Studentai uždarbiauja maršrutiniuose.

Greičiausiai ne kartą esate girdėję pasakojimų apie Klaipėdos maršrutinių taksi vairuotojų nemandagumą, nekultūringumą, o gal net pats juos apšnekėjęs. Nesiimame šiame straipsnyje jiems advokatauti, juolab, kad tarp nemažo skaičiaus vairuotojų pasitaiko visokių. Norėjome išgirsti antrąją pusę, ką jie kalba apie apie savo keleivius.
Nors kalbinti vairuotojai tvirtino, kad kultūringų keleivių yra dauguma, yra ir tokių, nuo kurių kenčia.
Visai neseniai studentai atrado naują būdą, kaip užsidirbti... maršrutiniuose taksi. "Dirbama" piko metu, kai visi grįžta iš darbo, ir maršrutiniai būna pilni žmonių. Tereikia atsisėsti priekyje ir neperduoti keleiviams sėdintiems gale vairuotojo siunčiamos grąžos, sakykime, iš 10 ar 20 litų. "Jau ne vienas vairuotojas nukentėjo nuo dviejų panelių. Jos iš manęs per vieną reisą taip pavogė 47 litus. Įlipo prie studentų miestelio, susirinko grąžą ir greitai išlipo. Po to keleiviai pradėjo prašyti grąžos. Dviem moterims ar turėjau grąžinti po devyniolika, o vaikinui - 9 litus. Aš žinau, kad perdaviau, bet jie nekalti, kad pinigai iki jų neatėjo, ir aš turėjau antrą kartą duoti grąžą", - pasakojo Olegas, 2 - ojo maršrutinio taksi vairuotojas.
Dar viena problema, su kuria vairuotojams tenka susidurti kasdien - keleivių kelių eismo taisyklių nežinojimas. Jie nori būti išlaipinti tiksliai ten, kur panorėjo. "Mano kolegai maždaug prieš mėnesį buvo toks atvejis. Viena moteris sugalvojo iš automobilio išlipti tuomet, kai jis, judrioje sankryžoje degant raudonai šviesai, prieš sukdamas į kairę sustojo antrojoje eismo juostoje. Jūs suprantate, kad tokioje vietoje išlipti negalima ir, visų pirma, pavojinga jai pačiai? Taigi, moteriai nekreipiant dėmesio į prašymą nelipti, vairuotojas, viena ranka laikydamas ją, o kita vairą, šiaip netaip pabaigė manevrą ir už sankryžos sustojo. Tada ši vyriškiui, bandžiusiam ją sulaikyti, taip skėlė per veidą, kad sudaužė jam akinius. Jo laimei, akininiai buvo plastmasiniai. O jei jie būtų stikliniai ir šukės būtų patekusios į akis? Negana to, koliodama vairuotoją necenzūriniais žodžiais išlipdama taip trenkė durimis, jog nuo smūgio lūžo metalinė durų kilpa! Ir kas kaltas? Vairuotojas, kad neleido išlipti, kur ponia panorėjo", - pasakojo Olegas, 2 -ojo maršrutinio taksi vairuotojas.
Mums, pasivažinėjus šiuo transportu, patiems ne kartą teko įsitikinti visišku keleivių nesupratingumu ir kelų eismo taisyklių neišmanymu. Štai viena "manekenė", važiavusi 8 - ojo maršruto taksi, paprašė vairuotojo sustoti prieš perėją iki jos likus vos dešimčiai metrų, tuo metu, kai automobilis važiavo antrąja eismo juosta. Vairuotojas, be abejo, ją gerokai pravežė. Kiekvienas kada nors sėdėjęs už vairo žino, kad persirikiavimui iš antrosios eismo juostos į pirmąją reikia laiko. Be to, kelių eismo taisyklėse parašyta, jog automobiliui prieš perėją sustoti draudžiama (išskyrus atvejus, kai reikia praleisti pėsčiuosius), sustoti galima ne mažiau nei 5 m už perėjos. Deja, mergina tikriausiai nieko nebuvo girdėjusi apie jokias taisykles. Mums ausys užkaito nuo jos komentarų, pasiųstų vairuotojo adresu.
Keleiviai skundžiasi, kad vairuotojai ima važiuoti vos spėjus įlipti į automobilį ir nespėjus atsisėsti. Į tai Olegas atsako, jog taip elgiasi tikrai ne visi vairuotojai, o tik tie, kurie turi mažai patirties. Jis pats, maršrutinio autobuso vairuotoju dirbantis šešerius metus visada palaukia, kol žmogus atsisės. "Nemaža dalis keleivių įlipę stovėdami krapštosi savo krepšiuose, piniginėse. Aš prašau, kad jie pirmiausia atsisėstų ir tada perduotų pinigus", - sakė vyriškis.
Pasak vairuotojų, po kiekvieno reiso jie apžiūri automobilių saloną. "Keleiviai prispjaudo, primėto kramtomosios gumos, šiukšlių. Prikiaulina taip, kad baisu - praktiškai kiekvienąkart tenka valyti saloną. Kitaip tariant, litą sumoka, o nuostolių pridirba - penkiolikai. Štai visai neseniai kažkas suplėšė sėdynes. Tenka guostis tuo, kad taip daro ne visi", - kalbėjo vairuotojas Andrius. Jo teigimu, gana stipriai skiriasi keleivių kontingentas, važiuojančių ryte, dieną ar vakare. "Jeigu vėlai vakare maršrutinį stabdo, sakykime, kokie keturi jaunuoliai su alumi, kai kurie vairuotojai net nestoja", - sakė jis.

Gemius

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder