Pozityvumas ir humoras krizės fone

Pozityvumas ir humoras krizės fone

 Kaip ir visos švietimo įstaigos Lietuvoje, amerikietiško modelio Klaipėdoje veikiantis LCC tarptautinis universitetas mokymo procesą dėl koronaviruso grėsmės perkėlė į interneto erdvę. LCC dėstytojai visais įmanomais būdais stengiasi ne tik kuo greičiau prisitaikyti prie naujų dėstymo metodų, efektyviai perduoti paskaitų medžiagą, tačiau ir praskaidrinti nuotaiką studentams bei savo kolegoms. Suprasdami, kad susidariusi situacija sukėlė daug įtampos, LCC dėstytojai pasistengė į vykstančius procesus pažvelgti pozityviai, nebijodami ir patys pasijuokti iš savęs.

Universiteto docentai dr. Joseph Harder ir dr. Michael Cox, padedant Joel Altena, nufilmavo trijų minučių video apie tai, kaip LCC dėstytojai ruošiasi paskaitų perkėlimui į internetą bei su kokiais iššūkiais jie susiduria. Pasitelkiant humorą svarstoma, kokią internetinę platformą naudoti savo paskaitoms. Gal „Moodle“? Ar „Youtube“? Viską kelti į „Instagram“? O gal tiesiogiai paskambinti kiekvienam studentui telefonu ir taip išdėstyti paskaitos medžiagą?

Video autorius Joel Altena džiaugiasi būdamas šio pozityvaus projekto dalimi ir tikina, kad nors dabar LCC bendruomenė yra išsibarsčiusi po visą pasaulį, pasirodžius šiam video jis gavo labai daug pozityvių žinučių iš studentų, besidžiaugiančių idėja ir laukiančių susitikimų su profesionaliais, rūpestingais ir nestokojančiais humoro jausmo dėstytojais. „LCC studentai myli savo universitetą, o dėstytojų ir darbuotojų pareiga dabar yra padėti nuosekliai pereiti prie mokymosi proceso interneto erdvėje“, pažymi J. Altena.

LCC tarptautinio universiteto Psichologijos studijų programos lektorė Jurgita Babarskienė teigia, kad kai susiduriame su dideliu stresu, labai svarbu neprarasti humoro jausmo ir gebėti juoktis. „Juokdamiesi sumažiname stresą, atpalaiduojame raumenis, stipriname savo imuninę sistemą, o pats juokas turi kardiotreniruotės efektą. Humoras padeda stabilizuoti emocinę būseną, kontroliuoti savo jausmus sudėtingose situacijose bei nepasiduoti nevilčiai, iš kurios dažnai kyla panika“, teigė J. Babarskienė.

Lektorė taip pat pažymi, kad sudėtingų situacijų akivaizdoje, žmonės socialiniuose tinkluose dalijasi juokingais paveikslėliais ir juokiasi iš savęs bei situacijos, kurioje atsidūrė, neveltui. „Kai gebame pasijuokti iš savęs, tuomet galime pažvelgti į situaciją iš šalies, neužstrigti joje. Juokiantis aplinkybės galbūt ir nepasikeičia drastiškai, tačiau požiūris tampa kiek pozityvesnis. Žmogus esantis streso būsenoje dažnai susitapatina su esančia situacija ir nesugeba išlaikyti sveikos distancijos tarp to, kas vyksta. Todėl humoras, kuris nežemina žmogaus, atpalaiduoja, padeda pažvelgti į susidariusias aplinkybes iš šalies bei duoda energijos spręsti problemas ir priimti sprendimus”, pabrėžia LCC lektorė Jurgita Babarskienė.

Skirtingai nei daugelis šalies universitetų, LCC tarptautinio universiteto vadovybė iš karto priėmė sprendimą mokymo procesą nuotoliniu būdu organizuoti iki pat pavasario semestro pabaigos, kuris paprastai trunka iki gegužės. LCC dėstytojų ir studentų bendruomenę sudaro žmonės iš daugiau kaip 50-ies šalių. Nors šiuo metu tiek studentai, tiek dėstytojai yra išsibarstę po visą pasaulį, tačiau mokymosi procesas nėra nutrūkęs, dėstytojai visais įmanomais būdais stengiasi kuo efektyviau studentams perduoti paskaitų medžiagą. Tuo pačiu dėstytojai bando išlaikyti ryšį su studentais, motyvuoti juos bei paversti esamą situaciją šiek tiek pozityvesne pasitelkdami į pagalbą humorą ir pasijuokdami iš savęs.

Skaitomiausi portalai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder