2019 m. kovo 27 d. 04:12 val., trečiadienis

ve  >  Žinios  >  Nuomonės  >  Nuomonės

Nuomonės

Patyliukais: apmokestins jūsų automobilį, uždraus senesnius, didins akcizą dyzelinui

(1)

2018-07-27, 12:40

Žilvinas ŠILĖNAS

Patyliukais: apmokestins jūsų automobilį, uždraus senesnius, didins akcizą dyzelinui nuotrauka, foto

© Redakcijos archyvo nuotr.

Pažadai, kad valdžia neapmokestins žmonių, turinčių automobilius, pasirodo buvo tik pažadai. Pamenate, kaip premjeras sakė, kad, jei mokestis ir bus, tai gal tik jauniems žmonėms, kurie perka senus galingus automobilius. Cituojant patį premjerą: „Mes kalbėjome apie tuos žmones, kurie planuoja įsigyti senus ir taršius automobilius – ne tuos, kuriuos turi. Visuotinio automobilių mokesčio mūsų Vyriausybė neplanuoja įvesti“.

Kurgi ne. O va, prisidengiant vasariniu karščiu, Aplinkos ministerija paruošė „Oro užterštumo mažinimo planą“. Jame nugulė ir automobilių mokestis, ir didinamas akcizas dyzelinui, ir draudimas įregistruoti vidutinio senumo automobilius. Tai kaip čia yra? Aplinkos ministerija – ne Vyriausybės dalis? Štai ką jums paruošė Vyriausybė, kuri, kaip pati sakė, tikrai tikrai neplanuoja apmokestinti jūsų automobilio.

Pirma – lengvųjų automobilių apmokestinimą pagal taršos lygį. Tiksli formulė ar principas nėra nurodyta. O tai reiškia, kad valdžia gali nuspręsti apmokestinti ir automobilius su didesnės galios varikliais, ir senesnius automobilius.

Bet juk naujo mokesčio nereikia. Jau dabar žmonės moka akcizo mokestį. Beje, mokate ne tik akcizą ir PVM, bet dar ir PVM, kuriuo apmokestinamas akcizo mokestis. Mokestis, kuriuo apmokestinamas mokestis! Taigi, jei benzinui išleidžiate 10 eurų, faktiškai jo įpilate tik už 4 eurus. 6 eurai (5 eurai už akcizą, 1 euras už PVM) nukeliauja mokesčiams. Keliams tiesti, remontuoti ir prižiūrėti iš tų pinigų nukeliauja tik apie 2,50 euro. Reiškia, pusė akcizo jau dabar veikia kaip taršos mokestis. Tai – kam įvesti naują?

Juolab, kad dabartinė sistema daug tikslesnė. Kas sudegina daugiau kuro, dažniausiai ir išmeta daugiau teršalų, tas daugiau ir sumoka. Jei būtų įvestas automobilių mokestis, skaičiuojamas, pavyzdžiui, nuo variklio tūrio, tai jis apmokestintų ne realią taršą, o potencialią taršą. Reikėtų mokėti ir už automobilį, stovintį garaže. Jei turite didesnę šeimą ir ją vežiojate septynviečiu minivenu, turinčiu 2,5 litro darbinio tūrio variklį – gali būti, kad jūsų „Chrysler Voyager“ pripažins „galingu“ automobiliu ir jį apmokestins.

Antra, jūsų seną naudotą automobilį apmokestins, o perkantiems naujus „Tesla“ ar hibridinius „Escalade“, iš mokesčių mokėtojų kišenių apmokės penktadalį automobilio kainos. Išeina, kad, jei neturite pinigų ir perkate seną automobilį – dar mokėsite papildomą mokestį. Jei pirksite naują hibridinį „Cadillac Escalade” už maždaug 80 tūkstančių eurų, gausite apie 20 tūkstančių eurų dovanų. Ir visa tai siūlo valdžia, kuri kiekvienai progai pasitaikius virkauja apie socialinę nelygybę! Kokioje alternatyvioje realybėje, apmokestinant neturinčius pinigų ir dalinant dovanas perkantiems escalades, yra mažinama socialinė nelygybė?

Trečia, galbūt jūsų senam automobiliui uždraus įvažiuoti į miesto centrą. Plane numatyta, kad tos didmiesčių savivaldybės, kurios uždraus dyzeliniams automobiliams įvažiuoti, pavyzdžiui, į miesto centrą, gaus iš centrinės valdžios pinigų. Beje, spėju, jei toks draudimas bus įvestas, valdiškam transportui ir valdžios atstovų pareigūnų automobiliams jis, žinoma, negalios.

Ketvirta, valdžia planuoja didinti akcizo mokestį dyzelinui. Kodėl? Nes, valdžios nuomone, akcizo mokestis Lietuvoje per žemas. Cituoju dokumentą: „...akcizas variklių degalams, benzinui ir dyzelinui yra vienas iš mažiausių ES“. Na, žiūrint eurais – taip. Bet, kadangi akcizo mokestis yra skirtas pabranginti produktą, akcizo mokestį reikia lyginti su pajamomis. Jei akcizą palygintume su pajamomis, degalų įperkamumas Lietuvoje jau dabar yra vienas iš mažiausių visoje ES. Degalai jau dabar yra brangūs. Bet valdžia planuoja dar branginti.

Na ir penkta – Valdžia numačiusi „riboti  „Euro 4” ir žemesnių emisijos klasių transporto priemonių įregistravimą 1-ą kartą Lietuvoje“. „Euro 4” standartas taikomas nuo 2005 metų. Jei darytume grubią prielaidą, kad automobiliai, pagaminti iki 2005 metų, yra žemesnio nei „Euro 4” standarto, išeitų, kad įsigijus 2004 metais pagamintą naudotą automobilį iš Vokietijos, Lietuvoje jo neužregistruosite. Vidutinis Lietuvoje važinėjantis lengvasis automobilis yra 15 metų senumo. Tad, jei esate statistinis lietuvis, perkantis vidutinį naudotą automobilį, gali būti, kad Lietuvoje jo neleis registruoti.

Vos nepamiršau. Plane numatyta, kad už 30 tūkstančių eurų valdžia pirks viešinimo kampaniją, kurioje aiškins vairuotojams, kaip vairuoti ekologiškai. O už 20 tūkstančių – kaip naudoti mažiau tirpiklių namuose.

Pykstate? Nepatinka? Valdžiai tai nelabai įdomu. Planą sudaro 143 puslapiai, o visuomenei susipažinti ir pareikšti nuomonę duota vasarą.

Matyt valdžiai visuomenės nuomonė įdomi tik tada, kai visuomenės nuomonė sutampa su jos. O jei visuomenės nuomonė su valdžios nesutampa – tuo blogiau visuomenei. Matyt, valdžia mano, kad visuomenės paskirtis – šlovinti valdžią, o ne uždavinėti nepatogius klausimus ar kvestionuoti sprendimus.

Griežtai draudžiama "Vakarų eksprese" paskelbtą informaciją kopijuoti ir platinti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitaip ją naudoti neturint raštiško leidėjų sutikimo. Turinio naudojimo taisyklės.

Komentarai

Žilvinas

2018-07-27   21:41

IP: 90.131.40.106

kaip visada tikslus. Mokam už degalus kaip norvegai. Bet vis tiek visiems gerai. Visi susitelkę į priešų paiešką ir istorijos perrašymus. O tai valdžiai labai paranku va tokiems sprendimams.

Tavo komentaras

Vardas*

El. paštas

Komentaras*

Siunčiama. Prašome palaukti...

Šiandien VE.lt skaitykite

Nuomonės

"Vakarų ekspreso" skaitytojai jau pradėjo informuoti, kas, kaip ir kur praleido savaitgalius...

Šašlykų sezono pradžiai nuotrauka, foto

Lietuvos Respublika tampa priklausoma nuo išorės politikos veiksnių ir todėl darosi vis...

Tautos interesai - ant ES derybų stalo nuotrauka, foto

Skiltis gavo tokio turinio ponios Aldonos laišką: "Nebeatsimenu, ar mokyklos privalomos perskaityti...

Šuns širdis nuotrauka, foto

Europos Parlamentas šioje sesijoje vėl bandė diskutuoti apie Europos Sąjungos ateitį. Akivaizdu,...

Esu ir liksiu ne ES, o Lietuvos pilietis nuotrauka, foto

Parengta Klaipėdos miesto integruotų investicijų teritorijos vietos veiklos grupės 2016-2022 m. vietos plėtros strategijos įgyvendinimo už 2018 m. ataskaita nuotrauka, foto

Klaipėda, Klaipėdos miesto savivaldybės integruotų investicijų teritorijos vietos veiklos grupė (toliau - Klaipėdos...

Klaipėdos šokėjų pergalės Latvijoje ir Lietuvoje nuotrauka, foto

Sportas, Šiuolaikinių šokių ir sporto bendruomenės Klaipėdoje Saidos šokio namai nariai skynė pergales...

Klaipėdos BTC tenisininkai - geriausi nuotrauka, foto

Sportas, Klaipėdos teniso arenoje vyko "Kredito garanto" taurės Vakarų Lietuvos ir Kaliningrado klubų...

Iš Baltijos šalių čempionato - su laurais nuotrauka, foto

Sportas, Estijos mieste Tartu vyko Baltijos šalių plaukimo čempionatas, kuriame savo jėgas su...

Klaipėda, Paskelbta prieš 4 val.

Sportas, Paskelbta prieš 6 val.

Sportas, Paskelbta prieš 7 val.

Pasidalink

Jūsų vardas*

Draugo el. paštas*

Komentaras

Siunčiama. Prašome palaukti...