klaipėdos nafta" (KN) jau dalyvauja tarptautiniuose SGD projektuose ir vis mezga naujus partnerystės ryšius su šio verslo lyderiais. Dar viena šio klasterio dalimi tapo Klaipėdos universitete įsteigtos SGD terminalų inžinerijos studijos.

"Perspektyviausias studijoms sritis galima numatyti analizuojant tai, kas vyksta pasaulyje ir kokios tendencijos vyrauja pas mus Lietuvoje. Jeigu šiandien manęs paklaustų apie perspektyviausias kryptis energetikoje, neabejotinai pirmoje vietoje atsidurtų tai, kas šiandien susiję su SGD industrija", - sako energetikos ministras Žygimantas Vaičiūnas.

Anot jo, ne tik Lietuva, bet ir visas regionas bei pasaulis vis sparčiau plečia SGD naudojimo sritis. Ypatingą dėmesį tam skiria Europos Sąjunga.

"Mūsų sėkmės istorija šiandien galime vadinti ne tik SGD laivą-terminalą "Independence", bet ir tai, kas toliau su didele energija daroma - plėtojamas mažos apimties SGD terminalo projektas, kuriamas regioninis SGD klasteris ir kompetencijų centras, mezgami tarptautiniai ryšiai, o mūsų vertinga patirtis SGD srityje jau sėkmingai eksportuojama kitoms šalims. Visa tai reiškia, kad SGD industrijai reikės aukščiausią kompetenciją, gilias teorines bei praktines žinias turinčių specialistų. Tad šios srities inžinerijos studijos - perspektyvios ir konkurencingos. Būtent Klaipėda šiandien yra tas miestas regione, kuris turi sukaupęs unikalią ir solidžiausią patirtį SGD srityje. Būtent čia išpurenta ir paruošta geriausia dirva Lietuvai ir visam regionui reikalingiems SGD industrijos inžinieriams išaugti, tobulėti ir realizuoti save", - sako ministras.

Vienuolika pirmųjų SGD terminalų inžinerijos studentų nuolat dalyvauja įvairiose konferencijose, renginiuose, vyksta į ekskursijas po įmones. Jau netrukus bus vykdoma studentų ekskursija SGD laive-saugykloje "Independence", kurią organizuoja ir kuruoja KN.

Verslas atranda SGD

Su tokia ministro nuomone sutinka ir Vakarų laivų gamyklos generalinis direktorius, Klaipėdos universiteto tarybos pirmininkas Arnoldas Šileika.

"Šias šiuolaikiškas studijas vertinu teigiamai. Manau, jos turi perspektyvą, ypač vertinant tai, kad SGD panaudojimas energetikoje, jūrų, sausumos transporte, šalčio pramonėje nuolat auga ir atitinkamai generuoja kompetentingų specialistų bei žinių poreikį. Studentai, rinkdamiesi šias programas, gauna ne tik specifinių kriogeninės inžinerijos žinių, bet ir kitų technologinių žinių, kurios gali būti pritaikomos gana plačiai. Reikėtų įvertinti tai, kad tos kompleksinės žinios gali būti panaudotos įvairiose pramonės srityse. Inžinierių poreikis nuolat auga. Manau, kad technologijų studijų programų populiarumas tik didės, nes tie žmonės kurs naujas technologijas, o tokių specialistų poreikis nuolatos didėja visame pasaulyje", - sako A. Šileika.

Jis akcentuoja, kad tokie inžinieriai yra universalūs ir gali dirbti bet kuriose inžinerinės pramonės šakose - energetikos kompanijose, laivų statybos ir remonto įmonėse, transporto, logistikos, sandėliavimo veikla užsiimančiose įmonėse, nes SGD šaltis (dujos transportuojamos atšaldžius iki -161 laipsnio) gali būti naudojamas ir aušinamų sandėlių procesuose.

"Tokias studijas Klaipėdos universitetas įsteigė žengdamas koja kojon su augančiais šalies ir tarptautinės rinkos poreikiais. Gamtinės dujos - energijos rūšis, turinti labai platų pritaikymą. Studentų gaunamų žinių kompleksiškumas sudaro jiems geras galimybes įsidarbinti", - įsitikinęs A. Šileika.

Kad SGD pritaikymas įvairiose srityse jau nėra tik teorija, rodo ir pačios Klaipėdos pavyzdys - jūrų krovinių kompanija "Bega" kartu su AB "Lietuvos geležinkeliai", Vilniaus Gedimino technikos bei Klaipėdos universitetais dalyvauja projekte, kurio metu bus sukurtas ir pagamintas SGD varomas geležinkelio lokomotyvas.

"Svarbiausia, kad toks ekologiškas lokomotyvas galės naudoti per Klaipėdos uostą atkeliaujančias SGD. Jis ypač tinkamas mieste, nes SGD nėra sieros, azoto oksidų, mažesnės CO2 emisijos, nesusidaro kietosios dalelės", - sako "Begos" generalinis direktorius Laimonas Rimkus.

"Bega" yra viena iš nedaugelio Klaipėdos jūrų uosto kompanijų, savo struktūroje turinčių Geležinkelio tarnybą bei nuosavomis pajėgomis įgyvendinančių vagonų padavimo, atidavimo ir manevravimo įmonės teritorijoje funkciją, tad eksploatuoja ir nuosavą lokomotyvų parką. Siekdama jį modernizuoti, "Bega" tradicinius šilumvežius su vidaus degimo varikliais ėmė keisti elektriniais įrenginiais, o dabar ryžosi investuoti ir į SGD varomą lokomotyvą.

Pagal planą, pirmasis SGD varomas lokomotyvas dirbtų maršrute tarp "Draugystės" geležinkelio stoties ir uosto krovos kompanijų.

Į mūsų regioną, nors ir pamažu, bet jau skverbiasi ir SGD laivyba - sausio pabaigoje tarp Talino ir Helsinkio pradėjo plaukioti kompanijos "Tallink" greitaeigis keleivinis laivas "Megastar", naudojantis šias dujas kaip kurą. Jau nuo 2013-ųjų tokį laivą eksploatuoja kompanija "Viking line" - "Viking grace" plaukioja maršrutu Turku-Stokholmas. Manoma, kad SGD laivyba plėsis ne tik Baltijos jūros regione, nes apribojimus taršiajam laivų kurui siekiama įteisinti vis platesniu mastu.

Skaitomiausi portalai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder