"Kūrybinės partnerystės" - netradicinis mokymo metodas

"Kūrybinės partnerystės" - netradicinis mokymo metodas

„Kūrybinės partnerystės” – tai kūrėjų ir mokyklų (mokinių, mokytojų, tėvų) bendradarbiavimas siekiant kūrybiško mokymosi ir sisteminių bei tvarių mokytojų nuostatų, ugdymo praktikos ir mokinių siekių pokyčių.

Nuo 2011 metų liepos „Kūrybinių partnerysčių” programa Lietuvoje įgyvendinama pirmą kartą ir vyks iki 2014 m. spalio. „Kūrybinių partnerysčių” programa Lietuvoje vystoma sėkmingos to paties pavadinimo programos, išplėtotos Jungtinėje Karalystėje, pagrindu. Jungtinėje Karalystėje šioje programoje dalyvavo daugiau nei 1 milijonas moksleivių bei daugiau nei 4000 mokyklų. Šiai programai suteiktas 2011 metų Pasaulio švietimo inovacijų susitikimo (ang. World Innovation Summit for Education) apdovanojimas už reikšmingo poveikio švietimo inovacijos praktiką.

Nacionalinė mokyklų atranka į projektą „Kūrybinės partnerystės” buvo paskelbta spalio mėnesį. Sulaukta didelio Lietuvos mokyklų bendruomenių susidomėjimo, buvo gautos 135 mokyklų paraiškos – į vieną vietą pretendavo vidutiniškai 3 mokyklos. Aktyviausios buvo Kauno miesto ir rajono mokyklos, atsiuntusios 22 paraiškas, Klaipėdos miesto ir rajono - 16 paraiškų ( 5 mokyklos į vieną vietą). Į atrinktas mokyklas jau atėjo dirbti kūrėjai, atliksiantys kūrybos agentų vaidmenį. Kūrybos agentai – tai kūrybinio sektoriaus atstovai, specialiai parengti dirbti su mokyklomis. Daugelis jų - aktyvūs kūrėjai, kurie tiki, kad mokymasis gali būti prasmingas ir įdomus.

Iš viso „Kūrybinių partnerysčių“ programoje „Tyrinėjančios mokyklos 2011- 2012 mokslo metais“ dalyvaus 43 Lietuvos mokyklos. Tarp jų – ir Klaipėdos „Vyturio“ pagrindinės mokyklos 6a klasė.

Projekto esmė – jo kūrimo procesas ir tie įgūdžiai, kurie bus formuojami bendradarbiaujant, siekiant bendro tikslo. Kartu su muzikantu, pedagogu, įvairių muzikinių projektų jaunimui iniciatoriumi Linu Švirinu vaikai tyrinės savo vidinį pasaulį, aplinką, kurioje gyvena bei mokosi.

Visą vasario mėnesį kartu su kūrybos agente Rolanda Lukoševičiene vyko planavimo etapas: susipažinimas su vaikais, jų pomėgių, norų, polinkių tyrinėjimas, vaikų vidinio pasaulio ir aplinkos tyrinėjimas. Per visus užsiėmimus vaikai žaidė žaidimus: „Skulptūros“, „Termometras“, „Patinka- nepatinka“ , „Korespondentas“, „Lyderis“ “ ir kitus. Paaiškėjo, jog vaikams patinka išraiškos pratimai, kur jie gali atsiskleisti ir pasirodyti individualiai, gali būti vadovai. Mokytis vaikams patinka, tačiau jiems netinka tradiciniai mokymo metodai. Todėl dalyvaudami šiame projekte tikimės, jog dirbdami netradiciniais mokymo metodais ir pakeitę įprastinę pamokos erdvę - kabinetą – kita mokyklos patalpa, sulauksime įdomesnių ir patrauklesnių pamokų, sustiprės mokymosi motyvacija ir noras siekti žinių.

Kovo mėnesio viduryje įvyko pirmasis susitikimas su muzikantu Linu Švirinu. Nuvykome į studiją „Grock“, apie kurią dalis mokinių nebuvo nė girdėję. Nedrąsūs, kiek išsigandę, nežinantys , ką čia veiksime, suėjome ir... Nustebome. Kaip puikiai, paprastai ir lengvai ėmėme bendrauti su studijos vadovu ir įkūrėju L. Švirinu. Tai nuostabus žmogus, gebantis sudominanti muzika net patį didžiausią neklaužadą. Pakerėjo mus jo paprastumas, mokėjimas bendrauti, perteikti nuotaiką ir muziką. Ir ne vienam iškilo klausimas: kodėl mes patys nesame tokie ? Kodėl nesame kūrybingi, kas mus varžo? Jeigu šiam žmogui pavyko, gal galime ir mes tokie būti?

Ir pabandėme . Pabandėme nors keletą minučių tapti tikrais kūrėjais, improvizatoriais, muzikantais. Iš širdies, be jokio streso ir susijaudinimo mušėme džiambas, klausėmės pasakojimų, bandėme kurti. „Kai žmogus kuria (nesvarbu, ar tai daina, ar piešinys, ar kompiuterio programa), jam atsiveria nauji horizontai, nusitiesia keliai. Kurdami mes išlaisviname savąją sielą, kuri dažnai neturi teisės pasireikšti, kai mes sėdime mokykloje ir dėliojame popierius iš vienos krūvos į kitą.“- sako Linas.

Labai nenoriai skirstėmės po viešnagės studijoje „Grock“. Norėjosi vis dar ir dar mušti būgnus ir klausytis jų skleidžiamų muzikos garsų. Visi likome patenkinti , atskleidę savyje gebėjimą muzikuoti, kurti, tobulėti bei pasitikėti savimi. Su nekantrumu laukiame naujų susitikimų.

Irena Jurčienė, matematikos mokytoja,
Klaipėdos „Vyturio“ pagrindinė mokykla

Skaitomiausi portalai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder