KU studentai stebina idėjomis

KU studentai stebina idėjomis

Klaipėdos universiteto magistrantai pristatė penkis naujus inovacinius projektus. Idėjų kūrėjai nustebino savo sumanymais: automatinis saulės losjono apipurškimas paplūdimyje, išmaniosios šunų petnešos, saugesnės pėsčiųjų perėjos ir kiti ne ką mažiau įdomūs ir originalūs projektai.

KU Socialinių mokslų fakultete vykusiame renginyje savo inovacinius projektus išsamiai pristatė Inovacijų vadybos ir technologijų studentai. Pranešėjai pateikė ne tik naujas idėjas, tačiau ir apskaičiavo jų įgyvendinimo galimybes, rizikas, galimą pelną, reikalingos darbuotojų komandos sudėtį ir kt.

Baltijos jūros paplūdimio modernizavimo projektą, įrengiant modernias kabinas, kuriuose žmogaus kūnas yra padengiamas apsauginiu losjonu nuo saulės, parengė Jonas Skrodenis. Pranešėjas teigė, kad tai naujas, patogus, greitas būdas apsisaugoti nuo saulės nudegimų. Ir skaičiuoja, jog net įrengus vos dvi kabinas pagrindinėse žmonių leidimo paplūdimyje vietose,  kasmet būtų sulaukiame daugiau kaip 7 tūkst. klientų.

Studentas Džiugas Radžius teigia, kad nors kas trečias automobilių pirkėjas svarsto apie galimybę įsigyti elektrinį automobilį, viena pagrindinių priežasčių, kas pirkėjus atbaido – krovimo stotelių trūkumas ir prieinamumas. Todėl savo projekte išsamiai pristatė idėją įrengti elektromobilių įkrovos stotelių mikrorajonuose, daugiabučių kiemuose, tose vietose kur gyvena daugiau žmonių.

Išmanusis miestas su saugesnėmis pėsčiųjų perėjomis – tapo studentės Gintarės Rudzytytės svajone. Mergina ne tik pateikė idėją, kokios turėtų būti išmaniosios perėjos, bet ir paskaičiavo, kad jas įrengus eismo įvykių tokiose perėjose sumažėtų net iki 20 %.

Tuo tarpu Jurgita Skobienė gyvenimą palengvinti ryžosi šunų augintojams, kurdama išmaniąsias petnešas šunų vedžiojimui, nes šiuo metu rinkoje esami išmanieji antkakliai tinka ne visoms šunų veislėms.

O Brigita Varpiotaitė pristatė išmanųjį diržą su pakraunama baterija, kuris suveikus padėties davikliui, perduoda elektrą į įtaisytą variklį ir pagal kliento poreikį pats susispaudžia ir atsilaisvina.

Prof. habil. dr. Julius Ramanauskas teigia, kad labai didžiuojasi savo studentais. Mokslininkas mano, kad būtent kurdami ir mokydami kitus studentai geriausiai atsimena ir įsisavina žinias, o studijų modelis, kuomet studentas sėdi, o dėstytojas pasakoja atsilieka jau 300 metų. „Šiais laikais to būti nebegali. Turi būti naujas, iš esmės naujas požiūris į studijas. Dėstytojo tikslas šiandien – padėti studentams įsisavinti informaciją. Kaip pavyzdžiui, ir ligonis, ir gydytojas turi turėti bendrą tikslą – išgyti. Gydytojas turi padėti, ne išgydyti, o padėti išgyti ligoniui. Taip ir dėstytojas turi padėti studentui suvokti informaciją, o į egzaminą studentas turi ateiti paklausti, ar teisingai įsisavino dėstomas žinias“ – teigė profesorius. Todėl jis jau ne pirmus metus aktyviai ragina studentus kurti naujas idėjas ir organizuoja jų pristatymo renginius. Renginio pabaigoje visus, idėjas pristačiusius studentus, profesorius apdovanojo knygomis ir linkėjo inovacijų ir asmeniniame gyvenime.

Doc. dr. Algirdas Giedraitis teigė, kad smagu sulaukti įdomių idėjų iš studentų, nes šiais laikais trūksta ne pinigų, ne žmonių, o pasigendama būtent idėjų. „Inovacijos ir marketingas yra pajamos, o visa kita – išlaidos“ – teigė docentas. Palaikydamas pranešėjus pateikė jiems ne vieną pavyzdį, kaip pristačius savo idėjas studentai sulaukė rimtų investuotojų pasiūlymų ir sakė dalyviams: „esate gerame kelyje, nesukite į kitus kelelius, link inovacijų visada eikite ir naudokite, taip suderinsite darbą su hobiu“.

Prof. doc. dr. Vytautas Jonas Žilinskas pacitavo Albertą Enšteiną: „vaizduotė yra svarbiau už žinojimą“ ir teigė, kad „studentai kaip įsivaizdavo, taip projektus ir pristatė. Tai yra labai gerai. Gal kartais dar trūksta žinių, bet dėl to nereikia nusiminti, nes visas spragas galima užpildyti“. Mokslininkas ragino studentus pagalvoti, kur savo ateičiai jie nori padėti kablelį: „ilsėtis negalima dirbti“. Profesorius taip pat teigė, kad didžiausias žmogui praradimas yra per vėlai suprasti, kad reikia mokytis nuolatos, visą gyvenimą ir paakino dalyvius nuolat bendrauti, dalintis savo mintimis, idėjomis, nes „komandinis darbas visada produktyvesnis, o Lietuva maža, tad darbo užteks visiems“.

Gemius

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder