2020 m. rugsėjo 20 d. 08:08 val., sekmadienis

Skaityk dabar

Judėjimo Klaipėdoje strategija: viešasis transportas visų problemų neišspręs (2)

(6)

Reklama

Toliau tęsiame rašinių ciklą apie judėjimo strategiją uostamiestyje, apie viešąjį transportą ir galimus sprendimus sumažinti transporto priemonių spūstis. Taip pat ir apie kai kurias problemines miesto eismo organizavimo vietas.

Pradžia čia

Sujauks miesto transporto schemas.

Pirmojoje rašinio dalyje minėjome, kad jau vykstantys Sendvario žiedo, Joniškės g. rekonstrukcijos darbai, netrukus prasidėsianti Šilutės plento ir Baltijos prospekto estakados statyba kaip reikiant sujauks nusistovėjusias miesto transporto schemas.

Karantinui pasibaigus uostamiesčio gatves vėl užtvindė nesibaigiantys transporto srautai, kurie pastebimai išaugo vasarai įpusėjus, kada tūkstančiai poilsiautojų patraukė į pajūrį.

Pikas prasidės mokslo metų pradžioje

Neramiai laukiame ir mokslo metų pradžios, kai neišvengiamai susidursime su tikruoju judėjimo piku.

Panašu, kad mūsų miestas kaip niekada skęs nesibaigiančiose spūstyse net tose vietose, kur jų anksčiau nebūdavo.

Tai susiję su vykdomais dideliais gatvių rekonstrukcijos projektais.

Galime pakentėti, jeigu po to bus geriau. Tačiau atlikta miesto judėjimo analizė aiškiai rodo, kad šiuo metu vykdomi projektai pagerins infrastruktūrą, bet esminių miesto transporto problemų tikrai neišspręs.

Kaip sėkmingai miestai tvarkosi su naujai iškylančiais iššūkiais, priklauso nuo to, kaip tiksliai yra nustatomos problemos ir jų priežastys ir ar tinkamai pasirenkamos priemonės toms problemoms spręsti.

Panašu, kad už miesto transportą atsakingi Savivaldybės specialistai mato ir supranta pagrindines transporto problemas. Kur kas sunkiau sekasi jas spręsti.

Spūstys išlieka

Nors miesto keleivinis transportas šiuo metu veikia nepriekaištingai, tačiau analizuojant vis labiau didėjančius automobilių transporto srautus akivaizdu, kad pagrindinės problemos modernizavus viešąjį susisiekimą išspręsti nepavyksta.

Kokie sprendimai reikalingi, kad miesto transporto sistema veiktų efektyviai, o judėjimas Klaipėdoje būtų patogus ir nekenkiantis aplinkai?

Reklama

Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos direktorius Gintaras Neniškis pripažįsta, kad tiek Jakų žiedo pralaidumo didinimas, tiek Statybininkų prospekto tęsinio statyba yra strategiškai svarbūs miestui projektai, tačiau jiems įgyvendinti nėra lėšų ir galbūt trūksta politinės valios.

Senamiesčio transporto judėjimo schema

Yra gyvenime nenormalių dalykų, prie kurių ilgainiui pripranti, ir atrodo, kad kitaip ir būti negali. Būtent taip yra atsitikę su kai kuriomis eismo organizavimo vietomis Klaipėdoje.

Konkretus pavyzdys yra Klaipėdos senamiesčio transporto judėjimo schema.

Jau ilgą laiką patekti į miesto širdį galima tik vienintele arterija. Iš Pilies gatvės pasukus į siaurą Sukilėlių gatvę.

Kiti patekimai yra apriboti draudžiamaisiais ženklais. Miesto transporto architektai tikėjosi, kad šio įvažiavimo užteks, nes problema išsispręs įrengus didelę automobilių stovėjimo aikštelę šalia piliavietės.

Reklama

Tikėtasi, kad gyventojai ir miesto svečiai parkuos automobilius aikštelėje ir į senamiestį pateks pėsčiomis.

Tačiau dabar jau aišku, kad taip neatsitiko.

Tiek paprastomis savaitės dienomis, tiek savaitgaliais aikštelė yra mažai pripildyta. Žmonės į Teatro a., Turgaus g., Žvejų g. važiuoja automobiliais per jau minėtą Sukilėlių g. ir nesinaudoja mokamos aikštelės paslaugomis.

Klaipėdos savivaldybės transporto skyriaus vedėjas Rimantas MOCKUS:

"Mažinant spūstis senamiestyje vienas iš būdų - rinkliavos didinimas".

Miesto Tarybos narys A. Tuma sako, kad nusistovėjusi situacija yra nenormali ir reikalauja ieškoti naujų sprendimų.

Reklama

Pasak A. Tumos, dabartinė Klaipėdos senamiesčio eismo organizavimo schema yra nelogiška ir labai didina miesto taršą.

Automobiliai yra priversti sukti ratus, stoviniuoti prie šviesoforų tiek Pilies ir Žvejų gatvių, tiek Pilies ir Daržų gatvių sankryžose.

Nekalbant jau apie patogumą, automobiliai su įjungtais varikliais prie šviesoforų akivaizdžiai prisideda prie miesto centro taršos.

Būtina atverti daugiau įvažiavimų ir išvažiavimų iš senamiesčio. Reikėtų peržiūrėti Tiltų gatvės funkcionavimą. Bent jau darbo dienomis, piko laiku, būtų galima leisti važiuoti lengviesiems automobiliams.

Tai irgi sudarytų papildomą galimybę patekti į senamiestį bei šiek tiek nukrauti Pilies ir Mokyklos gatves. Be to, važiuojant šiaurės - pietų, arba atvirkščiai kryptimis, nebereiktų sukti ratais kvadratais.

Pavyzdžiui, dabar, atvažiuojant H. Manto g. ir norint patekti į Taikos pr., reikia iš H. Manto g. pasukti į Naujojo Sodo g., iš Naujojo Sodo g. pasukti į Naujojo Uosto g., po to, važiuoti Pilies g., iš jos pasukti į Sausio 15-osios g. ir tik tada iš jos pasukti į Taikos prospektą.

Reklama

Pasak A. Tumos, iš viso šeši šviesoforai. O važiuojant tiesiai, Tiltų gatve, tik trys. Skaičiuoti reikia.

"Nenormalu yra ir tai, kad, išvažiuojant iš senamiesčio nuo Jono kalnelio ar Meridiano kvartalo, reikia važiuoti tiesiai visa Turgaus gatve iki pat Teatro aikštės.

Šiam transporto srautui turėtų būti leidžiama sukti į kairę ar dešinę Tiltų gatve. Išskaidžius automobilių srautus, protingai organizuojant eismą mieste, žmonės galėtų sutaupyti kuro, laiko, o senamiestyje ir miesto centre galėtumėme kvėpuoti švaresniu oru.

Beje, vertinant šviesoforų veiklos režimą miesto gatvėse, taip pat, trūksta organizuotumo ir išmintingų sprendimų. Pirmiausiai, vis dar, nėra įdiegta vieningos žalios bangos pagrindinėse miesto gatvėse.

Savivaldybės ketinimai diegti išmanią šviesoforų sistemą išimtinai tik viešajam transportui yra nepakankami. Priimant šviesoforų valdymo sprendimus būtina atsižvelgti ir į kitų eismo dalyvių interesus.

Kartais pasigendama tiesiog elementarios logikos. Pavyzdžiui, Naujojo Sodo ir Naujojo Uosto gatvių sankryžoje, neaišku pagal kokį režimą, vėlyvais vakarais šviesoforas yra išjungiamas.

Reklama

Tačiau matomumas sukant iš Naujo Sodo šalutinės gatvės į Naujo Uosto pagrindinę gatvę į kairę yra ypač sudėtingas.

Todėl, net nesant intensyvaus eismo, skaudaus eismo įvykio tikimybė yra labai didelė", - įsitikinęs A. Tuma.

Klaipėdos miesto tarybos narys Arūnas TUMA:

Dabartinė Klaipėdos senamiesčio eismo organizavimo schema yra nelogiška ir labai didina miesto taršą".

Įnešė painiavos ir chaoso

Dar didesnį neaiškumą ir chaosą įnešė situacija su žaliomis rodyklėmis ir galimybė sukti į dešinę esant raudonam šviesoforo signalui.

Ši Vyriausybės lygmeniu inicijuota akcija patyrė visišką fiasko. Ilgą laiką saugaus eismo strategai iš Susisiekimo ministerijos aiškino, kad draudimas sukti į dešinę pagerins saugumą ir yra būtinas, nes taip reikalauja ES direktyvos.

Jokių analitinių skaičiavimų, kaip tai lems didžiųjų miestų transporto spūstis, aplinkos taršą, kaip pagerins eismo saugumą, nebuvo atlikta.

Žalios rodyklės uoliai nuimtos, tačiau ne visos grąžintos.

Ir tik kilus dideliam pasipiktinimui ir atšaukus sprendimą, paaiškėjo, kad jokia ES direktyva tiesiogiai tokios priemonės nenumato.

Tiesiog buvo meluojama ir interpretuojama savaip. Palikime tai sprendimo iniciatorių sąžinei, tačiau eismo dalyviams padaryta didelė žala.

Kadangi visos žalios rodyklės uoliai nuimtos, tačiau ne visos gražintos į vietą atgal. Dabar nustatyta žalių rodyklių įrengimo tvarka tiesiog stulbina.

Norint, pavyzdžiui, pritvirtinti žalią rodyklę Klaipėdoje, Smiltelės ir Laukininkų gatvių sankryžoje, reikia gauti leidimą Kaune, Transporto kompetencijų agentūroje.

Klaipėdos miesto tarybos narė Nina PUTEIKIENĖ:

"Ar galima tikėtis gero produkto, kurį kažkas nusamdytas iš Vilniaus padaro?"

Sprendžia klerkai Vilniuje ir Kaune?

Susisiekimo ministerija tyliai palaimino tokios struktūros atsiradimą, kurioje įdarbinta 128 darbuotojai. Ar gali klerkai sėdėdami Kaune ar Vilniuje nusimanyti, kaip sureguliuoti šviesoforus, organizuoti eismą Klaipėdoje, Palangoje ar Skuode?

Absurdas, kad tokie išimtinai savivaldybės kompetencijai priklausantys smulkūs dalykai sprendžiami nacionalinės valdžios lygmeniu. Dalykai smulkūs, tačiau reikšmingi vietos vairuotojams.

Kada grįš žalios rodyklės į buvusias savo vietas Klaipėdoje, taip ir lieka neaišku.

Rašinio tęsinys ir pokalbis su Klaipėdos miesto savivaldybės Transporto skyriaus vedėju Rimantu Mockumi - rytdienos numeryje.

Griežtai draudžiama "Vakarų eksprese" paskelbtą informaciją kopijuoti ir platinti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitaip ją naudoti neturint raštiško leidėjų sutikimo. Turinio naudojimo taisyklės.

Komentarai

orlaivis

2020-08-06   21:56

IP: 172.69.190.68

cia priejo kindziulis ir tare;panaikinus viesaji transporta o paleidus oro balionus kiek vietos butu gatvese, ir smarves nera.o lengvajam jau ir greiti iki begalybes butu galima.

2020-08-06   11:00

IP: 141.101.104.15

Vardas..Brianas Günteris Haugenas
Gyvena ..... Šiaurės Reinas-Vestfalija
Profesija ...... verslininkas
Paskolos suma .... 250 000 €
Paskolų palūkanos .... 1 proc.
Religija: katalikybė
Mano el. Paštas kiekvienai arkliai; [email protected]

Buvo sakoma, kad gyvenimas iš tikrųjų gali džiaugtis tik tuo atveju, jei jau buvo kančia ir skausmas. Džiaugiuosi ir esu dėkinga savo „Mizuho Bank“, Ltd. Diuseldorfo filialas gavo 250 000 eurų paskolą į banko sąskaitą. Ar esate vyras ar moteris, kurie kreipėsi dėl paskolos ir buvo atmesti jūsų banko? Šiandien noriu jums pasakyti, kad galite gauti paskolą iš geriausios internetinės bendrovės ir jums nereikia užpildyti daug dokumentų, be to, jų palūkanų norma yra gera - 1%. Mane su AASIMAHA ADILA PASKOLOS KOMPANIJA supažindino draugas, gavęs iš jų paskolą. Man reikėjo grynųjų pinigų ir nuėjau į savo banką. Jie man pasakė, kad dėl blogo kredito nebuvau kvalifikuotas gauti paskolą ir kad banko palūkanos buvo aukštos. Dabar esu laiminga, nes galiu kurti savo svajonių verslą. Mano mokėjimas prasidės netrukus. Nustokite švaistyti laiką komercinių bankų su didelėmis palūkanų normomis ir pasinaudokite AASIMAHA ADILA AHMED PASKOLOS FIRMA, kad gautumėte savo paskolos lėšas. Jūs labai greitai gaunate patvirtintas paskolas ir kredituojate sąskaitą tą pačią paraiškos pateikimo dieną. Ne, dalyvaujama per daug procesų ir procedūrų, kaip tai daroma bankuose. Paskolas teikianti įmonė nežino, kad dalinuosi šia gera žinia. Su jais galite susisiekti el. Paštu.
Kreipkitės dabar ..... ([email protected])
Mano el. Paštas kiekvienai arkliai; [email protected]

Tam nusivylusiam skaitytojui

2020-08-04   18:40

IP: 185.11.26.161

Tai pas tave vietoj smegenu bul*shitas. Matyt tik piskom vaikstai, kad tokias nesamones rasai. Absurdiskai sureguliuotas eismas pas mus. Miestas nedidelis, bet prisigalvoja visokiu nesamoningu "pagerinimu", todel ir kenciam visi vairuotojai. Naudos is ju praktiskai 0.

Tavo komentaras

Vardas*

El. paštas

Komentaras*

Siunčiama. Prašome palaukti...

Šiandien VE.lt skaitykite

Skaityk dabar

Nepatikėsite - švenčiame 30-ąjį gimtadienį nuotrauka, foto

Šiandien "Vakarų ekspreso" gimimo diena. Taigi, mums beveik tiek pat metų kaip...

„Dabar daug santuokų iš išskaičiavimo“, – ištarė kunigas Kęstutis Rugevičius, kuriam teko...

Slaptų sunkiai sirgusio milijonieriaus R. Karpavičiaus vestuvių paslaptis nuotrauka, foto

2021 m. planuojamas pradėti maršrutas Londonas-Delis turėtų tapti ilgiausiu autobusų maršrutu pasaulyje,...

Ilgiausias pasaulyje autobusų maršrutas vyks per Lietuvą nuotrauka, foto

Praėjusią savaitę Klaipėdos pilies uostelyje įvykęs nelaimingas incidentas, po kurio moteris be...

Nelaimė Pilies uostelyje: kas kaltas? nuotrauka, foto

Sekmadienio horoskopas 12-ai zodiako ženklų nuotrauka, foto

Įvairybės, Dangaus kūnai:

Rugsėjo 20-oji Lietuvoje ir pasaulyje nuotrauka, foto

Įvairybės, Dangaus kūnai: saulė teka 7.01 val., leidžiasi 19.21 val. Dienos ilgumas 12.20...

Užlėkęs ant šaligatvio BMW partrenkė moterį ir du vaikus nuotrauka, foto

Kriminalai, Rugsėjo 19 d.,apie 19:45 val., Klaipėdoje, Kretingos g. automobilis BMW 325, vairuojamas 1994 m.gimusio, pirminiais...

Klaipėdoje praūžė laivų paradas nuotrauka, foto

Klaipėda, Įprastai laivų paradas Klaipėdoje vykdavo gegužės 20 dieną arba artimiausią savaitgalį, tačiau šiais metais...

Įvairybės, Paskelbta prieš 1 val.

Įvairybės, Paskelbta prieš 2 val.

Klaipėda, Paskelbta prieš 10 val.

Pasidalink

Jūsų vardas*

Draugo el. paštas*

Komentaras

Siunčiama. Prašome palaukti...