Stebėkite internetu paskaitą “Gintaras tarp vakarinių baltų: romėniškasis laikotarpis”

Stebėkite internetu paskaitą “Gintaras tarp vakarinių baltų: romėniškasis laikotarpis”

Žemaitijos dailininkų sąjungos galerija (Žvejų g. 1/2, Klaipėda) 2016 m. kovo 2 d., 18.00 val. kviečia į paskaitų ir diskusijų ciklą: Vakarai su Senąja Klaipėda 75-tas vakaras

Dr. Sigitos Bagužaitės-Talačkienės paskaita “Gintaras tarp vakarinių baltų: romėniškasis laikotarpis”.

Romėnų istorikas Publijus Kornelijus Tacitas savo veikale “Germania”, parašytame apie 98 m. po Kristaus gimimo, minėdamas aisčius rašė: “… Jie apieško ir jūrą; seklumose ir pačioje jos pakrantėje vieninteliai iš visų renka gintarą, jų pačių vadinamą glesum. Kokia jo prigimtis ir kaip jis atsiranda, jie, būdami barbarai, netyrinėjo ir nieko apie jį nežino. Juk gintaras ilgai išgulėjo tarp kitų jūros išmetamų daiktų, kol mūsų prabangos troškimas suteikė jam vardą. Patys gintaro nevartoja: renka tokį, kokį randa, parduoda neapdirbtą ir ima užmokestį stebėdamiesi. Tačiau nesunku suprasti, kad tai medžių sakai, kadangi jame neretai persišviečia įklimpę į skystį kažkokie vabalai ar vabzdžiai, kurie, skysčiui greit stingstant, taip ir liko jame.

O kaip romėniškojo laikotarpio gintarą ir dirbinius iš jo mato šių dienų archeologai?

Dr. Sigita Bagužaitė-Talačkienė, aptardama to laiko vakarų baltų visuomenę teigia:

„Į dalį bendruomenės narių kapų gintaras buvo dėtas skirtingu dažnumu ir kiekiu, o tai leidžia daryti prielaidą, kad gintaro dirbiniai mirusiųjų kapų kontekste rodė ne tik asmens statusą, turtinę padėtį, bet ir siejo su bendruomenės asmenų grupe, sujungta mitologinių vaizdinių prasmėmis, susijusiomis su gintaru, kaip medžiaga ar gintaro dirbinių forma...“.

Transliaciją galite stebėti čia:

Skaitomiausi portalai

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder