Pilies dirbtuvėse – apie socialinį verslą

Pilies dirbtuvėse – apie socialinį verslą

Proga sužinoti apie socialinį verslą iš juo užsiimančių asmenybių lūpų, išsiaiškinti, kas jį skiria nuo socialinių įmonių vykdomos veiklos, užmegzti naudingų kontaktų – visa tai buvo įtraukta į pirmąsyk Klaipėdos mokslo ir technologijų parko (KMTP) Pilies dirbtuvėse organizuotų „Socialinių lyderių pusryčių“ meniu.

Įdomi diskusija prie bendro stalo subūrė apie dvi dešimtis klaipėdiečių. Pasidalinti savo idėjomis, iššūkiais, su kuriais tenka susidurti, pasisemti naudingų minčių susitiko su socialiai jautriomis jaunimo ir moterų grupėmis dirbančių organizacijų atstovai, rinkodaros, renginių organizavimo specialistai. Į renginį įsiliejo ir Pilies dirbtuvių rezidentai – Kristina Cvetkovė, atstovaujanti moterims skirtų drabužių bei aksesuarų prekės ženklui „Pepper Me“, bei Indrė Razbadauskaitė-Venskė iš švenčių planavimo, koordinavimo ir dekoravimo studijos „Nepaleisk svajonės“.

Prie pusryčių stalo nuskambėjo ir nuoširdžių prisipažinimų apie savirealizacijos paieškas, ir frazių apie „karminių skolų“ grąžinimą – siekį nukreipti savo energiją į veiklas, kuri būtų prasmingos, su „pliuso ženklu“ vertinant ne tik finansinę grąžą, bet ir pinigais nepamatuojamą kokybinį pokytį. „Socialinių lyderių pusryčių“ iniciatyvos autorės „Geri norai LT“ partnerės organizacijos „Reach for Change“ vadovė Jurgita Ribinskaitė-Glatzer ir socialinio verslo inkubatoriaus „Advanced So“ vadovė Renata Matkevičienė kvietė kitaip pažvelgti į visuomenę kamuojančias socialines problemas, ieškoti būdų kaip jas sprendžiant galima būtų sukurti naujas darbo vietas, paskatinti bendruomenės narius įsitraukti į problemų sprendimą. Pusryčių dalyviai ne tik išgirdo įkvepiančių užsienio šalių pavyzdžių, bet ir „savų“ istorijų: klaipėdietė Eglė Jokužytė, vadovaujanti nevyriausybinei organizacijai „Verslas ar menas“, papasakojo apie savo socialinio verslo – knygų brailio raštu leidybos – kelią.

Susitikimo iniciatorių teigimu, socialinės misijos išeities tašku paprastai tampa tam tikra problema ir jos galimų sprendimų paieškos, tačiau be verslo įrankių čia neįmanoma apsieiti. Pelnas, orus atlygis už atliktą darbą – socialiniame versle tai irgi yra aktualu. „Kaip ir kokybė. Žmonės perka gerą daiktą, tad kuriant produktą ar paslaugą yra privalu siekti profesionalumo, aukšto lygio pateikimo. Tik tuomet klientas bus linkęs mokėti galbūt net didesnę kainą už panašų daiktą ir jus pasitenkinimą, kad perka ne tik jį, bet ir tam tikrą istoriją, prisideda prie to, kas svarbu“, – pažymėjo J. Ribinskaitė-Glatzer.

Jos teigimu, pastaruoju metu pastebima stiprėjanti tendencija, kuomet socialiai atsakingas tradicinis verslas domisi galimybėmis investuoti į socialinį verslą – pastarasis, kitaip nei labdara, įgalina kiekvieną išleistą eurą ar dolerį „nugyventi“ ne vieną, o net kelis gyvenimus ir taip labiau pasitarnauti visuomenei.

„Renginys tapo įrodymu, kad susidomėjimas socialiniu verslu ir galimais tokio verslo modeliais Vakarų Lietuvoje išties egzistuoja. Raginame aktyvius pajūrio žmones šį potencialą auginti ir galime padėti tai daryti teikdami nemokamas konsultacijas įmonių steigimo, verslo valdymo ir kitais klausimais“, – akcentavo KMTP projektų vadovė Sigita Paulavičienė.

Skaitomiausi portalai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder