Daugiau lenktynių ir jaunystės

Daugiau lenktynių ir jaunystės

Vėlyvą rudenį pasibaigęs „Formulės-1“ čempionatas lenktynių gerbėjus prie televizorių ir į trasas vėl sukvies ankstyvą pavasarį. Jau dabar svarstoma, kaip komandų pajėgumą paveiks variklių pakeitimas, nemažu iššūkiu gali tapti ir intensyvus 22 etapų tvarkaraštis. Elitinėse lenktynėse daugiau neišvysime patyrusio Marko Vėberio (Mark Webber), bet savo debiuto laukia jauniausias sportininkas „Formulės-1“ istorijoje.

Variklių klausimas

Praėjusį savaitgalį Brazilijoje pasibaigęs sezonas nepasižymėjo didele intriga. Ketvirtus metus iš eilės čempionu tapęs vokietis Sebastianas Fetelis (Sebastian Vettel) titulą užsitikrino likus trim etapams. Prieš paskutines lenktynes buvo aišku ir tai, kad komandų įskaitoje laimės „Red Bull“, o vicečempionu taps „Ferrari“ pilotas ispanas Fernandas Alonsas (Fernando Alonso).

Brazilijoje beliko išsiaiškinti, kas bus trečias. Į šią poziciją pakilo antrasis „Red Bull“ lenktynininkas M.Vėberis. Tai buvo paskutinis 37 metų australo startas „Formulėje-1“. M.Vėberis traukiasi, o jo komandos draugas S.Fetelis neketina sustoti. 26 metų vokietis iškovojo jau devynias pergales iš eilės ir pasiekė „Formulės-1“ rekordą. Artėjant naujajam sezonui, tikriausiai bus vis daugiau svarstoma, ar S.Fetelio dominavimas tęsis. Vieni mano, kad Sebastianas toliau gerins rekordus ir ateityje galbūt pasivys septynis kartus čempionu tapusį tėvynainį Michaelį Šumacherį (Michael Schumacher). Kiti spėja, kad pasikeitimai nebus palankūs „Red Bull“ komandai.

Kitas „Formulės-1“ sezonas bus jubiliejinis - 65-as. Pagrindinis pasikeitimas yra naujas variklis. 2,4 litro V8 tipo variklis boliduose buvo naudojamas 2006-2013 m. Jis bus pakeistas 1,6 litro V6 tipo turbokompresoriniu varikliu. Variklius komandoms tieks trys gamintojai - „Ferrari“, „Renault“ ir „Mercedes“. „Red Bull“ naudojasi „Renault“ paslaugomis, bet pasigirdo nuomonė, kad galbūt „Mercedes“ sukurs geresnius variklius. Dėl šio veiksnio „Red Bull“ dominavimas esą ir baigsis.

Spėlionės lieka spėlionėmis. Beveik visi „Formulės-1“ specialistai pripažįsta, kad šiuo metu sunku ką nors nuspėti. Buvusio čempiono Aleno Prosto (Alain Prost) nuomone, bent jau sezono pradžioje visi varikliai gali būti nelabai patikimi. „Variklis kitais metais taps ypač svarbiu veiksniu. Daug kas priklausys nuo gamintojų darbo“, - pripažino „Red Bull“ vadovas Kristianas Horneris (Christian Horner). Dėl naujų variklių galvas reikės pasukti ir vidutinio pajėgumo komandoms, nes naujovė gali gerokai padidinti išlaidas.

Mįslingas tvarkaraštis

Praėjusį sezoną žiūrovai išvydo 19 etapų. Jei preliminarus 2014 m. tvarkaraštis nebus pakeistas, kitą sezoną lenktynių bus daugiau. Planuojama, kad nauji etapai įvyks JAV (Naujajame Džersyje), Austrijoje (Spilberge), Rusijoje (Sočyje) ir Meksikoje (Meksike). Bent metams iš tvarkaraščio dings Indijos „Didžiojo prizo“ varžybos. 22 numatomi etapai kelia nerimą, komandos baiminasi logistinių sunkumų. Kol kas nerimauti dar anksti. Žiniasklaida praneša, kad etapų skaičius tikriausiai sumažės. Abejojama, ar įvyks lenktynės Meksikoje, Pietų Korėjoje ir JAV.

Įtaką lenktynėms gali turėti dar viena naujovė - kuro išteklių ribojimas. Bus įvestas 100 kg limitas ir pesimistai teigia, kad varžybos taps nuobodesnės, nes sportininkai negalės išnaudoti visų bolidų galimybių. Yra ir kitoks požiūris - lenktynės bus kitokios, bet ne mažiau įdomios, nes daugiau dėmesio reikės skirti taktikai.

„Ferrari“ tandemas

Kad ir kaip keistųsi mašinos ir taisyklės, svarbiausiais veikėjais išlieka tie žmonės, kurie sėdi prie vairo. Daugelis komandų dar nepaskelbė sudėčių, tačiau dar sezono įkarštyje buvo pranešta apie labai svarbų perėjimą. Suomis Kimis Raikonenas (Kimi Raikkonen) rugsėjį pasirašė sutartį su „Ferrari“. Tai reiškia, kad kitais metais Italijos komanda savo gretose turės du čempionus. K.Raikonenas titulą iškovojo 2007 m., o F.Alonsas - 2005 ir 2006 m.

Skamba įspūdingai, bet dvi tokios asmenybės gali neišsitekti vienoje ekipoje. Juo labiau kad tiek suomis, tiek ispanas yra tvirto charakterio. F.Alonsas ir praėjusį sezoną negailėjo komandai kritikos dėl prasto bolido. „Bijau, kad jie gali susipykti besidalydami komanda“, - spėjo vietą ekipoje praradęs brazilas Felipė Masa (Felipe Massa). 2014 m. jis gins „Williams“ komandos garbę.

„Red Bull“ vieną australą pakeitė kitu - į čempionų komandą iš „Toro Rosso“ perėjo Danielis Rikiardas (Daniel Ricciardo). Apie M.Vėberio pasitraukimą buvo žinoma jau seniai. 217-oje etapų startavęs ir devynias pergales iškovojęs veteranas nuo šiol dalyvaus ištvermės lenktynių pasaulio čempionate. Paskutinėse savo varžybose Brazilijoje M.Vėberis finišavo antras ir paliko „Formulę-1“ aukštai iškelta galva. „Buvo tikrai malonu taip užbaigti lenktynes - finišuoti trejetuke kartu su dviem geriausiais šios kartos pilotais (S.Feteliu ir F.Alonsu - red. past.)“, - sakė australas.

M.Vėberis prastai sutardavo su S.Feteliu, todėl jo išėjimas vokietį vargu ar nuliūdino. Vis dėlto pats čempionas viešumoje kalba kitaip. „Manau, kad žmonės yra susidarę klaidingą nuomonę apie mūsų santykius. Buvome viena geriausių pilotų porų. Mūsų santykiai nebuvo patys geriausi, bet kartu puikiai padirbėjome dėl komandos. Jo išėjimas bus netektis ne tik komandai, bet ir man. Daug ko iš jo išmokau“, - teigė S.Fetelis.

Rusai puola

Pastaraisiais metais net didelis meistriškumas negali lenktynininkui garantuoti vietos komandoje. Štai neblogą sezoną „Lotus-Renault“ ekipoje turėjęs prancūzas Romenas Grožanas (Romain Grosjean) kol kas apskritai nežino, ar lenktyniaus 2014 m. Komandos kviečia jaunus sportininkus arba tuos, kurie atsineša rėmėjų pinigus. Kai kurie lenktynininkai dėl to neslepia pasipiktinimo. „Nežinau, kaip tai reikėtų apibūdinti. Galbūt tiktų žodis prostitutė. Didžiuojuosi, kad man nereikia mokėti už vietą komandoje“, - rėžė F.Masa.

 

Vis dėlto jauno lenktynininko atsiradimas komandoje nereiškia, kad viską lėmė pinigai. Naujasis „McLaren“ pilotas danas Kevinas Magnusenas (Kevin Magnussen) savo meistriškumą įrodė laimėdamas „Formula Renault“ čempionatą. „Formulės-1“ komandoje 21 metų K.Magnusenas pakeis meksikietį Serchijų Peresą (Sergio Perez).

19-metis rusas Daniilas Kviatas laimėjo GP3 serijos lenktynes ir gavo vietą „Toro Rosso“ ekipoje. Krenta į akis tai, kad „Formulėje-1“ rusų įtaka vis auga. Tai patvirtina naujo etapo Sočyje atsiradimas, o ir lenktynininkų gretose bus bent du didžiosios šalies atstovai. Gali būti ir trys, nes apie norą sugrįžti kalba Vitalijus Petrovas. Kol kas žinoma tiek, kad be D.Kviato čempionate dalyvaus ir Sergejus Sirotkinas.

Kitaip nei K.Magnusenas ar D.Kviatas, S.Sirotkinas nepasižymėjo trasose. „Formula Renault“ varžybose jis liko tik devintas, bet rusai investavo į „Sauber“ komandą ir tai tikriausiai tapo viena iš pagrindinių sutarties pasirašymo priežasčių. Net jei S.Sirotkinas ir toliau niekuo nepasižymės, jis pateks į „Formulės-1“ istoriją. Vykstant pirmojo etapo lenktynėms, rusui bus 18 metų ir 201 diena. Dar nė vienas sportininkas nedebiutavo „Formulėje-1“ tokio jauno amžiaus.

Gemius

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder