Iš Dakaro ralio į Lietuvą grįžęs lenktynininkas B. Vanagas: nusivilti yra neprofesionalu

Iš Dakaro ralio į Lietuvą grįžęs lenktynininkas B. Vanagas: nusivilti yra neprofesionalu

Lietuvos lenktynininkas Benediktas Vanagas ketvirtadienį grįžo į Lietuvą. Pirmą kartą per penkerius metus finišo nepasiekęs B. Vanagas stengėsi nuslėpti savo nusivylimą ir dar neturi minčių apie kitų metų lenktynes. Visas jo dėmesys dabar naujam išbandymui - pasaulio ralio maratono taurės varžyboms.

B. Vanagas kartu su šturmanu iš Lenkijos Sebastianu Rozvadovskiu (Sebastian Rozvadowski) šių metų lenktynėse važiavo su praėjusių metų modelio "Toyota Hilux" bolidu ir turėjo ambicijų pagerinti geriausią visų laikų lietuvių užimtą poziciją Dakare - 24-ą. Vis dėlto, dėl sankabos gedimo lietuvio ir lenkui duetas šių metų lenktynės baigėsi jau trečiajame etape.

"Šis Dakaras buvo trumpas buvo trumpas mums. Mes nepatyrėme jo ritmo. Pagal pradžią man atrodė, kad tai turėjo būti geriausias ralis mums, bet tam reikėjo atvažiuoti iki finišo. Šis Dakaras sudėtingas tuo, kad didžioji dalis favoritų stipriai klydo ir rikiuotė smarkiai pasikeitė. Buvo gera galimybė šiame Dakare pasiekti geriausią visų laikų rezultatą ", - oro uoste žurnalistams sakė B. Vanagas.

Vienas populiariausių Lietuvos lenktynininkų į šią nesėkmę žvelgė filosofiškai - nepaisant nesėkmės, gyvenimas tęsiasi.

"Nusivilti yra neprofesionalu. Tai yra sudėtingiausios pasaulio lenktynės, kuriose nefinišuoja apie 50 proc. dalyvių, todėl taip jau nutinka. Iki šiol keturi starta ir keturi finišai Dakare buvo ypatingai geras rodiklis. Mes buvome geriausiai pasiruošę, bet turėjome techninį gedimą. Labai nesmagu nefinišuoti šiose lenktynėse, tačiau gyvenimas tęsiasi", - aiškino lenktynininkas.

B. Vanagas pripažino, kad nefinišavimas šių metų lenktynėse visiškai neturės įtakos svarstant apie kitų metų Dakarą.

"Pas mus buvo planas - penki Dakarai. 80 proc. šio plano įgyvendinome. Dėl kitų metų pasakysiu, kai susigulės mintys. Dakaro ralis yra sudėtingas projektas, todėl apie sprendimą paskelbsiu, kai jis bus galutinai aiškus. Balandžio mėnesį organizatoriai turėtų paskelbti kitų metų trasą, o man tokiu metu nuolat kyla daug minčių, tai viskas paaiškės vėliau", - sakė B. Vanagas.

B. Vanago technika iš Pietų Amerikos yra gabenama tiesiai į Rusiją, kur vasario 24-26 dienomis vyks pirmasis Pasaulio ralio maratonų taurės etapas. Šis projektas, anot lenktynininko, bus dar brangesni nei Dakaras.

"Sprendimas dalyvauti pasaulio ralio maratonų taurėje brendo gerokai seniau. Tai bus ne mažesnis iššūkis, negu Dakaras. Laukia 11 etapų trijuose kontinentuose ir ten tikrai turėsime daug iššūkių. Tai bus brangesnis projektas nei Dakaro ralis, jeigu šnekėtume apie visus 11 etapų. To biudžeto dar neturime. Mūsų tikslas dabar yra įveikti pirmus keturis etapus. Tuomet žiūrėsime, kokia bus turnyrinė rikiuotė ir pradėsime skaičiuoti pinigus bei svarstyti, ar važiuoti toliau", - svarstė B. Vanagas.

Puikiai viešuosius ryšius išmanantis B. Vanagas šių metų Dakare negalėjo išnaudoti savo žinomumo rėmėjų ir partnerių naudai, bet pabrėžė, kad nuo tokios lenktynių baigties nėra apsaugotas niekas.

"Didžioji dalis pinigų tokiame sporte išleidžiama iki lenktynių. Automobilių sporte yra taip, kad jeigu tu finišuoji, tu sukaupi patirtį, o jei ne - tai pinigai būna išmetami į balą. Šią patirtį mes turime. Mes žinome taisykles ir žinome, kad tokia baigtis yra tikėtina", - aiškino lietuvis.

Be B. Vanago, iš Dakaro lenktynių jau pasitraukė ir Vaidoro Žalos ir Sauliaus Jurgelėno ekipažas, todėl sunkiausias planetos lenktynes tęsia tik labiausiai patyręs Antanas Juknevičius su Dariumi Vaičiuliu. Pastarieji, likus trims etapams iki Dakaro ralio pabaigos, užima 25-ąją vietą.

"Džiaugiuosi, kad Antanas turi ramų tempą ir tai jam gali padėti sugeneruoti gerą rezultatą", - pridūrė B. Vanagas.

Vis dėlto, šių metų Dakaro ralio tvarkaraštį ir trasas koreguoja gamta. Dėl sudėtingų oro sąlygų buvo atšaukti jau du greičio ruožai.

"Manau, kad Dakaro ralio organizatoriams irgi nėra lengvas metas. Kai jie suplanuoja trasas, jie negali žinoti, kokiu kozirius išmes gamta. Pietų Amerikoje pakankamai stipriai keičiasi klimatas ir ateina neplanuotos audros ir liūtys. Kai papuoli į tą mėsmalę, supranti, kad mes esame labai priklausimo nuo gamtos. Iš patirties galiu pasakyti, kad kai tave užklumpa smėlio audra, vėliau liūtis, o šiek tiek pavažiavęs pamatai 1,5 m gylio upę, tada supranti, kad geriausiu atveju esi žemės kirminas", - mintimis dalinosi B. Vanagas.

Lenktynininkas Dainius Matijošaitis šiemet vyko į Pietų Ameriką kaip B. Vanago komandos narys. Žiedinių lenktynių specialistas Eltai teigė, kad artimiausiu metu pats dalyvauti Dakaro ralyje neketina, bet ateityje tokia tikimybė bus.

"Kitais metais tikrai ne, galbūt 40-mečio proga pabandysiu" - šypsojosi D. Matijošaitis, kuriam šių metų Dakaro ralio metu sukako 32-eji.

Skaitomiausi portalai

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder