Mokytojų profesijos prestižas priklauso nuo mokytojų, ne nuo politikų

Mokytojų profesijos prestižas priklauso nuo mokytojų, ne nuo politikų

Mokytojo darbas vienas svarbiausių mūsų visuomenėje. Jie formuoja tiek mokinių gebėjimus, tiek požiūrį, kultūrą. Nuo jų darbo rezultatų priklauso kokioje visuomenėje gyvename. Švietimo srityje prioritetas turėtų būti geriausių specialistų pritraukimas, jų kvalifikacijos palaikymas. Sunku įsivaizduoti kompetentingą meno mokytoją, neišgalintį apsilankyti kultūros renginiuose ar geografijos mokytoją pasakojantį apie tai, ką skaitė knygose, bet realiai nebuvusį už Lietuvos sienos ribų. Mokytojas turi aktyviai gilinti savo žinias, dalyvauti seminaruose, diskusijose ir tam reikia gauti pakankamą atlygį už darbą.

Stebint pastarųjų dienų įvykius sunku suprasti. Sunku mokytojus, pusantro mėnesio palikusius mokinius be pamokų, vadinti atsakingais. Sunku tiek jų profesinės sąjungos pirmininką, tiek pačius mokytojus, besityčiojančius iš ministrės, laikyti išsilavinusiais inteligentais. Ne tokių mokytojų norime. Specialybė prestižine tampa ne nuo algos dydžio, bet nuo asmenybių. Dėstytojų padėtis sunkesnė, bet jie sugeba bendrauti konstruktyviai, išlaikyti pagarbą, nelipa neteisėtai į pastatus per langus. Norisi, jog švietimo sistemoje būtų rasta būdų padidinti algas tam, kad mokyklų vadovai galėtų atsirinkti tokius mokytojus, kuriais galėtume didžiuotis, kuriems jaustume pagarbą, kurie patys gebėtų bendrauti pagarbiai. Švietimo sistemą įsivaizduoju visiškai kitokią, su kitokiais žmonėmis. Tuomet ji bus prestižinė, į ją norės patekti tie, kurie iš tiesų nori būti mokytojais.

Tobulinti reikia tiek darbo apmokėjimo tvarką, tiek pačią struktūrą. Turime mokyklų budėtojų, valytojų, rūbininkų, stalių perteklių. Dalies iš jų galima apskritai atsisakyti, dalį galima pakeisti privataus sektoriaus paslaugomis. Neefektyviai naudojamas nekilnojamasis turtas. Visa tai nėra sutvarkyta, bet dar sunkiau sutvarkyti, kuomet viduryje darbo atleidžiama ministrė.

Dalis mokytojų nesupranta dėl ko protestuoja. Sakoma: ne dėl pinigų, dėl požiūrio. Nelikus ministrės, neliko ir valdžios požiūrio, nebent tikima, kad protestas privers kiekvieną Seimo narį žiūrėti į juos kitaip. Tėvų ar mokinių požiūrį formuoja patys mokytojai, savo bendravimu, išsilavinimu ir kompetencija. Mokytojai tapo opozicijos įrankiu pasikelti reitingus. Nepaisant padidinto finansavimo jie išėjo į gatves. Visgi, mitingą organizavo ne mokytojai ir tai svarbu. Jie tik sekėjai, kurie kuria kažkam reitingus, patys to nesuvokdami. Protestuojama prieš biudžetą, kuriame švietimui numatomas didesnis finansavimas. Politinėms partijoms trūksta politinės brandos, bendro tikslo: gerinti padėtį Lietuvoje. Bendrų idėjų ir susikalbėjimo. Matome mažai idėjų ir daug kurstymo bei intrigų.

Norisi tikėti, jog tie mokytojai, kurie atsakingai vertina savo darbą, kurie dialogu, o ne patyčiomis siekia pakeisti situaciją, bus tinkamiau įvertinti. Norisi tikėti kad bus daugiau pedagogų, o ne švietimo darbuotojų.

Skaitomiausi portalai

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder