2018 m. liepos 22 d. 05:40 val., sekmadienis

ve  >  Žinios  >  Visuomenė  >  Psichologija

Komentarai

2017-08-12, 10:01

"Vakarų ekspreso" inf.

Ukrainos greitkelis Klaipėdai konkurencijos nekels

 

Europos Sąjungos palaimintas tarptautinis kelių projektas „Go Highway“, turintis sujungti Baltijos ir Juodąją jūras, išplės Ukrainos ir Lenkijos prekybos koridorių, tačiau Lietuvai jo įtaka neturėtų būti didelė.


Ukrainos valstybinės kelių organizacijos „Ukravtodor“ šią vasarą pradėtas įgyvendinti projektas „Go Highway“, kaip skelbiama pranešimuose, turėtų gerokai pakelti regiono ekonomiką ir sukurti gerą transporto tranzito šalies įvaizdį. Šiuo metu, kaip pripažįsta valstybės pareigūnai, Ukrainos kelių būklė yra katastrofiška. Kasmet keliuose žūsta 7 tūkst. žmonių ir 40 tūkst. sužalojama.


Įsitrauks į TEN-T tinklą


Darbų pradžiai finansuoti iš neseniai pakoreguoto Ukrainos 2017 metų valstybės biudžeto skirti pirmieji 800 mln. grivinų (30 mln. JAV dolerių). Visi esamų kelių rekonstrukcijos, viadukų ir miestų aplinkkelių statybos darbai, kaip nurodoma publikuotame projekto variante, vertinami 1,9 mlrd. JAV dolerių. Atsižvelgiant į tikėtiną kainų pabrangimą per 3 metus, kol projektas bus įgyvendinamas, jo kaina gali viršyti 2 mlrd. JAV dolerių.


Ukrainos greitkelis, kurio pradžia apimtų Odesos, Nikolajevo, Južno ir Černomorsko uostus, iki sienos su Lenkija sudarytų 1088 kilometrus, iš jų 589 kilometrų atkarpa Umanė – Lvovas Rusų Ravoje Lenkijos pasienyje būtų rekonstruojama į 4 eismo juostų kelią. Magistralė Odesa – Umanė jau dabar yra 4 juostų, tačiau ją numatoma tobulinti. Lenkijos „Go Highway“ trasa nuo Ukrainos sienos iki Gdansko driektųsi 658 kilometrus.


Tikimasi, kad šis projektas Gdansko ir Ukrainos Juodosios jūros uostų apyvartą padidintų 150 mln. tonų ir sukurtų Rusiją aplenkiantį naują Europos Sąjungos ir Kinijos prekybos koridorių, dar vieną Šilko kelio atkarpą per Juodąją ir Kaspijos jūras. Ukrainos keliai išplėstų Europos transporto tinklą TEN –T ir padidintų susisiekimo tarp regionų greitį.


Magistrales numatoma tiesti ne vien biudžeto lėšomis, bet ir privačiomis. Svarstoma, kad ruožas Lvovas – Krakovecis būtų tiesiamas koncesijos pagrindais, prieš tai pakoregavus teisės aktus.


Ukrainos krovinių nedaug


Klaipėdos valstybinio jūrų uosto administracijos ir rinkodaros direktorius Artūras Drungilas projektą „Go Higway“ vertina dvejopai. „Tiesioginės konkurencijos Klaipėdos uostui jis nekels, nes per Klaipėdą negabenami Juodosios jūros regiono konteineriai. Manau, kad sausumos koridorius bus veiksmingesnis už geležinkelių koridorius. Ukraina kuria infrastruktūrą, kuriai įtakos daryti negalime. Tai pakels šios šalies ir, kas be ko, Lenkijos konkurencingumą. Tai paveiks Lietuvą. Tokiu atveju Lietuva turi nenusileisti ir plėtoti savo infrastruktūros projektus. Kuo labiau tobulinsime Klaipėdos uostą, tuo stipriau išlaikysime Lietuvos tranzito krovinių srautus“, – kalbėjo A. Drungilas. 


Pasak jo, konteinerinis traukinys „Vikingas“, kuris Klaipėdos uostą jungia su Juodąją jūra, nepritraukia tranzitinių krovinių iš Ukrainos tiek, kiek tikėtasi, bet naudingas vidinei prekybai tarp Lietuvos ir Baltarusijos.


Ukrainos kroviniai 2016 metais sudarė tik 0,3 proc. Klaipėdos uosto apyvartos – 120 tūkst. tonų iš 40 mln. tonų. Toks kiekis, pasak A. Drungilo, yra panašus kiekvienais metais.


Lietuvos ir Ukrainos dvišalės prekybos mastas taip pat nedaug kinta. „Verslios Lietuvos“ skaičiavimais, 2016 metais prekių apyvarta tarp Ukrainos ir Lietuvos siekė 809,5 mln. eurų. Lietuvos prekių eksporto vertė į Ukrainą 2016 metais sumažėjo 5,4 proc. – iki 608,2 mln. eurų, o importo vertė augo 1 proc. – iki 201,3 mln. eurų. Lietuvos prekių eksporto į Ukrainą dinamiką veikė mineralinio kuro eksportas, kuris sudaro apie 60–70 proc. viso prekių eksporto kasmet. 2016 metais lietuviškos kilmės prekių eksportas į Ukrainą mažėjo antrus metus iš eilės ir sudarė 433 mln. eurų.


Šių metų I ketvirčio oficiali Lietuvos prekybos statistika rodo, kad Ukraina buvo 15 pozicijoje pagal svarbumą šalies eksportui ir nepateko į 15 partnerių sąrašą pagal importo mastą.


Neturi kur pykčio išlieti?

2017-08-12   21:51

IP: 78.57.199.100

Vaikas jūsų-neleiskit senei kištis į jūsų šeimos gyvenimą, vaikų auklėjimą

Tavo komentaras

Vardas*

El. paštas

Komentaras*

Siunčiama. Prašome palaukti...

Šiandien VE.lt skaitykite

Psichologija

Šiandien - penktadienis, 13 mėnesio diena, ir prasidėjo ji Saulės užtemimu. Nuo...

Užtemimas - kosmoso ir gamtos šventė nuotrauka, foto

Kiek daug mes turime kompleksų ir kaip smarkiai jie gadina mums...

Kaip išmokti patikti sau? nuotrauka, foto

Kas verčia moterį stengtis patikti ne tik savo vyrui, bei ir kitiems?...

Kodėl moterys nori patikti daugumai vyrų nuotrauka, foto

Dažnai jaučiatės dėl ko nors kalti, ką nors padarę ne taip...

15 atvejų, dėl kurių neprivalote niekam teisintis nuotrauka, foto

Želionis karjerą tęs Turkijoje nuotrauka, foto

Sportas, Puikų sezoną Klaipėdos „Neptūne“ sužaidęs Edgaras Želionis karjerą tęs Turkijoje. Pranešama, jog...

Nemokamų autobusų idėja atmesta dėl Talino benamių nuotrauka, foto

Vakarų Lietuva, Į redakciją paskambinęs „Palangos tilto“ skaitytojas priminė, kad kažkuomet, kai...

Duoklė Kretingos krašto istorijai nuotrauka, foto

Vakarų Lietuva, Jonas Žutautas. Bronius Anužis. Jonas Liaudanskas. Vladas Slušnys. Karolina Slušnienė. Juozas...

Edita Nurmi: "Kuršiai duoną kepdavo su silke, skandinavai - su strimele" nuotrauka, foto

Klaipėdos istorija, Klaipėdietė Edita Nurmi vadovauja įmonei, kuri gamina plieno konstrukcijas bei vamzdynus kruiziniams...

Sportas, Paskelbta prieš 9 val.

Vakarų Lietuva, Paskelbta prieš 10 val.

Vakarų Lietuva, Paskelbta prieš 11 val.

Klaipėdos istorija, Paskelbta prieš 12 val.

Pasidalink

Jūsų vardas*

Draugo el. paštas*

Komentaras

Siunčiama. Prašome palaukti...